ZalogujZarejestruj

Pisownia wyrazów z "ż" i "rz"

Pisownia wyrazów z

Karta pracy przeznaczona jest dla uczniów klas II-IV. Dzieci utrwalają pisownię wyrazów z "ż" i "rz".

  Liczba wyświetleń: 13544
  Liczba pobrań: 1677
  Dodano: 2010-11-15
IMP_80640 (69604)

Słowa kluczowe:

Podstawa programowa zasobu

1.b
Uczeń korzysta z informacji
rozumie sens kodowania oraz dekodowania informacji; odczytuje uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne, zna wszystkie litery alfabetu; czyta i rozumie teksty przeznaczone dla dzieci i wyciąga z nich wnioski
1.c
Uczeń korzysta z informacji
wyszukuje w tekście potrzebne informacje i w miarę możliwości korzysta ze słowników i encyklopedii przeznaczonych dla dzieci
3.f
Uczeń tworzy wypowiedzi
pisze czytelnie i estetycznie (przestrzega zasad kaligrafii), dba o poprawność gramatyczną, ortograficzną oraz interpunkcyjną
III.2.5.a
Tworzenie wypowiedzi
Świadomość językowa
Uczeń pisze poprawnie pod względem ortograficznym, w tym w razie potrzeby wykorzystuje wiedzę
Uczeń pisze poprawnie pod względem ortograficznym, w tym w razie potrzeby wykorzystuje wiedzę o wymianie głosek w wyrazach pokrewnych oraz w tematach fleksyjnych wyrazów odmiennych
III.2.5.b
Tworzenie wypowiedzi
Świadomość językowa
Uczeń pisze poprawnie pod względem ortograficznym, w tym w razie potrzeby wykorzystuje wiedzę
Uczeń pisze poprawnie pod względem ortograficznym, w tym w razie potrzeby wykorzystuje wiedzę o różnicach w wymowie i pisowni samogłosek ustnych i nosowych, spółgłosek twardych i miękkich, dźwięcznych i bezdźwięcznych
III.2.5.d
Tworzenie wypowiedzi
Świadomość językowa
Uczeń pisze poprawnie pod względem ortograficznym, w tym w razie potrzeby wykorzystuje wiedzę
Uczeń pisze poprawnie pod względem ortograficznym, w tym w razie potrzeby wykorzystuje wiedzę o sposobach pisania nazw własnych i nazw pospolitych
1.2
Osiągnięcia w zakresie słuchania
Uczeń wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytania w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności zrozumienia słuchanej wypowiedzi
1.4
Osiągnięcia w zakresie słuchania
Uczeń słucha uważnie wypowiedzi osób podczas uroczystości, koncertów, przedstawień, świąt narodowych i innych zdarzeń kulturalnych; przejawia zachowanie adekwatne do sytuacji; słucha tekstów interpretowanych artystycznie, szuka własnych wzorców poprawnej artykulacji i interpretacji słownej w języku ojczystym
2.4
Osiągnięcia w zakresie mówienia
Uczeń porządkuje swoją wypowiedź, poprawia w niej błędy, omawia treść przeczytanych tekstów i ilustracji; nadaje znaczenie i tytuł obrazom, a także fragmentom tekstów
2.4
Osiągnięcia w zakresie mówienia
Uczeń porządkuje swoją wypowiedź, poprawia w niej błędy, omawia treść przeczytanych tekstów i ilustracji; nadaje znaczenie i tytuł obrazom, a także fragmentom tekstów
3.2
Osiągnięcia w zakresie czytania
Uczeń czyta w skupieniu po cichu teksty zapisane samodzielnie w zeszycie oraz teksty drukowane
3.3
Osiągnięcia w zakresie czytania
Uczeń wyodrębnia postacie i zdarzenia w utworach literackich, ustala kolejność zdarzeń, ich wzajemną zależność, odróżnia zdarzenia istotne od mniej istotnych, postacie główne i drugorzędne; wskazuje cechy i ocenia bohaterów, uzasadnia swą ocenę, wskazuje wydarzenie zmieniające postępowanie bohatera, określa nastrój w utworze; odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości; byty rzeczywiste od medialnych, byty realistyczne od fikcyjnych
3.4
Osiągnięcia w zakresie czytania
Uczeń wyszukuje w tekstach fragmenty według niego najpiękniejsze, najważniejsze, trudne do zrozumienia lub określone przez nauczyciela
3.4
Osiągnięcia w zakresie czytania
Uczeń wyszukuje w tekstach fragmenty według niego najpiękniejsze, najważniejsze, trudne do zrozumienia lub określone przez nauczyciela
3.7
Osiągnięcia w zakresie czytania
Uczeń czyta samodzielnie wybrane książki
4.1
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń pisze odręcznie, czytelnie, płynnie, zdania i tekst ciągły, w jednej linii rozmieszcza właściwie tekst ciągły na stronie zeszytu, sprawdza i poprawia napisany tekst
4.1
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń pisze odręcznie, czytelnie, płynnie, zdania i tekst ciągły, w jednej linii rozmieszcza właściwie tekst ciągły na stronie zeszytu, sprawdza i poprawia napisany tekst
4.1
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń pisze odręcznie, czytelnie, płynnie, zdania i tekst ciągły, w jednej linii rozmieszcza właściwie tekst ciągły na stronie zeszytu, sprawdza i poprawia napisany tekst
4.2
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń układa i zapisuje opowiadanie złożone z 6–10 poprawnych wypowiedzeń w ramach zagadnień opracowanych podczas zajęć; opisuje np. osobę, przedmiot, element świata przyrody na podstawie własnych obserwacji lub lektury
4.4
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń pisze z pamięci i ze słuchu; przestrzega poprawności ortograficznej w wyrazach poznanych i opracowanych podczas zajęć
4.4
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń pisze z pamięci i ze słuchu; przestrzega poprawności ortograficznej w wyrazach poznanych i opracowanych podczas zajęć
4.5
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń stosuje poprawnie znaki interpunkcyjne na końcu zdania i przecinki przy wyliczaniu, zapisuje poznane i najczęściej stosowane skróty, w tym skróty matematyczne
4.5
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń stosuje poprawnie znaki interpunkcyjne na końcu zdania i przecinki przy wyliczaniu, zapisuje poznane i najczęściej stosowane skróty, w tym skróty matematyczne
4.5
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń stosuje poprawnie znaki interpunkcyjne na końcu zdania i przecinki przy wyliczaniu, zapisuje poznane i najczęściej stosowane skróty, w tym skróty matematyczne
4.6
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń porządkuje wyrazy w kolejności alfabetycznej według pierwszej i drugiej litery
4.8
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń stosuje poprawną wielkość liter w zapisie tytułów utworów, książek, poznanych nazw geograficznych, imion i nazwisk
4.8
Osiągnięcia w zakresie pisania
Uczeń stosuje poprawną wielkość liter w zapisie tytułów utworów, książek, poznanych nazw geograficznych, imion i nazwisk
5.2
Osiągnięcia w zakresie kształcenia językowego
Uczeń rozpoznaje zdania oznajmujące, pytające, rozkazujące w wypowiedziach ustnych i pisemnych
5.6
Osiągnięcia w zakresie kształcenia językowego
Uczeń łączy wyrazy w wypowiedzenia i poprawnie formułuje zdanie pojedyncze i zdanie złożone
6.1
Osiągnięcia w zakresie samokształcenia
Uczeń podejmuje próby zapisu nowych, samodzielnie poznanych wyrazów i sprawdza poprawność ich zapisu, korzystając ze słownika ortograficznego
6.1
Osiągnięcia w zakresie samokształcenia
Uczeń podejmuje próby zapisu nowych, samodzielnie poznanych wyrazów i sprawdza poprawność ich zapisu, korzystając ze słownika ortograficznego
6.1
Osiągnięcia w zakresie samokształcenia
Uczeń podejmuje próby zapisu nowych, samodzielnie poznanych wyrazów i sprawdza poprawność ich zapisu, korzystając ze słownika ortograficznego
6.1
Osiągnięcia w zakresie samokształcenia
Uczeń podejmuje próby zapisu nowych, samodzielnie poznanych wyrazów i sprawdza poprawność ich zapisu, korzystając ze słownika ortograficznego
6.1
Osiągnięcia w zakresie samokształcenia
Uczeń podejmuje próby zapisu nowych, samodzielnie poznanych wyrazów i sprawdza poprawność ich zapisu, korzystając ze słownika ortograficznego
6.2
Osiągnięcia w zakresie samokształcenia
Uczeń korzysta z różnych źródeł informacji, np. atlasów, czasopism dla dzieci, słowników i encyklopedii czy zasobów internetu i rozwija swoje zainteresowania
6.2
Osiągnięcia w zakresie samokształcenia
Uczeń korzysta z różnych źródeł informacji, np. atlasów, czasopism dla dzieci, słowników i encyklopedii czy zasobów internetu i rozwija swoje zainteresowania
6.2
Osiągnięcia w zakresie samokształcenia
Uczeń korzysta z różnych źródeł informacji, np. atlasów, czasopism dla dzieci, słowników i encyklopedii czy zasobów internetu i rozwija swoje zainteresowania
6.3
Osiągnięcia w zakresie samokształcenia
Uczeń wykorzystuje nabyte umiejętności do rozwiązywania problemów i eksploracji świata, dbając o własny rozwój i tworząc indywidualne strategie uczenia się
6.3
Osiągnięcia w zakresie samokształcenia
Uczeń wykorzystuje nabyte umiejętności do rozwiązywania problemów i eksploracji świata, dbając o własny rozwój i tworząc indywidualne strategie uczenia się
2.4.1
Kształcenie językowe
Ortografia i interpunkcja
Uczeń pisze poprawnie pod względem ortograficznym oraz stosuje reguły pisowni
2.4.1
Kształcenie językowe
Ortografia i interpunkcja
Uczeń pisze poprawnie pod względem ortograficznym oraz stosuje reguły pisowni
2.4.1
Kształcenie językowe
Ortografia i interpunkcja
Uczeń pisze poprawnie pod względem ortograficznym oraz stosuje reguły pisowni

Informacje licencyjne

  • Autor :
  • Elwira Margalska