A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

22 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.II.4.2

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Święty Aleksy średniowiecznym ideałem ascety. „Legenda o świętym Aleksym” (zasoby multimedialne)
Święty Aleksy średniowiecznym ideałem ascety. „Legenda o świętym Aleksym” (zasoby multimedialne)

Zasoby multimedialne dla scenariusza lekcji dotyczącej zagadnień średniowiecznej postaci Świętego Al...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6032
2013-05-06
Holandia i jej sztuka w XVII w.
Holandia i jej sztuka w XVII w.

Prezentacja poświęcona trzem malarzom z Holandii XVII w.: Frans Hals, Rembrandt, Vermeer.

Gimnazjum
Plastyka
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski, Wiedza o kulturze
5521
2010-11-15
Impresjonizm - wstępna charakterystyka
Impresjonizm - wstępna charakterystyka

Istota impresjonizmu. Manet i Degas. Próba odpowiedzi, co wyróżniało tych dwóch malarzy spośród inny...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski, Wiedza o kulturze
3302
2010-11-15
Biblia w języku
Biblia w języku

Lekcja interaktywna dla nauczycieli ukazująca Biblię jako podstawę kultury europejskiej, źródło środ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
7380
2010-11-15
Mądrość przypowieści o miłosiernym Samarytaninie.
Mądrość przypowieści o miłosiernym Samarytaninie.

Lekcja interaktywna prezentująca treść i przesłanie „Przypowieści o miłosiernym Samarytaninie”. Ukaz...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
8772
2010-11-15
Nowatorstwo i wartości niezwykłej powieści
Nowatorstwo i wartości niezwykłej powieści

Lekcja interaktywna prezentuje koncepcję realizmu w powieści Prusa, charakteryzuje nowatorstwo „Lalk...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4720
2010-11-15
Interpretacja i analiza dzieła sztuki:  Piotr  Bruegel Starszy
Interpretacja i analiza dzieła sztuki: Piotr Bruegel Starszy "Kraina Lenistwa"

Uczeń zapoznaje się ze specyfiką twórczością malarskiej Piotra Bruegla Starszego. Następnie krok ...

Gimnazjum
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6835
2010-11-15
Dlaczego „Przedwiośnie”? Geneza powieści, jej autor i tytuł
Dlaczego „Przedwiośnie”? Geneza powieści, jej autor i tytuł

Lekcja interaktywna prezentuje tło historyczno-literackie oraz genezę powstania „Przedwiośnia”.Lekcj...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
7657
2010-11-15
Obraz polskiego społeczeństwa w „Dziadach”
Obraz polskiego społeczeństwa w „Dziadach”

Lekcja interaktywna dla nauczycieli prezentuje obraz polskiego społeczeństwa w „Dziadach” cz. III. U...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
10007
2010-11-15
„Dziady” część III, czyli dramat polskiej historii
„Dziady” część III, czyli dramat polskiej historii

Lekcja interaktywna prezentuje genezę powstania „Dziadów” drezdeńskich, ukazuje dokumentarny wymiar ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6192
2010-11-15
Apokalipsa, czyli biblijny koniec świata
Apokalipsa, czyli biblijny koniec świata

Lekcja interaktywna prezentuje treść biblijnej Apokalipsy św. Jana i okoliczności jej powstania. Uka...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
7958
2010-11-15
Arcydzieła biblijnej liryki
Arcydzieła biblijnej liryki

Lekcja interaktywna prezentuje treści biblijnych psalmów „Pieśni nad Pieśniami”, „Hymnu o miłości” o...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
7789
2010-11-15