A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

25 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.I.1.2

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Z
Z "Solidarnością" do wolności

Materiał zawiera scenariusze lekcji wraz z materiałami pomocniczymi dla ucznia i nauczyciela dotyczą...

Szkoła podstawowa kl. 4-6
Historia i społeczeństwo
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
Szkoły ponadgimnazjalne
Historia i społeczeństwo (przedmiot uzupełniający), Historia, Język polski, Wiedza o społeczeństwie
46401
2014-05-21
Namalujmy obraz słowami, czyli jak napisać reportaż (scenariusz lekcji)
Namalujmy obraz słowami, czyli jak napisać reportaż (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej poprawnego tworzenia tekstu reportażu [specyficzne potrzeby edukacyjne]...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5572
2013-05-06
Gatunki literatury polskiej – esej
Gatunki literatury polskiej – esej

Scenariusz lekcji dotyczyącej eseju. Uczniowie zdobywają najważniejsze wiadomości związane z tym gat...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2872
2010-11-15
Julian Ursyn Niemcewicz – życie i twórczość
Julian Ursyn Niemcewicz – życie i twórczość

Lekcja poświęcona przedstawieniu sylwetki i zarysowaniu charakteru twórczości Juliana Ursyna Niemcew...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3781
2010-11-15
Niesłychana wszechobecność słowa biznes – co pisze w swoim felietonie Jerzy Pilch na temat współczesnej maniery językowej
Niesłychana wszechobecność słowa biznes – co pisze w swoim felietonie Jerzy Pilch na temat współczesnej maniery językowej

Lekcja ma na celu spojrzenie na współczesny język polski w kontekście fragmentu felietonu Jerzego Pi...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1918
2010-11-15
Uczymy się pisać felietony.
Uczymy się pisać felietony.

Uczniowie poznają zasady tworzenia felietonu prasowego.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3656
2010-11-15
Znaczenie felietonu w publicystyce prasowej - na przykładzie felietonów Jerzego Pilcha
Znaczenie felietonu w publicystyce prasowej - na przykładzie felietonów Jerzego Pilcha

Scenariusz lekcji poświęconej roli, jaką współcześnie odgrywa felieton. Uczniowie zapoznają się z su...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2026
2010-11-15
Retoryka w XVI wieku
Retoryka w XVI wieku

Podczas lekcji uczniowie zapoznają się z pojęciem retoryka. Utrwalają sposoby jej realizacji w trady...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2548
2010-11-15
„Ta sztuka jest poniżej krytyki!” Co to jest recenzja?– charakterystyka gatunku
„Ta sztuka jest poniżej krytyki!” Co to jest recenzja?– charakterystyka gatunku

Lekcja dotyczy zagadnień związanych z krytyką wszelkiej działalności artystycznej. Uczniowie poznają...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2861
2010-11-15
W świecie tekstów użytkowych, czyli jak napisać list motywacyjny
W świecie tekstów użytkowych, czyli jak napisać list motywacyjny

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie zapoznają się z zasadami pisania listu motywacyjnego, ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4503
2010-11-15
Sąd nad Zenonem Ziembiewiczem
Sąd nad Zenonem Ziembiewiczem

Lekcja jest w całości poświęcona wysłuchaniu i ocenie przemówień oskarżycielskich i obrończych na te...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6180
2010-11-15
Erystyka a polityka
Erystyka a polityka

Scenariusz lekcji, która omawia pojęcie erystyki i niektóre chwyty erystyczne. W trakcie zajęć uczni...

Gimnazjum
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4026
2010-11-15