A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

47 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.III.1.1

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (scenariusz lekcji)
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej zagadnień zjawiska antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przyk...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6668
2013-05-06
Dramat Szekspirowski na przykładzie tragedii pt. „Romeo i Julia” (scenariusz lekcji)
Dramat Szekspirowski na przykładzie tragedii pt. „Romeo i Julia” (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej zagadnień rodzajów i cech dramatu oraz postaci Williama Szekspira [spec...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
10980
2013-05-06
Teatr w życiu
Teatr w życiu

W czasie lekcji uczniowie poznają nowe dla nich rodzaje teatrów. Pracują w grupach ze Słownikiem ter...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3009
2010-11-15
Czym jest kultura masowa?
Czym jest kultura masowa?

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie dyskutują o kulturze masowej. Czytają esej na ten tema...

Gimnazjum
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6503
2010-11-15
Pojęcia, wyrażenia i zwroty – co przetrwało do naszych czasów w języku polskim z greki i łaciny?
Pojęcia, wyrażenia i zwroty – co przetrwało do naszych czasów w języku polskim z greki i łaciny?

Lekcja na podany temat dotyczy wyjaśnienia pojęć, wyrażeń i zwrotów, których używamy obecnie, a któr...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3108
2010-11-15
Budowa zdania
Budowa zdania

Scenariusz lekcji ćwiczeniowej, mającej na celu utrwalenie wiadomości z zakresu budowy zdania. Zajęc...

Gimnazjum
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5008
2010-11-15
Jak napisać życiorys i list motywacyjny?
Jak napisać życiorys i list motywacyjny?

Lekcja zapoznaje uczniów z formami CV i listu motywacyjnego. Praktyczne ćwiczenia i przełamywanie ew...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5241
2010-11-15
„Ta sztuka jest poniżej krytyki!” Co to jest recenzja?– charakterystyka gatunku
„Ta sztuka jest poniżej krytyki!” Co to jest recenzja?– charakterystyka gatunku

Lekcja dotyczy zagadnień związanych z krytyką wszelkiej działalności artystycznej. Uczniowie poznają...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2857
2010-11-15
W świecie tekstów użytkowych, czyli jak napisać list motywacyjny
W świecie tekstów użytkowych, czyli jak napisać list motywacyjny

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie zapoznają się z zasadami pisania listu motywacyjnego, ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4500
2010-11-15
Postawa człowieka w czasie dżumy na podstawie powieści Alberta Camusa
Postawa człowieka w czasie dżumy na podstawie powieści Alberta Camusa

Uczniowie poznają życie i twórczością Alberta Camusa oraz analizują powieść "Dżuma". Podejmują próbę...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
8897
2010-11-15
Czym jest miłość? - interpretacja wiersza Andrzeja Bursy
Czym jest miłość? - interpretacja wiersza Andrzeja Bursy

Scenariusz poświęcony interpretacji wiersza Andrzeja Bursy "Jedenastoletni zakochany". Wykorzystanie...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4310
2010-11-15
„Chodzi o to, aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa”- poznajemy środki językowe
„Chodzi o to, aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa”- poznajemy środki językowe

Scenariusz lekcji, która dotyczy środków językowych. W trakcie zajęć uczniowie uświadamiają sobie is...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3775
2010-11-15