A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

86 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.II.2.5

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Trudno jest opisać miłość. Jak z tym problemem radzili sobie autorzy w różnych epokach literackich?
Trudno jest opisać miłość. Jak z tym problemem radzili sobie autorzy w różnych epokach literackich?

Lekcja ma formę powtórzeniową. Temat miłości jest potraktowany przekrojowo. Uczniowie przypominają s...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2277
2010-11-15
Teatr w życiu
Teatr w życiu

W czasie lekcji uczniowie poznają nowe dla nich rodzaje teatrów. Pracują w grupach ze Słownikiem ter...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3015
2010-11-15
Czym jest kultura masowa?
Czym jest kultura masowa?

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie dyskutują o kulturze masowej. Czytają esej na ten tema...

Gimnazjum
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6509
2010-11-15
Piszemy mowę obronną.
Piszemy mowę obronną.

Jest to lekcja powtórzeniowa. Uczniowie zbierają słownictwo na temat winy i kary, zastanawiają się, ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4471
2010-11-15
Nike z Samotraki, Nike która się waha... – czyli różne wyobrażenia greckiej bogini zwycięstwa
Nike z Samotraki, Nike która się waha... – czyli różne wyobrażenia greckiej bogini zwycięstwa

Lekcja ma na celu zapoznać uczniów z motywem sztuki greckiej, zawartym w polskiej poezji.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5043
2010-11-15
Cechy eposu na podstawie
Cechy eposu na podstawie "Pana Tadeusza" Adama Mickiewicza oraz "Iliady" Homera

Scenariusz lekcji z analizy porównawczej - wykorzystanie znajomości tekstów dwóch eposów.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
8634
2010-11-15
A wiosną - niechaj wiosnę, nie Polskę, zobaczę
A wiosną - niechaj wiosnę, nie Polskę, zobaczę

Scenariusz lekcji pierwszej z cyklu poświęconego Skamandrytom. Celem lekcji jest zapoznanie uczniów ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6329
2010-11-15
"Bogurodzica" – najstarsza pieśń religijna

Lekcja poświęcona jest analizie pieśni "Bogurodzica". Nauczyciel w formie wykładu zapoznaje uczniów ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
7565
2010-11-15
Julian Ursyn Niemcewicz – życie i twórczość
Julian Ursyn Niemcewicz – życie i twórczość

Lekcja poświęcona przedstawieniu sylwetki i zarysowaniu charakteru twórczości Juliana Ursyna Niemcew...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3779
2010-11-15
Osip Mandelsztam – neoklasycyzm w poezji rosyjskiej początku XX wieku
Osip Mandelsztam – neoklasycyzm w poezji rosyjskiej początku XX wieku

Zajęcia sprowadzają się do przedstawiania sylwetki i twórczości Mandelsztama w świetle neoklasycyzmu...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1979
2010-11-15
Rimbaud, Aniele Stróżu mój... Twórczość francuskiego poety Artura Rimbauda w kontekście wiersza Jonasza Kofty
Rimbaud, Aniele Stróżu mój... Twórczość francuskiego poety Artura Rimbauda w kontekście wiersza Jonasza Kofty

Lekcja ma na celu przeprowadzenie analizy poezji Artura Rimbauda w kontekście wiersza Jonasza Kofty....

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5119
2010-11-15
Ekspresjonizm i katastrofizm Hymnów Jana Kasprowicza
Ekspresjonizm i katastrofizm Hymnów Jana Kasprowicza

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczeń zapoznaje się z twórczością katastroficzną i ekspresjonist...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5362
2010-11-15