A
A
A
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies.
Dowiedz się więcej.
Nowa podstawa
Instytucje współpracujące
Wykaz podręczników
Kreator prezentacji
Wychowanie przedszkolne
Edukacja wczesnoszkolna
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Gimnazjum
Szkoły ponadgimnazjalne
Wychowanie przedszkolne
Najnowsze
Najpopularniejsze
Pokaż wszystkie
Godzina wychowawcza
Wychowanie przedszkolne
Edukacja wczesnoszkolna
Najnowsze
Najpopularniejsze
Pokaż wszystkie
Edukacja matematyczna
Edukacja muzyczna
Edukacja plastyczna
Edukacja polonistyczna
Edukacja przyrodnicza
Edukacja społeczna
Etyka
Godzina wychowawcza
Inne
Język mniejszości narodowej lub etnicznej
Język obcy nowożytny
Język regionalny - język kaszubski
Religia
Wychowanie fizyczne i edukacja zdrowotna
Zajęcia komputerowe
Zajęcia techniczne
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Najnowsze
Najpopularniejsze
Pokaż wszystkie
Etyka
Godzina wychowawcza
Historia i społeczeństwo
Inne
Język mniejszości narodowej lub etnicznej
Język obcy nowożytny
Język polski
Język regionalny - język kaszubski
Matematyka
Muzyka
Plastyka
Przyroda
Religia
Wychowanie do życia w rodzinie
Wychowanie fizyczne
Zajęcia komputerowe
Zajęcia techniczne
Gimnazjum
Najnowsze
Najpopularniejsze
Pokaż wszystkie
Biologia
Chemia
Edukacja dla bezpieczeństwa
Etyka
Fizyka
Geografia
Godzina wychowawcza
Historia
Informatyka
Inne
Język mniejszości narodowej lub etnicznej
Język obcy nowożytny
Język polski
Język regionalny - język kaszubski
Matematyka
Muzyka
Plastyka
Religia
Wiedza o społeczeństwie
Wychowanie do życia w rodzinie
Wychowanie fizyczne
Zajęcia artystyczne (przedmiot uzupełniający)
Zajęcia techniczne (przedmiot uzupełniający)
Szkoły ponadgimnazjalne
Najnowsze
Najpopularniejsze
Pokaż wszystkie
Biologia
Chemia
Edukacja dla bezpieczeństwa
Ekonomia w praktyce (przedmiot uzupełniający)
Etyka
Filozofia
Fizyka
Geografia
Godzina wychowawcza
Historia
Historia i społeczeństwo (przedmiot uzupełniający)
Historia muzyki
Historia sztuki
Informatyka
Inne
Język mniejszości narodowej lub etnicznej
Język obcy nowożytny
Język polski
Język regionalny - język kaszubski
Język łaciński i kultura antyczna
Matematyka
Podstawy przedsiębiorczości
Przedmioty zawodowe
Przyroda (przedmiot uzupełniający)
Religia
Wiedza o kulturze
Wiedza o społeczeństwie
Wychowanie do życia w rodzinie
Wychowanie fizyczne
Zajęcia artystyczne (przedmiot uzupełniający)
Wyszukaj w portalu
Więcej opcji...
Wszystkie zasoby
Matematyka
Podstawa programowa
Znajdź zasoby zawierające
wszystkie słowa:
dowolne ze słów:
dokładnie to wyrażenie:
żadne ze słów:
Zawęź wyniki do
przedmiot nauczania:
Wychowanie przedszkolne
Wszystkie
Godzina wychowawcza
Wychowanie przedszkolne
Edukacja wczesnoszkolna
Wszystkie
Edukacja matematyczna
Edukacja muzyczna
Edukacja plastyczna
Edukacja polonistyczna
Edukacja przyrodnicza
Edukacja społeczna
Etyka
Godzina wychowawcza
Inne
Język mniejszości narodowej lub etnicznej
Język obcy nowożytny
Język regionalny - język kaszubski
Religia
Wychowanie fizyczne
Zajęcia komputerowe
Zajęcia techniczne
Wychowanie fizyczne i edukacja zdrowotna
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Wszystkie
Etyka
Godzina wychowawcza
Historia i społeczeństwo
Inne
Język mniejszości narodowej lub etnicznej
Język obcy nowożytny
Język polski
Język regionalny - język kaszubski
Matematyka
Muzyka
Plastyka
Przyroda
Religia
Wychowanie do życia w rodzinie
Wychowanie fizyczne
Zajęcia komputerowe
Zajęcia techniczne
Gimnazjum
Wszystkie
Biologia
Chemia
Edukacja dla bezpieczeństwa
Etyka
Fizyka
Geografia
Godzina wychowawcza
Historia
Informatyka
Inne
Język mniejszości narodowej lub etnicznej
Język obcy nowożytny
Język polski
Język regionalny - język kaszubski
Matematyka
Muzyka
Plastyka
Religia
Wiedza o społeczeństwie
Wychowanie do życia w rodzinie
Wychowanie fizyczne
Zajęcia artystyczne (przedmiot uzupełniający)
Zajęcia techniczne (przedmiot uzupełniający)
Szkoły ponadgimnazjalne
Wszystkie
Biologia
Chemia
Edukacja dla bezpieczeństwa
Ekonomia w praktyce (przedmiot uzupełniający)
Etyka
Filozofia
Fizyka
Geografia
Godzina wychowawcza
Historia
Historia i społeczeństwo (przedmiot uzupełniający)
Historia muzyki
Historia sztuki
Informatyka
Inne
Język łaciński i kultura antyczna
Język mniejszości narodowej lub etnicznej
Język obcy nowożytny
Język polski
Język regionalny - język kaszubski
Matematyka
Podstawy przedsiębiorczości
Przedmioty zawodowe
Przyroda (przedmiot uzupełniający)
Religia
Wiedza o kulturze
Wiedza o społeczeństwie
Wychowanie do życia w rodzinie
Wychowanie fizyczne
Zajęcia artystyczne (przedmiot uzupełniający)
typ zasobu:
ćwiczenia
dokumenty dydaktyczne
e-książka
filmy i animacje
nagrania dzwiękowe
prezentacje multimedialne
scenariusze lekcji
strona WWW
testy
zdjęcia i ilustracje
licencja:
opublikowane na licencji Creative Commons
Wyszukiwanie podstawowe
Gimnazjum
63
Biologia
95
Chemia
2
Edukacja dla bezpieczeństwa
153
Fizyka
60
Geografia
3
Godzina wychowawcza
38
Historia
146
Informatyka
1
Inne
10
Język obcy nowożytny
54
Język polski
106
Matematyka
3
Muzyka
15
Plastyka
2
Religia
8
Wiedza o społeczeństwie
24
Wychowanie fizyczne
5
Zajęcia artystyczne (przedmiot uzupełniający)
2
Zajęcia techniczne (przedmiot uzupełniający)
Typ zasobu
wszystkie typy
106
prezentacje multimedialne
Szukaj poza portalem:
1
zasobów
Katalog zasobów
Gimnazjum
Matematyka
Punkt podstawy programowej 9.3
Podstawa programowa do przedmiotu:
Matematyka
1
Liczby wymierne dodatnie
1
Uczeń odczytuje i zapisuje liczby naturalne dodatnie w systemie rzymskim (w zakresie do 3000) (38)
2
Uczeń dodaje, odejmuje, mnoży i dzieli liczby wymierne zapisane w postaci ułamków zwykłych lub rozwinięć dziesiętnych skończonych zgodnie z własną strategią obliczeń (także z wykorzystaniem kalkulatora) (91)
3
Uczeń zamienia ułamki zwykłe na ułamki dziesiętne (także okresowe), zamienia ułamki dziesiętne skończone na ułamki zwykłe (64)
4
Uczeń zaokrągla rozwinięcia dziesiętne liczb (45)
5
Uczeń oblicza wartości nieskomplikowanych wyrażeń arytmetycznych zawierających ułamki zwykłe i dziesiętne (56)
6
Uczeń szacuje wartości wyrażeń arytmetycznych (51)
7
Uczeń stosuje obliczenia na liczbach wymiernych do rozwiązywania problemów w kontekście praktycznym, w tym do zamiany jednostek (jednostek prędkości, gęstości itp.) (61)
2
Liczby wymierne (dodatnie i niedodatnie)
1
Uczeń interpretuje liczby wymierne na osi liczbowej. Oblicza odległość między dwiema liczbami na osi liczbowej (30)
2
Uczeń wskazuje na osi liczbowej zbiór liczb spełniających warunek typu: x ≥ 3, x < 5 (20)
3
Uczeń dodaje, odejmuje, mnoży i dzieli liczby wymierne (65)
4
Uczeń oblicza wartości nieskomplikowanych wyrażeń arytmetycznych zawierających liczby wymierne (36)
3
Potęgi
1
Uczeń oblicza potęgi liczb wymiernych o wykładnikach naturalnych (93)
2
Uczeń zapisuje w postaci jednej potęgi: iloczyny i ilorazy potęg o takich samych podstawach, iloczyny i ilorazy potęg o takich samych wykładnikach oraz potęgę potęgi (przy wykładnikach naturalnych) (80)
3
Uczeń porównuje potęgi o różnych wykładnikach naturalnych i takich samych podstawach oraz porównuje potęgi o takich samych wykładnikach naturalnych i różnych dodatnich podstawach (59)
4
Uczeń zamienia potęgi o wykładnikach całkowitych ujemnych na odpowiednie potęgi o wykładnikach naturalnych (51)
5
Uczeń zapisuje liczby w notacji wykładniczej, tzn. w postaci a•10
k
, gdzie 1≤a<10 oraz k jest liczbą całkowitą (57)
4
Pierwiastki
1
Uczeń oblicza wartości pierwiastków drugiego i trzeciego stopnia z liczb, które są odpowiednio kwadratami lub sześcianami liczb wymiernych (28)
2
Uczeń wyłącza czynnik przed znak pierwiastka oraz włącza czynnik pod znak pierwiastka (17)
3
Uczeń mnoży i dzieli pierwiastki drugiego stopnia (19)
4
Uczeń mnoży i dzieli pierwiastki trzeciego stopnia (13)
5
Procenty
1
Uczeń przedstawia część pewnej wielkości jako procent lub promil tej wielkości i odwrotnie (26)
2
Uczeń oblicza procent danej liczby (33)
3
Uczeń oblicza liczbę na podstawie danego jej procentu (17)
4
Uczeń stosuje obliczenia procentowe do rozwiązywania problemów w kontekście praktycznym, np. oblicza ceny po podwyżce lub obniżce o dany procent, wykonuje obliczenia związane z VAT, oblicza odsetki dla lokaty rocznej (34)
6
Wyrażenia algebraiczne
1
Uczeń opisuje za pomocą wyrażeń algebraicznych związki między różnymi wielkościami (37)
2
Uczeń oblicza wartości liczbowe wyrażeń algebraicznych (34)
3
Uczeń redukuje wyrazy podobne w sumie algebraicznej (39)
4
Uczeń dodaje i odejmuje sumy algebraiczne (32)
5
Uczeń mnoży jednomiany, mnoży sumę algebraiczną przez jednomian oraz, w nietrudnych przykładach, mnoży sumy algebraiczne (56)
6
Uczeń wyłącza wspólny czynnik z wyrazów sumy algebraicznej poza nawias (37)
7
Uczeń wyznacza wskazaną wielkość z podanych wzorów, w tym geometrycznych i fizycznych (22)
7
Równania
1
Uczeń zapisuje związki między wielkościami za pomocą równania pierwszego stopnia z jedną niewiadomą, w tym związki między wielkościami wprost proporcjonalnymi i odwrotnie proporcjonalnymi (40)
2
Uczeń sprawdza, czy dana liczba spełnia równanie stopnia pierwszego z jedną niewiadomą (11)
3
Uczeń rozwiązuje równania stopnia pierwszego z jedną niewiadomą (44)
4
Uczeń zapisuje związki między nieznanymi wielkościami za pomocą układu dwóch równań pierwszego stopnia z dwiema niewiadomymi (9)
5
Uczeń sprawdza, czy dana para liczb spełnia układ dwóch równań stopnia pierwszego z dwiema niewiadomymi (11)
6
Uczeń rozwiązuje układy równań stopnia pierwszego z dwiema niewiadomymi (29)
7
Uczeń za pomocą równań lub układów równań opisuje i rozwiązuje zadania osadzone w kontekście praktycznym (22)
8
Wykresy funkcji
1
Uczeń zaznacza w układzie współrzędnych na płaszczyźnie punkty o danych współrzędnych (33)
2
Uczeń odczytuje współrzędne danych punktów (27)
3
Uczeń odczytuje z wykresu funkcji: wartość funkcji dla danego argumentu, argumenty dla danej wartości funkcji, dla jakich argumentów funkcja przyjmuje wartości dodatnie, dla jakich ujemne, a dla jakich zero (33)
4
Uczeń odczytuje i interpretuje informacje przedstawione za pomocą wykresów funkcji (w tym wykresów opisujących zjawiska występujące w przyrodzie, gospodarce, życiu codziennym) (27)
5
Uczeń oblicza wartości funkcji podanych nieskomplikowanym wzorem i zaznacza punkty należące do jej wykresu (24)
9
Statystyka opisowa i wprowadzenie do rachunku prawdopodobieństwa
1
Uczeń interpretuje dane przedstawione za pomocą tabel, diagramów słupkowych i kołowych, wykresów (22)
2
Uczeń wyszukuje, selekcjonuje i porządkuje informacje z dostępnych źródeł (11)
3
Uczeń przedstawia dane w tabeli, za pomocą diagramu słupkowego lub kołowego (12)
4
Uczeń wyznacza średnią arytmetyczną i medianę zestawu danych (34)
5
Uczeń analizuje proste doświadczenia losowe (np. rzut kostką, rzut monetą, wyciąganie losu) i określa prawdopodobieństwa najprostszych zdarzeń w tych doświadczeniach (prawdopodobieństwo wypadnięcia orła w rzucie monetą, dwójki lub szóstki w rzucie kostką (24)
10
Figury płaskie
1
Uczeń korzysta ze związków między kątami utworzonymi przez prostą przecinającą dwie proste równoległe (12)
2
Uczeń rozpoznaje wzajemne położenie prostej i okręgu, rozpoznaje styczną do okręgu (10)
3
Uczeń korzysta z faktu, że styczna do okręgu jest prostopadła do promienia poprowadzonego do punktu styczności (7)
4
Uczeń rozpoznaje kąty środkowe (17)
5
Uczeń oblicza długość okręgu i łuku okręgu (16)
6
Uczeń oblicza pole koła, pierścienia kołowego, wycinka kołowego (25)
7
Uczeń stosuje twierdzenie Pitagorasa (26)
8
Uczeń korzysta z własności kątów i przekątnych w prostokątach, równoległobokach, rombach i w trapezach (39)
9
Uczeń oblicza pola i obwody trójkątów i czworokątów (60)
10
Uczeń zamienia jednostki pola (15)
11
Uczeń oblicza wymiary wielokąta powiększonego lub pomniejszonego w danej skali (14)
12
Uczeń oblicza stosunek pól wielokątów podobnych (14)
13
Uczeń rozpoznaje wielokąty przystające i podobne (32)
14
Uczeń stosuje cechy przystawania trójkątów (30)
15
Uczeń korzysta z własności trójkątów prostokątnych podobnych (17)
16
Uczeń rozpoznaje pary figur symetrycznych względem prostej i względem punktu. Rysuje pary figur symetrycznych (45)
17
Uczeń rozpoznaje figury, które mają oś symetrii, i figury, które mają środek symetrii. Wskazuje oś symetrii i środek symetrii figury (44)
18
Uczeń rozpoznaje symetralną odcinka i dwusieczną kąta (12)
19
Uczeń konstruuje symetralną odcinka i dwusieczną kąta (11)
20
Uczeń konstruuje kąty o miarach 60°, 30°, 45° (10)
21
Uczeń konstruuje okrąg opisany na trójkącie oraz okrąg wpisany w trójkąt (24)
22
Uczeń rozpoznaje wielokąty foremne i korzysta z ich podstawowych własności (31)
11
Bryły
1
Uczeń rozpoznaje graniastosłupy i ostrosłupy prawidłowe (60)
2
Uczeń oblicza pole powierzchni i objętość graniastosłupa prostego, ostrosłupa, walca, stożka, kuli (także w zadaniach osadzonych w kontekście praktycznym) (140)
3
Uczeń zamienia jednostki objętości (42)
INNE
Inne (96)
Pokaż pełen widok
Sortuj według
Alfabetycznie
Najczęściej pobierane
Najpopularniejsze
Najnowsze
Ilość elementów na stronie
Pokazuj: 12
Pokazuj: 24
Pokazuj: 48
1
z 1
Sporządzanie wykresów w programie Excel
Prezentacja: tworzenie wykresów przy pomocy programu komputerowego.
Gimnazjum
Informatyka, Matematyka
5765
2010-11-15
1
z 1