A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

12 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.I.3.8

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Swobodnie, oficjalnie, emocjonalnie, oceniająco – o różnych stylach wypowiedzi
Swobodnie, oficjalnie, emocjonalnie, oceniająco – o różnych stylach wypowiedzi

Scenariusz zajęć, w trakcie których uczniowie doskonalą umiejętność tworzenia precyzyjnych wypowiedz...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5222
2013-11-28
Namalujmy obraz słowami, czyli jak napisać reportaż (scenariusz lekcji)
Namalujmy obraz słowami, czyli jak napisać reportaż (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej poprawnego tworzenia tekstu reportażu [specyficzne potrzeby edukacyjne]...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5887
2013-05-06
Pozytywistyczny ideał pracy i jego realizacja w powieści
Pozytywistyczny ideał pracy i jego realizacja w powieści "Nad Niemnem" Elizy Orzeszkowej

Lekcja poświęcona utrwaleniu wiadomości z zakresu elementów filozofii pozytywnej. Podczas lekcji ucz...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6495
2010-11-15
W kulcie historii i tradycji –
W kulcie historii i tradycji – "Nad Niemnem" Elizy Orzeszkowej

Scenariusz lekcji poświęconej porównaniu obrazu tradycji patriotycznej w powieści "Nad Niemnem" i fi...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
7459
2010-11-15
Co może robić kot w pustym mieszkaniu?
Co może robić kot w pustym mieszkaniu?

Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu wiersza Wisławy Szymborskiej „Kot w pustym mieszkaniu”. W tr...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
7658
2010-11-15
Sąd nad Zenonem Ziembiewiczem
Sąd nad Zenonem Ziembiewiczem

Lekcja jest w całości poświęcona wysłuchaniu i ocenie przemówień oskarżycielskich i obrończych na te...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6523
2010-11-15
Treny Jana Kochanowskiego – charakterystyka gatunku, analiza utworu
Treny Jana Kochanowskiego – charakterystyka gatunku, analiza utworu

Scenariusz prezentuje tren jako elegijną poezję żałobną. Uczniowie analizują wybrane Treny Jana Koch...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
10430
2010-11-15
Cechy dramatu naturalistycznego na przykładzie utworu
Cechy dramatu naturalistycznego na przykładzie utworu "Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej

Scenariusz lekcji dotyczącej dramatu "Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej. Podczas lekcji u...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5896
2010-11-15
Reklama dźwignią handlu
Reklama dźwignią handlu

Zdefiniowanie pojęć dotyczących reklamy, dyskusja nad jej rolą, analiza językowa haseł reklamowych...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4951
2010-11-15
Dlaczego „nie należy zaniedbywać nauki o pięknie”? Z. Herbert „Potęga smaku”
Dlaczego „nie należy zaniedbywać nauki o pięknie”? Z. Herbert „Potęga smaku”

Analiza i interpretacja wiersza Zbigniewa Herberta pt. „Potęga smaku”. Zapoznanie z głównymi zasadam...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6023
2010-11-15
Postawa jednostki w warunkach gułagu na podstawie utworu
Postawa jednostki w warunkach gułagu na podstawie utworu "Inny świat" Gustawa Herlinga-Grudzińskiego

Uczniowie poznają powieść "Inny świat" Gustawa Herlinga-Grudzińskiego. Na podstawie książki podejmuj...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
12373
2010-11-15
Między utopią a antyutopią
Między utopią a antyutopią

Uczniowie poznają cechy charakterystyczne utopii i antyutopii. Analizują "Rok 1984" George’a Orwella...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6687
2010-11-15