A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

25 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.TEKSTY.1.21

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Analiza wiersza Tadeusza Różewicza pt. „List do ludożerców”
Analiza wiersza Tadeusza Różewicza pt. „List do ludożerców”

Scenariusz lekcji, która dotyczy pracy z utworem lirycznym. W trakcie zajęć uczniowie powtarzają wia...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
7779
2010-11-15
Człowiek wobec zagłady –
Człowiek wobec zagłady – "Ocalony" T. Różewicza

Scenariusz lekcji poświęconej analizie i interpretacji utworu poetyckiego. W trakcie zajęć uczniowie...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6450
2010-11-15
Liryczne wyznania w wybranych wierszach Krzysztofa Kamila Baczyńskiego
Liryczne wyznania w wybranych wierszach Krzysztofa Kamila Baczyńskiego

Analiza i interpretacja wierszy Baczyńskiego "Niebo złote ci otworzę", "Z głową na karabinie" i "Bia...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4312
2010-11-15
Całe nasze życie utkane jest z pamięci... M. Czapska
Całe nasze życie utkane jest z pamięci... M. Czapska "Babcia", T. Różewcz "Przepaść"

Scenariusz lekcji, której celem jest kształtowanie szacunku dla osób starszych. Punktem wyjścia do r...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2457
2010-11-15
Symbole przemijania w wierszu Krzysztofa Kamila Baczyńskiego.
Symbole przemijania w wierszu Krzysztofa Kamila Baczyńskiego.

Analiza wiersza K.K. Baczyńskiego w oparciu o język analogii muzyczno-obrazowych. Odszukanie symboli...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3155
2010-11-15
Nike z Samotraki, Nike która się waha... – czyli różne wyobrażenia greckiej bogini zwycięstwa
Nike z Samotraki, Nike która się waha... – czyli różne wyobrażenia greckiej bogini zwycięstwa

Lekcja ma na celu zapoznać uczniów z motywem sztuki greckiej, zawartym w polskiej poezji.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5042
2010-11-15
Architektura jako wyraz średniowiecznej świadomości – na podstawie
Architektura jako wyraz średniowiecznej świadomości – na podstawie "Kamienia z katedry" Zbigniewa Herberta

Scenariusz lekcji, która dotyczy jednego z esejów Zbigniewa Herberta z tomu "Barbarzyńca w ogrodzie"...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6546
2010-11-15
Świat według Ewy Lipskiej.
Świat według Ewy Lipskiej.

Na podstawie słowników pisarzy, encyklopedii uczniowie przedstawiają sylwetkę poetki. Czytają i inte...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5014
2010-11-15
Poetycko-malarski mit podróży w Synu marnotrawnym Tadeusza Różewicza i Wędrowcu Hieronima Boscha
Poetycko-malarski mit podróży w Synu marnotrawnym Tadeusza Różewicza i Wędrowcu Hieronima Boscha

Lekcja poświęcona jest intersemiotycznej analizie wiersza Tadeusza Różewicza i obrazu Hieronima Bosc...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2518
2010-11-15
Krzysztof Kamil Baczyński – poeta miłości i śmierci
Krzysztof Kamil Baczyński – poeta miłości i śmierci

Lekcja dotyczy twórczości Krzysztofa Kamila Baczyńskiego zaprezentowanej na przykładzie wierszy: "Po...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6477
2010-11-15
Apokalipsa spełniona w wierszu „U wrót doliny” Zbigniewa Herberta oraz poszukiwanie sensu życia w wierszu „Ocalony” Tadeusza Różewicza
Apokalipsa spełniona w wierszu „U wrót doliny” Zbigniewa Herberta oraz poszukiwanie sensu życia w wierszu „Ocalony” Tadeusza Różewicza

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczeń zajmuje się utworami „Ocalony ” T. Różewicza oraz „U wrót ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4261
2010-11-15
Szekspir w pigułce
Szekspir w pigułce

Uczniowie tworzą plan wydarzeń czterech wybranych dramatów Szekspira. Następnie redagują esencjonaln...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4959
2010-11-15