Lekcja interaktywna dla nauczycieli ukazująca historyczny charakter „Przedwiośnia” S. Żeromskiego i wskazująca na związki treści powieści z sytuacją polityczną, ekonomiczną i społeczną okresu dwudziestolecia międzywojennego.
Wymienia ważne fakty historyczne opisane w powieści. Prezentuje problematykę rewolucji, ukazuje sylwetkę i poglądy powieściowego komunisty Antoniego Lulka. Lekcja prezentuje również treść opowieści Seweryna Baryki o szklanych domach, wskazuje na jej funkcje w powieści oraz rolę, jaką odegrała w życiu Cezarego. Charakteryzuje bliżej wizję szklanych domów – obrazu idealnego świata. Śledzi kolejne etapy poszukiwań ideowych Cezarego i spotkania z duchowymi przewodnikami. Lekcja wprowadza i wyjaśnia terminy: powieść realistyczna, agitacja, komunista, utopia, psychomachia, proletariat. Zawiera szereg ćwiczeń kształcących umiejętność czytania ze zrozumieniem, wnioskowania w oparciu o tekst literacki oraz ćwiczeń sprawdzających stopień opanowania wiadomości zdobytych w trakcie lekcji.
Podczas lekcji uczniowie zapoznają się z twórczością literacką Stefana Żeromskiego. Utrwalają wiadom...
Ekran wyjaśnia znaczenie pojęcia polifoniczności (wielogłosowości), tłumaczy, jak się objawia polifo...
Podczas lekcji uczeń utrwala wiadomości dotyczące historii Polski po odzyskaniu niepodległości. Ilus...
Lekcja interaktywna prezentuje tło historyczno-literackie oraz genezę powstania „Przedwiośnia”.Lekcj...