A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

137 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.II.4.1

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Kicz i arcydzieło, czyli jak wyrazić miłość (scenariusz lekcji)
Kicz i arcydzieło, czyli jak wyrazić miłość (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej kiczu i arcydzieła [specyficzne potrzeby edukacyjne].

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3960
2013-05-06
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (scenariusz lekcji)
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej zagadnień zjawiska antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przyk...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6680
2013-05-06
W świecie sielanki
W świecie sielanki

Scenariusz lekcji języka polskiego, która podejmuje motyw sielanki w literaturze.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2537
2010-11-15
Czy literatura może stać się inspiracją dla malarza, muzyka i rzeźbiarza?
Czy literatura może stać się inspiracją dla malarza, muzyka i rzeźbiarza?

Scenariusz lekcji powtórzeniowej. W trakcie zajęć uczniowie pracują wykorzystując wcześniej przygoto...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3278
2010-11-15
Trudno jest opisać miłość. Jak z tym problemem radzili sobie autorzy w różnych epokach literackich?
Trudno jest opisać miłość. Jak z tym problemem radzili sobie autorzy w różnych epokach literackich?

Lekcja ma formę powtórzeniową. Temat miłości jest potraktowany przekrojowo. Uczniowie przypominają s...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2276
2010-11-15
Brzydota jako kategoria estetyczna – współczesność
Brzydota jako kategoria estetyczna – współczesność

Przedstawiony scenariusz jest przykładem lekcji, na której wykorzystuje się zagadnienie korespondenc...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3721
2010-11-15
A wiosną - niechaj wiosnę, nie Polskę, zobaczę
A wiosną - niechaj wiosnę, nie Polskę, zobaczę

Scenariusz lekcji pierwszej z cyklu poświęconego Skamandrytom. Celem lekcji jest zapoznanie uczniów ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6326
2010-11-15
"Bogurodzica" – najstarsza pieśń religijna

Lekcja poświęcona jest analizie pieśni "Bogurodzica". Nauczyciel w formie wykładu zapoznaje uczniów ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
7563
2010-11-15
Julian Ursyn Niemcewicz – życie i twórczość
Julian Ursyn Niemcewicz – życie i twórczość

Lekcja poświęcona przedstawieniu sylwetki i zarysowaniu charakteru twórczości Juliana Ursyna Niemcew...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3779
2010-11-15
Osip Mandelsztam – neoklasycyzm w poezji rosyjskiej początku XX wieku
Osip Mandelsztam – neoklasycyzm w poezji rosyjskiej początku XX wieku

Zajęcia sprowadzają się do przedstawiania sylwetki i twórczości Mandelsztama w świetle neoklasycyzmu...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1979
2010-11-15
Rimbaud, Aniele Stróżu mój... Twórczość francuskiego poety Artura Rimbauda w kontekście wiersza Jonasza Kofty
Rimbaud, Aniele Stróżu mój... Twórczość francuskiego poety Artura Rimbauda w kontekście wiersza Jonasza Kofty

Lekcja ma na celu przeprowadzenie analizy poezji Artura Rimbauda w kontekście wiersza Jonasza Kofty....

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5117
2010-11-15
Historia i historiozofia w
Historia i historiozofia w "Kordianie" Juliusza Słowackiego

Scenariusz lekcji, której tematem są różne sposoby prezentowania historii w "Kordianie". Dramat Słow...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5840
2010-11-15