A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

115 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.II.3.4

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Wyrazić niewyrażalne. Założenia sztuki symbolicznej
Wyrazić niewyrażalne. Założenia sztuki symbolicznej

Scenariusz zajęć, podczas których uczniowie doskonalą umiejętność rozpoznawania alegorii i symbolu w...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2763
2013-11-28
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (scenariusz lekcji)
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej zagadnień zjawiska antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przyk...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6674
2013-05-06
Oto nadchodzi dzień końca świata.
Oto nadchodzi dzień końca świata.

Scenariusz dotyczy zajęć poświęconych porównaniu wizji końca świata w wierszu Cz. Miłosza "Piosenka ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2458
2010-11-15
Brzydota jako kategoria estetyczna – współczesność
Brzydota jako kategoria estetyczna – współczesność

Przedstawiony scenariusz jest przykładem lekcji, na której wykorzystuje się zagadnienie korespondenc...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3718
2010-11-15
A wiosną - niechaj wiosnę, nie Polskę, zobaczę
A wiosną - niechaj wiosnę, nie Polskę, zobaczę

Scenariusz lekcji pierwszej z cyklu poświęconego Skamandrytom. Celem lekcji jest zapoznanie uczniów ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6326
2010-11-15
"Bogurodzica" – najstarsza pieśń religijna

Lekcja poświęcona jest analizie pieśni "Bogurodzica". Nauczyciel w formie wykładu zapoznaje uczniów ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
7562
2010-11-15
Julian Ursyn Niemcewicz – życie i twórczość
Julian Ursyn Niemcewicz – życie i twórczość

Lekcja poświęcona przedstawieniu sylwetki i zarysowaniu charakteru twórczości Juliana Ursyna Niemcew...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3778
2010-11-15
Osip Mandelsztam – neoklasycyzm w poezji rosyjskiej początku XX wieku
Osip Mandelsztam – neoklasycyzm w poezji rosyjskiej początku XX wieku

Zajęcia sprowadzają się do przedstawiania sylwetki i twórczości Mandelsztama w świetle neoklasycyzmu...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1979
2010-11-15
Rimbaud, Aniele Stróżu mój... Twórczość francuskiego poety Artura Rimbauda w kontekście wiersza Jonasza Kofty
Rimbaud, Aniele Stróżu mój... Twórczość francuskiego poety Artura Rimbauda w kontekście wiersza Jonasza Kofty

Lekcja ma na celu przeprowadzenie analizy poezji Artura Rimbauda w kontekście wiersza Jonasza Kofty....

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5114
2010-11-15
Adaptacja filmowa jako interpretacja.
Adaptacja filmowa jako interpretacja. "Lawa" w reżyserii Tadeusza Konwickiego a "Dziady" Adama Mickiewicza

Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu problemów ekranizacji dzieł literackich. Temat adaptacji fil...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5586
2010-11-15
Człowiek a cebula - o wierszu Wisławy Szymborskiej
Człowiek a cebula - o wierszu Wisławy Szymborskiej

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie definiują pojęcie „człowiek”, wskazują na cechy różnią...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5323
2010-11-15
Ekspresjonizm i katastrofizm Hymnów Jana Kasprowicza
Ekspresjonizm i katastrofizm Hymnów Jana Kasprowicza

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczeń zapoznaje się z twórczością katastroficzną i ekspresjonist...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5358
2010-11-15