Scenariusz zajęć poświęconych problematyce zarządzania sobą w czasie oraz rozważaniom na temat specyfiki czasu. Uczniowie uświadamiają sobie wartość czasu jako szczególnego dobra, a także znaczenie rozważnego planowania swoich zajęć. Poznają powiedzenia i przysłowia traktujące o czasie, sposoby jego odmierzania, doskonalą warsztat pracy z tekstem oraz utrwalają wiedzę na temat biografii Jana III Sobieskiego i odsieczy wiedeńskiej. Podjętą na zajęciach tematykę można kontynuować, korzystając z materiału „Ja i czas” (część II). Scenariusz zakłada możliwość pracy z uczniem z deficytami w percepcji słuchowej lub niedosłuchem.
Karta pracy powiązana z nagraniem, wspomagająca analizę słuchowiska i umożliwiająca zrozumienie uczn...
Karta pracy zawierająca fragment „Alicji w Krainie Czarów” Lewisa Carrolla oraz zadania pozwalające ...
Słuchowisko stylizowane na wypowiedź postaci historycznej, dotyczące zagadnienia zarządzania własnym...
Karta pracy zawierająca schemat do odwzorowania na dużym arkuszu papieru.
Scenariusz lekcji języka polskiego, na której uczniowie sprawdzają swoją umiejętność czytania ze zro...
Karta pracy powiązana z zadaniem interaktywnym, w czterech wersjach o tym samym poziomie trudności. ...
Test dla szkoły podstawowej sprawdzający umiejętność czytania ze zrozumieniem. Zawiera dwa teksty or...