ZalogujZarejestruj

A to ci dopiero! Czy wiecie, że to właśnie Polak „popchnął Ziemię”? (zasoby multimedialne)

Zobacz scenariusz
Zasób jest częścią zestawu

Każdy zestaw edukacyjny zawiera scenariusz lekcji, w którym wykorzystywane są powiązane zasoby.

A to ci dopiero! Czy wiecie, że to właśnie Polak „popchnął Ziemię”? (zasoby multimedialne)

Zasoby multimedialne dla scenariusza lekcji dotyczącej tematyki zwiazanej z postacią Mikołaja Kopernika [specyficzne potrzeby edukacyjne].

  Liczba wyświetleń: 15925
  Liczba pobrań: 519
  Dodano: 2013-05-06
spe_ore_ew_04_02 (107077)

Zasoby z zestawu

A to ci dopiero! Czy wiecie, że to właśnie Polak „popchnął Ziemię”? (scenariusz lekcji)
12590
2013-05-06
A to ci dopiero! Czy wiecie, że to właśnie Polak „popchnął Ziemię”? (scenariusz lekcji)
Scenariusz lekcji dotyczącej tematyki zwiazanej z postacią Mikołaja Kopernika [specyficzne potrzeby edukacyjne].
Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja matematyczna, Edukacja plastyczna, Edukacja polonistyczna, Zajęcia techniczne
Wychowanie przedszkolne
Wychowanie przedszkolne

Słowa kluczowe:

Podstawa programowa zasobu

3.2
Wspomaganie rozwoju mowy dzieci
Dziecko mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji
1.a
Uczeń korzysta z informacji
uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji
2.b
Uczeń w zakresie ekspresji przez sztukę
podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki plastyczne)
2.c
Uczeń realizuje „drogę” powstawania przedmiotów od pomysłu do wytworu:
posiada umiejętności: odmierzania potrzebnej ilości materiału; cięcia papieru, tektury itp.; montażu modeli papierowych i z tworzyw sztucznych, korzystając z prostych instrukcji i schematów rysunkowych, np. buduje latawce, makiety domów, mostów, modele samochodów, samolotów i statków; w miarę możliwości, montażu obwodów elektrycznych, szeregowych i równoległych z wykorzystaniem gotowych zestawów
4.2
Poznawczy obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:
wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego, posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie, poprawnie wypowiada ciche i głośne dźwięki mowy, rozróżnia głoski na początku i końcu w wybranych prostych fonetycznie słowach.
1.1
Osiągnięcia w zakresie słuchania
Uczeń słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób z otoczenia, w różnych sytuacjach życiowych, wymagających komunikacji i wzajemnego zrozumienia okazuje szacunek wypowiadającej się osobie
1.2
Osiągnięcia w zakresie słuchania
Uczeń wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytania w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności zrozumienia słuchanej wypowiedzi
1.3
Osiągnięcia w zakresie słuchania
Uczeń słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów i inne osoby
1.3
Osiągnięcia w zakresie słuchania
Uczeń słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów i inne osoby
2.2
Osiągnięcia w zakresie mówienia
Uczeń formułuje pytania dotyczące sytuacji zadaniowych, wypowiedzi ustnych nauczyciela, uczniów lub innych osób z otoczenia
6.3
Osiągnięcia w zakresie samokształcenia
Uczeń wykorzystuje nabyte umiejętności do rozwiązywania problemów i eksploracji świata, dbając o własny rozwój i tworząc indywidualne strategie uczenia się
2.1
Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej
Uczeń rysuje kredką, kredą, ołówkiem, patykiem (płaskim i okrągłym), piórem, węglem, mazakiem
2.1
Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej
Uczeń rysuje kredką, kredą, ołówkiem, patykiem (płaskim i okrągłym), piórem, węglem, mazakiem
2.2
Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej
Uczeń maluje farbami, tuszami przy użyciu pędzli (płaskich, okrągłych), palców, stempli
2.2
Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej
Uczeń maluje farbami, tuszami przy użyciu pędzli (płaskich, okrągłych), palców, stempli
2.3
Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej
Uczeń wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.
2.3
Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej
Uczeń wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.
2.4
Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej
Uczeń modeluje (lepi i konstruuje) z gliny, modeliny, plasteliny, mas papierowych i innych, zarówno z materiałów naturalnych i przemysłowych
2.4
Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej
Uczeń modeluje (lepi i konstruuje) z gliny, modeliny, plasteliny, mas papierowych i innych, zarówno z materiałów naturalnych i przemysłowych
2.6
Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej
Uczeń wykonuje prace, modele, rekwizyty, impresje plastyczne potrzebne do aktywności artystycznej i naukowej
2.6
Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej
Uczeń wykonuje prace, modele, rekwizyty, impresje plastyczne potrzebne do aktywności artystycznej i naukowej
2.1
Osiągnięcia w zakresie znajomości informacji technicznej, materiałów i technologii wytwarzania
Uczeń odczytuje podstawowe informacje techniczne i stosuje w działaniu sposoby użytkowania: materiału, narzędzi, urządzenia zgodnie z instrukcją, w tym multimedialną
2.1
Osiągnięcia w zakresie znajomości informacji technicznej, materiałów i technologii wytwarzania
Uczeń odczytuje podstawowe informacje techniczne i stosuje w działaniu sposoby użytkowania: materiału, narzędzi, urządzenia zgodnie z instrukcją, w tym multimedialną
2.2
Osiągnięcia w zakresie znajomości informacji technicznej, materiałów i technologii wytwarzania
Uczeń wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne i modele techniczne:
2.2
Osiągnięcia w zakresie znajomości informacji technicznej, materiałów i technologii wytwarzania
Uczeń wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne i modele techniczne:
3.1
Osiągnięcia w zakresie posługiwania się liczbami
Uczeń wyjaśnia istotę działań matematycznych – dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia oraz związki między nimi; korzysta intuicyjnie z własności działań
3.4
Osiągnięcia w zakresie posługiwania się liczbami
Uczeń dodaje i odejmuje liczby dwucyfrowe, zapisując w razie potrzeby cząstkowe wyniki działań lub, wykonując działania w pamięci, od razu podaje wynik oblicza sumy i różnice większych liczb w prostych przykładach typu: 250 + 50, 180 – 30; mnoży liczby dwucyfrowe przez 2, zapisując, jeśli ma taką potrzebę, cząstkowe wyniki działań; przy obliczeniach stosuje własne strategie
6
Osiągnięcia w zakresie stosowania matematyki w sytuacjach życiowych oraz w innych obszarach edukacji
6.9
Osiągnięcia w zakresie stosowania matematyki w sytuacjach życiowych oraz w innych obszarach edukacji
Uczeń wykorzystuje nabyte umiejętności do rozwiązywania problemów, działań twórczych i eksploracji świata, dbając o własny rozwój i tworząc indywidualne strategie uczenia się

Informacje licencyjne

  • Autor :
  • YDP
  • Licencja Creative Commons