A
A
A
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies.
Dowiedz się więcej.
Nowa podstawa
Instytucje współpracujące
Wykaz podręczników
Kreator prezentacji
Wychowanie przedszkolne
Edukacja wczesnoszkolna
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Gimnazjum
Szkoły ponadgimnazjalne
Wychowanie przedszkolne
Najnowsze
Najpopularniejsze
Pokaż wszystkie
Godzina wychowawcza
Wychowanie przedszkolne
Edukacja wczesnoszkolna
Najnowsze
Najpopularniejsze
Pokaż wszystkie
Edukacja matematyczna
Edukacja muzyczna
Edukacja plastyczna
Edukacja polonistyczna
Edukacja przyrodnicza
Edukacja społeczna
Etyka
Godzina wychowawcza
Inne
Język mniejszości narodowej lub etnicznej
Język obcy nowożytny
Język regionalny - język kaszubski
Religia
Wychowanie fizyczne i edukacja zdrowotna
Zajęcia komputerowe
Zajęcia techniczne
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Najnowsze
Najpopularniejsze
Pokaż wszystkie
Etyka
Godzina wychowawcza
Historia i społeczeństwo
Inne
Język mniejszości narodowej lub etnicznej
Język obcy nowożytny
Język polski
Język regionalny - język kaszubski
Matematyka
Muzyka
Plastyka
Przyroda
Religia
Wychowanie do życia w rodzinie
Wychowanie fizyczne
Zajęcia komputerowe
Zajęcia techniczne
Gimnazjum
Najnowsze
Najpopularniejsze
Pokaż wszystkie
Biologia
Chemia
Edukacja dla bezpieczeństwa
Etyka
Fizyka
Geografia
Godzina wychowawcza
Historia
Informatyka
Inne
Język mniejszości narodowej lub etnicznej
Język obcy nowożytny
Język polski
Język regionalny - język kaszubski
Matematyka
Muzyka
Plastyka
Religia
Wiedza o społeczeństwie
Wychowanie do życia w rodzinie
Wychowanie fizyczne
Zajęcia artystyczne (przedmiot uzupełniający)
Zajęcia techniczne (przedmiot uzupełniający)
Szkoły ponadgimnazjalne
Najnowsze
Najpopularniejsze
Pokaż wszystkie
Biologia
Chemia
Edukacja dla bezpieczeństwa
Ekonomia w praktyce (przedmiot uzupełniający)
Etyka
Filozofia
Fizyka
Geografia
Godzina wychowawcza
Historia
Historia i społeczeństwo (przedmiot uzupełniający)
Historia muzyki
Historia sztuki
Informatyka
Inne
Język mniejszości narodowej lub etnicznej
Język obcy nowożytny
Język polski
Język regionalny - język kaszubski
Język łaciński i kultura antyczna
Matematyka
Podstawy przedsiębiorczości
Przedmioty zawodowe
Przyroda (przedmiot uzupełniający)
Religia
Wiedza o kulturze
Wiedza o społeczeństwie
Wychowanie do życia w rodzinie
Wychowanie fizyczne
Zajęcia artystyczne (przedmiot uzupełniający)
Wyszukaj w portalu
Więcej opcji...
Wszystkie zasoby
Matematyka
Podstawa programowa
Znajdź zasoby zawierające
wszystkie słowa:
dowolne ze słów:
dokładnie to wyrażenie:
żadne ze słów:
Zawęź wyniki do
przedmiot nauczania:
Wychowanie przedszkolne
Wszystkie
Godzina wychowawcza
Wychowanie przedszkolne
Edukacja wczesnoszkolna
Wszystkie
Edukacja matematyczna
Edukacja muzyczna
Edukacja plastyczna
Edukacja polonistyczna
Edukacja przyrodnicza
Edukacja społeczna
Etyka
Godzina wychowawcza
Inne
Język mniejszości narodowej lub etnicznej
Język obcy nowożytny
Język regionalny - język kaszubski
Religia
Wychowanie fizyczne
Zajęcia komputerowe
Zajęcia techniczne
Wychowanie fizyczne i edukacja zdrowotna
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Wszystkie
Etyka
Godzina wychowawcza
Historia i społeczeństwo
Inne
Język mniejszości narodowej lub etnicznej
Język obcy nowożytny
Język polski
Język regionalny - język kaszubski
Matematyka
Muzyka
Plastyka
Przyroda
Religia
Wychowanie do życia w rodzinie
Wychowanie fizyczne
Zajęcia komputerowe
Zajęcia techniczne
Gimnazjum
Wszystkie
Biologia
Chemia
Edukacja dla bezpieczeństwa
Etyka
Fizyka
Geografia
Godzina wychowawcza
Historia
Informatyka
Inne
Język mniejszości narodowej lub etnicznej
Język obcy nowożytny
Język polski
Język regionalny - język kaszubski
Matematyka
Muzyka
Plastyka
Religia
Wiedza o społeczeństwie
Wychowanie do życia w rodzinie
Wychowanie fizyczne
Zajęcia artystyczne (przedmiot uzupełniający)
Zajęcia techniczne (przedmiot uzupełniający)
Szkoły ponadgimnazjalne
Wszystkie
Biologia
Chemia
Edukacja dla bezpieczeństwa
Ekonomia w praktyce (przedmiot uzupełniający)
Etyka
Filozofia
Fizyka
Geografia
Godzina wychowawcza
Historia
Historia i społeczeństwo (przedmiot uzupełniający)
Historia muzyki
Historia sztuki
Informatyka
Inne
Język łaciński i kultura antyczna
Język mniejszości narodowej lub etnicznej
Język obcy nowożytny
Język polski
Język regionalny - język kaszubski
Matematyka
Podstawy przedsiębiorczości
Przedmioty zawodowe
Przyroda (przedmiot uzupełniający)
Religia
Wiedza o kulturze
Wiedza o społeczeństwie
Wychowanie do życia w rodzinie
Wychowanie fizyczne
Zajęcia artystyczne (przedmiot uzupełniający)
typ zasobu:
ćwiczenia
dokumenty dydaktyczne
e-książka
filmy i animacje
nagrania dzwiękowe
prezentacje multimedialne
scenariusze lekcji
strona WWW
testy
zdjęcia i ilustracje
licencja:
opublikowane na licencji Creative Commons
Wyszukiwanie podstawowe
Szkoły ponadgimnazjalne
1587
Biologia
1605
Chemia
123
Edukacja dla bezpieczeństwa
228
Ekonomia w praktyce (przedmiot uzupełniający)
71
Etyka
1135
Fizyka
984
Geografia
47
Godzina wychowawcza
588
Historia
80
Historia i społeczeństwo (przedmiot uzupełniający)
177
Historia muzyki
95
Historia sztuki
1144
Informatyka
68
Język łaciński i kultura antyczna
592
Język obcy nowożytny
1320
Język polski
632
Matematyka
415
Podstawy przedsiębiorczości
1078
Przedmioty zawodowe
89
Przyroda (przedmiot uzupełniający)
93
Religia
344
Wiedza o kulturze
226
Wiedza o społeczeństwie
105
Wychowanie fizyczne
Typ zasobu
wszystkie typy
108
ćwiczenia
79
dokumenty dydaktyczne
4
e-książka
184
filmy i animacje
57
prezentacje multimedialne
83
scenariusze lekcji
4
strona WWW
8
testy
105
zdjęcia i ilustracje
Szukaj poza portalem:
1
zasobów
Katalog zasobów
Szkoły ponadgimnazjalne
Matematyka
Punkt podstawy programowej I.7.1
Podstawa programowa do przedmiotu:
Matematyka
I
Zakres podstawowy
1
Liczby rzeczywiste
1
Uczeń przedstawia liczby rzeczywiste w różnych postaciach (np. ułamka zwykłego, ułamka dziesiętnego okresowego, z użyciem symboli pierwiastków, potęg) (10)
2
Uczeń oblicza wartości wyrażeń arytmetycznych (wymiernych) (5)
3
Uczeń posługuje się w obliczeniach pierwiastkami dowolnego stopnia i stosuje prawa działań na pierwiastkach (2)
4
Uczeń oblicza potęgi o wykładnikach wymiernych i stosuje prawa działań na potęgach o wykładnikach wymiernych (2)
5
Uczeń wykorzystuje podstawowe własności potęg (również w zagadnieniach związanych z innymi dziedzinami wiedzy, np. fizyką, chemią, informatyką) (4)
6
Uczeń wykorzystuje definicję logarytmu i stosuje w obliczeniach wzory na logarytm iloczynu, logarytm ilorazu i logarytm potęgi o wykładniku naturalnym (1)
7
Uczeń oblicza błąd bezwzględny i błąd względny przybliżenia (3)
8
Uczeń posługuje się pojęciem przedziału liczbowego, zaznacza przedziały na osi liczbowej (1)
9
Uczeń wykonuje obliczenia procentowe, oblicza podatki, zysk z lokat (również złożonych na procent składany i na okres krótszy niż rok) (5)
2
Wyrażenia algebraiczne
1
Uczeń używa wzorów skróconego mnożenia na (a ± b)
2
oraz a
2
− b
2
(14)
3
Równania i nierówności
1
Uczeń sprawdza, czy dana liczba rzeczywista jest rozwiązaniem równania lub nierówności (24)
2
Uczeń wykorzystuje interpretację geometryczną układu równań pierwszego stopnia z dwiema niewiadomymi (34)
3
Uczeń rozwiązuje nierówności pierwszego stopnia z jedną niewiadomą (25)
4
Uczeń rozwiązuje równania kwadratowe z jedną niewiadomą (21)
5
Uczeń rozwiązuje nierówności kwadratowe z jedną niewiadomą (30)
6
Uczeń korzysta z definicji pierwiastka do rozwiązywania równań typu x
3
= −8 (5)
7
Uczeń korzysta z własności iloczynu przy rozwiązywaniu równań typu x(x + 1)(x - 7) = 0 (9)
8
Uczeń rozwiązuje proste równania wymierne, prowadzące do równań liniowych lub kwadratowych, np. (x+1) / (x+3) = 2, (x+1) / x = 2x (5)
4
Funkcje
1
Uczeń określa funkcje za pomocą wzoru, tabeli, wykresu, opisu słownego (27)
2
Uczeń oblicza ze wzoru wartość funkcji dla danego argumentu. Posługuje się poznanymi metodami rozwiązywania równań do obliczenia, dla jakiego argumentu funkcja przyjmuje daną wartość (17)
3
Uczeń odczytuje z wykresu własności funkcji (dziedzinę, zbiór wartości, miejsca zerowe, maksymalne przedziały, w których funkcja maleje, rośnie, ma stały znak; punkty, w których funkcja przyjmuje w podanym przedziale wartość największą lub najmniejszą) (37)
4
Uczeń na podstawie wykresu funkcji
y = f(x)
szkicuje wykresy funkcji
y = f(x + a), y = f(x) + a, y = −f(x), y = f(−x)
(14)
5
Uczeń rysuje wykres funkcji liniowej, korzystając z jej wzoru (25)
6
Uczeń wyznacza wzór funkcji liniowej na podstawie informacji o funkcji lub o jej wykresie (17)
7
Uczeń interpretuje współczynniki występujące we wzorze funkcji liniowej (22)
8
Uczeń szkicuje wykres funkcji kwadratowej, korzystając z jej wzoru (36)
9
Uczeń wyznacza wzór funkcji kwadratowej na podstawie pewnych informacji o tej funkcji lub o jej wykresie (19)
10
Uczeń interpretuje współczynniki występujące we wzorze funkcji kwadratowej w postaci kanonicznej, w postaci ogólnej i w postaci iloczynowej (o ile istnieje) (18)
11
Uczeń wyznacza wartość najmniejszą i wartość największą funkcji kwadratowej w przedziale domkniętym (9)
12
Uczeń wykorzystuje własności funkcji liniowej i kwadratowej do interpretacji zagadnień geometrycznych, fizycznych itp. (także osadzonych w kontekście praktycznym) (5)
13
Uczeń szkicuje wykres funkcji
f(x) = a/x
dla danego
a
, korzysta ze wzoru i wykresu tej funkcji do interpretacji zagadnień związanych z wielkościami odwrotnie proporcjonalnymi (4)
14
Uczeń szkicuje wykresy funkcji wykładniczych dla różnych podstaw (4)
15
Uczeń posługuje się funkcjami wykładniczymi do opisu zjawisk fizycznych, chemicznych, a także w zagadnieniach osadzonych w kontekście praktycznym (2)
5
Ciągi
1
Uczeń wyznacza wyrazy ciągu określonego wzorem ogólnym (3)
2
Uczeń bada, czy dany ciąg jest arytmetyczny lub geometryczny (2)
3
Uczeń stosuje wzór na n-ty wyraz i na sumę n początkowych wyrazów ciągu arytmetycznego (2)
4
Uczeń stosuje wzór na n-ty wyraz i na sumę n początkowych wyrazów ciągu geometrycznego (2)
6
Trygonometria
1
Uczeń wykorzystuje definicje i wyznacza wartości funkcji sinus, cosinus i tangens kątów o miarach od 0° do 180° (36)
2
Uczeń korzysta z przybliżonych wartości funkcji trygonometrycznych odczytanych z tablic lub obliczonych za pomocą kalkulatora) (11)
3
Uczeń oblicza miarę kąta ostrego, dla której funkcja trygonometryczna przyjmuje daną wartość (miarę dokładną albo – korzystając z tablic lub kalkulatora – przybliżoną) (15)
4
Uczeń stosuje proste zależności między funkcjami trygonometrycznymi: sin
2
α + cos
2
α = 1, tg α = sin α / cos α oraz sin(90° − α) = cos α (22)
5
Uczeń znając wartość jednej z funkcji: sinus lub cosinus, wyznacza wartości pozostałych funkcji tego samego kąta ostrego (12)
7
Planimetria
1
Uczeń stosuje zależności między kątem środkowym i kątem wpisanym (1)
2
Uczeń korzysta z własności stycznej do okręgu i własności okręgów stycznych (4)
3
Uczeń rozpoznaje trójkąty podobne i wykorzystuje (także w kontekstach praktycznych) cechy podobieństwa trójkątów (2)
4
Uczeń korzysta z własności funkcji trygonometrycznych w łatwych obliczeniach geometrycznych, w tym ze wzoru na pole trójkąta ostrokątnego o danych dwóch bokach i kącie między nimi (6)
8
Geometria na płaszczyźnie kartezjańskiej
1
Uczeń wyznacza równanie prostej przechodzącej przez dwa dane punkty (w postaci kierunkowej lub ogólnej) (34)
2
Uczeń bada równoległość i prostopadłość prostych na podstawie ich równań kierunkowych (19)
3
Uczeń wyznacza równanie prostej, która jest równoległa lub prostopadła do prostej danej w postaci kierunkowej i przechodzi przez dany punkt (20)
4
Uczeń oblicza współrzędne punktu przecięcia dwóch prostych (13)
5
Uczeń wyznacza współrzędne środka odcinka (7)
6
Uczeń oblicza odległość dwóch punktów (9)
7
Uczeń znajduje obrazy niektórych figur geometrycznych (punktu, prostej, odcinka, okręgu, trójkąta itp.) w symetrii osiowej względem osi układu współrzędnych i symetrii środkowej względem początku układu (19)
9
Stereometria
1
Uczeń rozpoznaje w graniastosłupach i ostrosłupach kąty między odcinkami (np. krawędziami, krawędziami i przekątnymi, itp.), oblicza miary tych kątów (5)
2
Uczeń rozpoznaje w graniastosłupach i ostrosłupach kąt między odcinkami i płaszczyznami (między krawędziami i ścianami, przekątnymi i ścianami), oblicza miary tych kątów (8)
3
Uczeń rozpoznaje w walcach i w stożkach kąt między odcinkami oraz kąt między odcinkami i płaszczyznami (np. kąt rozwarcia stożka, kąt między tworzącą a podstawą), oblicza miary tych kątów (0)
4
Uczeń rozpoznaje w graniastosłupach i ostrosłupach kąty między ścianami (3)
5
Uczeń określa, jaką figurą jest dany przekrój prostopadłościanu płaszczyzną (2)
6
Uczeń stosuje trygonometrię do obliczeń długości odcinków, miar kątów, pól powierzchni i objętości (3)
10
Elementy statystyki opisowej. Teoria prawdopodobieństwa i kombinatoryka
1
Uczeń oblicza średnią ważoną i odchylenie standardowe zestawu danych (także w przypadku danych odpowiednio pogrupowanych), interpretuje te parametry dla danych empirycznych (39)
2
Uczeń zlicza obiekty w prostych sytuacjach kombinatorycznych, niewymagających użycia wzorów kombinatorycznych, stosuje regułę mnożenia i regułę dodawania (15)
3
Uczeń oblicza prawdopodobieństwa w prostych sytuacjach, stosując klasyczną definicję prawdopodobieństwa (15)
II
Zakres rozszerzony
1
Liczby rzeczywiste
1
Uczeń wykorzystuje pojęcie wartości bezwzględnej i jej interpretację geometryczną, zaznacza na osi liczbowej zbiory opisane za pomocą równań i nierówności typu: |x − a| = b, |x − a| < b, |x − a| ≥ b (4)
2
Uczeń stosuje w obliczeniach wzór na logarytm potęgi oraz wzór na zamianę podstawy logarytmu (2)
2
Wyrażenia algebraiczne
1
Uczeń używa wzorów skróconego mnożenia na (a ± b)
3
oraz a
3
± b
3
(4)
2
Uczeń dzieli wielomiany przez dwumian ax + b (4)
3
Uczeń rozkłada wielomian na czynniki, stosując wzory skróconego mnożenia lub wyłączając wspólny czynnik przed nawias (6)
4
Uczeń dodaje, odejmuje i mnoży wielomiany (3)
5
Uczeń wyznacza dziedzinę prostego wyrażenia wymiernego z jedną zmienną, w którym w mianowniku występują tylko wyrażenia dające się łatwo sprowadzić do iloczynu wielomianów liniowych i kwadratowych (7)
6
Uczeń dodaje, odejmuje, mnoży i dzieli wyrażenia wymierne; rozszerza i (w łatwych przykładach) skraca wyrażenia wymierne (4)
3
Równania i nierówności
1
Uczeń stosuje wzory Viete’a (9)
2
Uczeń rozwiązuje równania i nierówności liniowe i kwadratowe z parametrem (13)
3
Uczeń rozwiązuje układy równań, prowadzące do równań kwadratowych (11)
4
Uczeń stosuje twierdzenie o reszcie z dzielenia wielomianu przez dwumian x - α (1)
5
Uczeń stosuje twierdzenie o pierwiastkach wymiernych wielomianu o współczynnikach całkowitych (1)
6
Uczeń rozwiązuje równania wielomianowe dające się łatwo sprowadzić do równań kwadratowych (2)
7
Uczeń rozwiązuje łatwe nierówności wielomianowe (2)
8
Uczeń rozwiązuje proste nierówności wymierne typu:
(x+1) / (x+3) > 2,
(x+3) / (x
2
-16) < 2x / (x
2
-4x),
(3x-2) / (4x-7) ≤ (1-3x) / (5-4x) (3)
9
Uczeń rozwiązuje równania i nierówności z wartością bezwzględną, o poziomie trudności nie wyższym, niż: ||x + 1| − 2| = 3, |x + 3| + |x − 5| > 12 (3)
4
Funkcje
1
Uczeń na podstawie wykresu funkcji
y = f(x)
szkicuje wykresy funkcji
y = |f(x)|, y = c · f(x), y = f(cx)
(4)
2
Uczeń szkicuje wykresy funkcji logarytmicznych dla różnych podstaw (3)
3
Uczeń posługuje się funkcjami logarytmicznymi do opisu zjawisk fizycznych, chemicznych, a także w zagadnieniach osadzonych w kontekście praktycznym (2)
4
Uczeń szkicuje wykres funkcji określonej w różnych przedziałach różnymi wzorami; odczytuje własności takiej funkcji z wykresu (2)
5
Ciągi
1
Uczeń wyznacza wyrazy ciągu określonego wzorem rekurencyjnym (1)
2
Uczeń oblicza granice ciągów, korzystając z granic ciągów typu 1/n, 1/n
2
oraz z twierdzeń o działaniach na granicach ciągów (2)
3
Uczeń rozpoznaje szeregi geometryczne zbieżne i oblicza ich sumy (1)
6
Trygonometria
1
Uczeń stosuje miarę łukową, zamienia miarę łukową kąta na stopniową i odwrotnie (1)
2
Uczeń wykorzystuje definicje i wyznacza wartości funkcji sinus, cosinus i tangens dowolnego kąta o mierze wyrażonej w stopniach lub radianach (przez prowadzenie do przypadku kąta ostrego) (9)
3
Uczeń wykorzystuje okresowość funkcji trygonometrycznych (10)
4
Uczeń posługuje się wykresami funkcji trygonometrycznych (np. gdy rozwiązuje nierówności typu sin x > a, cos x ≤ a, tg x > a) (5)
5
Uczeń stosuje wzory na sinus i cosinus sumy i różnicy kątów, sumę i różnicę sinusów i cosinusów kątów (14)
6
Uczeń rozwiązuje równania i nierówności trygonometryczne typu sin2x = ½, sin2x + cosx = 1, sinx + cosx = 1, cos2x < ½ (7)
7
Planimetria
1
Uczeń stosuje twierdzenia charakteryzujące czworokąty wpisane w okrąg i czworokąty opisane na okręgu (3)
2
Uczeń stosuje twierdzenie Talesa i twierdzenie odwrotne do twierdzenia Talesa do obliczania długości odcinków i ustalania równoległości prostych (7)
3
Uczeń znajduje obrazy niektórych figur geometrycznych w jednokładności (odcinka, trójkąta, czworokąta itp.) (15)
4
Uczeń rozpoznaje figury podobne i jednokładne; wykorzystuje (także w kontekstach praktycznych) ich własności (13)
5
Uczeń znajduje związki miarowe w figurach płaskich z zastosowaniem twierdzenia sinusów i twierdzenia cosinusów (2)
8
Geometria na płaszczyźnie kartezjańskiej
1
Uczeń interpretuje graficznie nierówność liniową z dwiema niewiadomymi oraz układy takich nierówności (6)
2
Uczeń bada równoległość i prostopadłość prostych na podstawie ich równań ogólnych (5)
3
Uczeń wyznacza równanie prostej, która jest równoległa lub prostopadła do prostej danej w postaci ogólnej i przechodzi przez dany punkt (1)
4
Uczeń oblicza odległość punktu od prostej (4)
5
Uczeń posługuje się równaniem okręgu
(x − a)
2
+ (y − b)
2
= r
2
oraz opisuje koła za pomocą nierówności (5)
6
Uczeń wyznacza punkty wspólne prostej i okręgu (1)
7
Uczeń oblicza współrzędne oraz długość wektora; dodaje i odejmuje wektory oraz mnoży je przez liczbę. Interpretuje geometrycznie działania na wektorach (5)
8
Uczeń stosuje wektory do opisu przesunięcia wykresu funkcji (6)
9
Stereometria
1
Uczeń określa, jaką figurą jest dany przekrój sfery płaszczyzną (1)
2
Uczeń określa, jaką figurą jest dany przekrój graniastosłupa lub ostrosłupa płaszczyzną (5)
10
Elementy statystyki opisowej. Teoria prawdopodobieństwa i kombinatoryka
1
Uczeń wykorzystuje wzory na liczbę permutacji, kombinacji, wariacji i wariacji z powtórzeniami do zliczania obiektów w bardziej złożonych sytuacjach kombinatorycznych (10)
2
Uczeń oblicza prawdopodobieństwo warunkowe (1)
3
Uczeń korzysta z twierdzenia o prawdopodobieństwie całkowitym (1)
11
Rachunek różniczkowy
1
Uczeń oblicza granice funkcji (i granice jednostronne), korzystając z twierdzeń o działaniach na granicach i z własności funkcji ciągłych (0)
2
Uczeń oblicza pochodne funkcji wymiernych (1)
3
Uczeń korzysta z geometrycznej i fizycznej interpretacji pochodnej (3)
4
Uczeń korzysta z własności pochodnej do wyznaczenia przedziałów monotoniczności funkcji (3)
5
Uczeń znajduje ekstrema funkcji wielomianowych i wymiernych (2)
6
Uczeń stosuje pochodne do rozwiązywania zagadnień optymalizacyjnych (0)
INNE
Inne (169)
Pokaż pełen widok
Sortuj według
Alfabetycznie
Najczęściej pobierane
Najpopularniejsze
Najnowsze
Ilość elementów na stronie
Pokazuj: 12
Pokazuj: 24
Pokazuj: 48
1
z 1
Kąt wpisany i kąt środkowy oparte na tym samym łuku
Kąt wpisany i kąt środkowy oparte na tym samym łuku.
Gimnazjum
Matematyka
Szkoły ponadgimnazjalne
Matematyka
3736
2010-11-15
1
z 1