A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

501 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Z
Z "Solidarnością" do wolności

Materiał zawiera scenariusze lekcji wraz z materiałami pomocniczymi dla ucznia i nauczyciela dotyczą...

Szkoła podstawowa kl. 4-6
Historia i społeczeństwo
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
Szkoły ponadgimnazjalne
Historia i społeczeństwo (przedmiot uzupełniający), Historia, Język polski, Wiedza o społeczeństwie
25036
2014-05-21
O różnych typach nadawania i odbierania
O różnych typach nadawania i odbierania

Scenariusz zajęć, podczas których uczniowie poznają różne konwencje literackie, ukierunkowane na rel...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3030
2013-11-28
Czy kot Behemot jest mityczną bestią? Pytania o naturę zła w powieści Michaiła Bułhakowa „Mistrz i Małgorzata”
Czy kot Behemot jest mityczną bestią? Pytania o naturę zła w powieści Michaiła Bułhakowa „Mistrz i Małgorzata”

Scenariusz zajęć, których problematyka koncentruje się wokół rozważań filozoficznych dotyczących nat...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3191
2013-11-28
Kupisz mi futro z norek czy raczej płaszcz z lisa, kochanie? – słów kilka o języku wpływu i manipulacji
Kupisz mi futro z norek czy raczej płaszcz z lisa, kochanie? – słów kilka o języku wpływu i manipulacji

Scenariusz zajęć, które umożliwiają uczniom utrwalanie wiedzy na temat języka perswazji i wpływu, z ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2258
2013-11-28
Czy sztuki przemawiania można się nauczyć?
Czy sztuki przemawiania można się nauczyć?

Scenariusz zajęć, w trakcie których uczniowie poznają rodzaje wypowiedzi związane ze sztuką przemawi...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2042
2013-11-28
Od informacji do poezji, czyli o funkcjach językowych
Od informacji do poezji, czyli o funkcjach językowych

Scenariusz zajęć umożliwia uczniom utrwalanie umiejętności związanych z rozpoznawaniem relacji zacho...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2402
2013-11-28
„Czym Kociość jest i co oznacza” – rozważania natury filozoficznej w poezji współczesnej.
„Czym Kociość jest i co oznacza” – rozważania natury filozoficznej w poezji współczesnej.

Scenariusz zajęć przewiduje rozważania filozoficzne ujęte w formę utworów poetyckich, w których wspó...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1782
2013-11-28
Dlaczego dziwią i śmieszą nas te reklamy? – o zmianach historycznych polszczyzny
Dlaczego dziwią i śmieszą nas te reklamy? – o zmianach historycznych polszczyzny

Scenariusz zajęć poświęconych analizie tekstu pod kątem przemian fonetycznych i leksykalnych, z wyko...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1825
2013-11-28
Wartości narodowe i uniwersalne w dramacie Stanisława Wyspiańskiego
Wartości narodowe i uniwersalne w dramacie Stanisława Wyspiańskiego

Scenariusz zajęć, w trakcie których uczniowie doskonalą umiejętność wskazywania wartości narodowych ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1912
2013-11-28
Między słowami
Między słowami

Scenariusz zajęć, w trakcie których uczniowie utrwalają pojęcia znaku i systemu znaków, przeprowadza...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2032
2013-11-28
Różne sposoby odrealnienia świata w grotesce
Różne sposoby odrealnienia świata w grotesce

Scenariusz zajęć, w trakcie których uczniowie dowiadują się, czym jest konwencja literacka, poznają ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1663
2013-11-28
Wyrazić niewyrażalne. Założenia sztuki symbolicznej
Wyrazić niewyrażalne. Założenia sztuki symbolicznej

Scenariusz zajęć, podczas których uczniowie doskonalą umiejętność rozpoznawania alegorii i symbolu w...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1932
2013-11-28