A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

119 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.II.2.2

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Święty Aleksy średniowiecznym ideałem ascety. „Legenda o świętym Aleksym” (scenariusz lekcji)
Święty Aleksy średniowiecznym ideałem ascety. „Legenda o świętym Aleksym” (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej zagadnień średniowiecznej postaci Świętego Alksego jako przykładu ascet...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
7774
2013-05-06
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (scenariusz lekcji)
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej zagadnień zjawiska antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przyk...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6511
2013-05-06
Barok to niepokój i nadmiar
Barok to niepokój i nadmiar

Wprowadzenie do cyklu lekcji z zakresu baroku. Ukazanie głównych cech i środków poetyckich charakter...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3275
2010-11-15
Rozważania na temat sztuki w okresie Młodej Polski.
Rozważania na temat sztuki w okresie Młodej Polski.

Poglądy na temat sztuki twórców związanych z epoką Młodej Polski . Ogólne informacje dotyczące artyk...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2115
2010-11-15
Nowe tendencje w poezji XX wieku
Nowe tendencje w poezji XX wieku

Materiał zawiera informacje dotyczące nowych tendencji w poezji XX w. Pojawiają się w nim zjawiska t...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1761
2010-11-15
W świecie sielanki
W świecie sielanki

Scenariusz lekcji języka polskiego, która podejmuje motyw sielanki w literaturze.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2489
2010-11-15
Trudno jest opisać miłość. Jak z tym problemem radzili sobie autorzy w różnych epokach literackich?
Trudno jest opisać miłość. Jak z tym problemem radzili sobie autorzy w różnych epokach literackich?

Lekcja ma formę powtórzeniową. Temat miłości jest potraktowany przekrojowo. Uczniowie przypominają s...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2234
2010-11-15
Mistrzowie i ich wybranki
Mistrzowie i ich wybranki

W czasie lekcji uczniowie przypominają sobie utwory, w których bohaterami są mistrzowie i ich wybran...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2743
2010-11-15
Nawiązania antyczne w
Nawiązania antyczne w "Trenach" Jana Kochanowskiego

Lekcja podejmuje temat rozpaczy ojca nad utratą córki.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4599
2010-11-15
Brzydota jako kategoria estetyczna – współczesność
Brzydota jako kategoria estetyczna – współczesność

Przedstawiony scenariusz jest przykładem lekcji, na której wykorzystuje się zagadnienie korespondenc...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3687
2010-11-15
A wiosną - niechaj wiosnę, nie Polskę, zobaczę
A wiosną - niechaj wiosnę, nie Polskę, zobaczę

Scenariusz lekcji pierwszej z cyklu poświęconego Skamandrytom. Celem lekcji jest zapoznanie uczniów ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6245
2010-11-15
Szlachcic – Sarmata. Obraz barokowej szlachty na podstawie tekstu Normana Davisa.
Szlachcic – Sarmata. Obraz barokowej szlachty na podstawie tekstu Normana Davisa.

Lekcja dotyczy polskiego sarmatyzmu. Uczniowie zapoznają się z definicją pojęcia, a na podstawie prz...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3845
2010-11-15