A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

87 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.II.3.3

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (scenariusz lekcji)
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej zagadnień zjawiska antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przyk...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6610
2013-05-06
Trudno jest opisać miłość. Jak z tym problemem radzili sobie autorzy w różnych epokach literackich?
Trudno jest opisać miłość. Jak z tym problemem radzili sobie autorzy w różnych epokach literackich?

Lekcja ma formę powtórzeniową. Temat miłości jest potraktowany przekrojowo. Uczniowie przypominają s...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2252
2010-11-15
Nawiązania antyczne w
Nawiązania antyczne w "Trenach" Jana Kochanowskiego

Lekcja podejmuje temat rozpaczy ojca nad utratą córki.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4687
2010-11-15
Nike z Samotraki, Nike która się waha... – czyli różne wyobrażenia greckiej bogini zwycięstwa
Nike z Samotraki, Nike która się waha... – czyli różne wyobrażenia greckiej bogini zwycięstwa

Lekcja ma na celu zapoznać uczniów z motywem sztuki greckiej, zawartym w polskiej poezji.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5000
2010-11-15
Motyw
Motyw "exegi monumentum" w poezji polskiej na przestrzeni wieków

Lekcja z elementami „scenografii”. Lekcja angażuje wyobraźnię uczniów, słuch, wrażliwość estetyczną....

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2983
2010-11-15
Cechy eposu na podstawie
Cechy eposu na podstawie "Pana Tadeusza" Adama Mickiewicza oraz "Iliady" Homera

Scenariusz lekcji z analizy porównawczej - wykorzystanie znajomości tekstów dwóch eposów.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
8508
2010-11-15
A wiosną - niechaj wiosnę, nie Polskę, zobaczę
A wiosną - niechaj wiosnę, nie Polskę, zobaczę

Scenariusz lekcji pierwszej z cyklu poświęconego Skamandrytom. Celem lekcji jest zapoznanie uczniów ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6285
2010-11-15
"Bogurodzica" – najstarsza pieśń religijna

Lekcja poświęcona jest analizie pieśni "Bogurodzica". Nauczyciel w formie wykładu zapoznaje uczniów ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
7519
2010-11-15
Osip Mandelsztam – neoklasycyzm w poezji rosyjskiej początku XX wieku
Osip Mandelsztam – neoklasycyzm w poezji rosyjskiej początku XX wieku

Zajęcia sprowadzają się do przedstawiania sylwetki i twórczości Mandelsztama w świetle neoklasycyzmu...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1963
2010-11-15
Rimbaud, Aniele Stróżu mój... Twórczość francuskiego poety Artura Rimbauda w kontekście wiersza Jonasza Kofty
Rimbaud, Aniele Stróżu mój... Twórczość francuskiego poety Artura Rimbauda w kontekście wiersza Jonasza Kofty

Lekcja ma na celu przeprowadzenie analizy poezji Artura Rimbauda w kontekście wiersza Jonasza Kofty....

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5068
2010-11-15
Ekspresjonizm i katastrofizm Hymnów Jana Kasprowicza
Ekspresjonizm i katastrofizm Hymnów Jana Kasprowicza

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczeń zapoznaje się z twórczością katastroficzną i ekspresjonist...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5292
2010-11-15
Jan Kasprowicz – społecznik
Jan Kasprowicz – społecznik

Podczas lekcji uczniowie zapoznają się z twórczością literacką Jana Kasprowicza – twórczością tzw. I...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2951
2010-11-15