A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

21 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej II.II.3.4

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Tragedia Oświęcimia widziana oczami dziecka w Losie utraconym Imre Kertesza
Tragedia Oświęcimia widziana oczami dziecka w Losie utraconym Imre Kertesza

Lekcja ma służyć zapoznaniu uczniów z sylwetką i twórczością jednego z najważniejszych współczesnych...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4780
2010-11-15
„Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro” (J. W. Goethe) – postać diabła z
„Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro” (J. W. Goethe) – postać diabła z "Mistrza i Małgorzaty" Michaiła Bułhakowa

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie zapoznają się z obrazem diabła w literaturze na przykł...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6349
2010-11-15
"Na Zachodzie bez zmian" – pacyfizm w prozie Ericha Marii Remarque’a

Scenariusz dotyczy utworu "Na Zachodzie bez zmian". Uczniowie dyskutują na temat pacyfizmu i wpływu ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5343
2010-11-15
"Germinal" Emil Zola - naturalizm – charakterystyka kierunku

Scenariusz lekcji, która przedstawia najważniejsze założenia naturalizmu. Uczniowie poznają sylwetkę...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5599
2010-11-15
Sztuka słowa a sztuka obrazu
Sztuka słowa a sztuka obrazu

Scenariusz omawia interdyscyplinarne powiązania występujące w opowiadaniu "Brzezina" J. Iwaszkiewicz...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4943
2010-11-15
Trudna afirmacja życia w
Trudna afirmacja życia w "Brzezinie" Jarosława Iwaszkiewicza

Scenariusz nawiązując do opowiadania pt. "Brzezina" J. Iwaszkiewicza, omawia problemy egzystencji lu...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5560
2010-11-15
Topos syna marnotrawnego w ujęciu Tadeusza Różewicza i Hieronima Boscha
Topos syna marnotrawnego w ujęciu Tadeusza Różewicza i Hieronima Boscha

Lekcja poświęcona utrwaleniu wiadomości na temat toposu syna marnotrawnego w literaturze i sztuce. U...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4375
2010-11-15
Impresjonizm w poezji Młodej Polski
Impresjonizm w poezji Młodej Polski

Przedstawienie impresjonizmu jako kierunku w literaturze i malarstwie charakterystycznego dla przeło...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2766
2010-11-15
Poezje Władysława Broniewskiego na nowo odczytane
Poezje Władysława Broniewskiego na nowo odczytane

Prezentacja twórczości lirycznej Władysława Broniewskiego na tle jego biografii oraz tradycji litera...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3133
2010-11-15
Na czym polega piękno? Odpowiadają przedstawiciele średniowiecza i renesansu
Na czym polega piękno? Odpowiadają przedstawiciele średniowiecza i renesansu

Zajęcia poświęcone są koncepcji piękna na przestrzeni trzech epok: antyku, średniowiecza i renesansu...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3875
2010-11-15
Funkcje retoryki barokowej w
Funkcje retoryki barokowej w "Kazaniach sejmowych" Piotra Skargi

Scenariusz lekcji, której celem jest zapoznanie uczniów ze sztuką barokowej retoryki, typowymi figur...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5475
2010-11-15
Sprawozdanie z sali sądowej z procesu przeciwko córkom ojca Goriot
Sprawozdanie z sali sądowej z procesu przeciwko córkom ojca Goriot

Lekcja pozwala w sposób atrakcyjny i pobudzający uczniów do aktywności przedstawić problematykę mora...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3785
2010-11-15