A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

89 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.II.1.1

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Sens i symbol w malarstwie
Sens i symbol w malarstwie

Scenariusz zajęć, których celem jest kształcenie umiejętności stosowania przez uczniów podstawowych ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4792
2013-07-22
Dramat Szekspirowski na przykładzie tragedii pt. „Romeo i Julia” (scenariusz lekcji)
Dramat Szekspirowski na przykładzie tragedii pt. „Romeo i Julia” (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej zagadnień rodzajów i cech dramatu oraz postaci Williama Szekspira [spec...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
10980
2013-05-06
Czy literatura może stać się inspiracją dla malarza, muzyka i rzeźbiarza?
Czy literatura może stać się inspiracją dla malarza, muzyka i rzeźbiarza?

Scenariusz lekcji powtórzeniowej. W trakcie zajęć uczniowie pracują wykorzystując wcześniej przygoto...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3277
2010-11-15
Teatr w życiu
Teatr w życiu

W czasie lekcji uczniowie poznają nowe dla nich rodzaje teatrów. Pracują w grupach ze Słownikiem ter...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3012
2010-11-15
Oj dana, dana, dziś się bawimy – w Atomicach czy w Lipcach?
Oj dana, dana, dziś się bawimy – w Atomicach czy w Lipcach?

Lekcja zawiera podsumowanie wiadomości zdobytych podczas analizy fragmentu Chłopów Władysława Reymon...

Gimnazjum
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5709
2010-11-15
A wiosną - niechaj wiosnę, nie Polskę, zobaczę
A wiosną - niechaj wiosnę, nie Polskę, zobaczę

Scenariusz lekcji pierwszej z cyklu poświęconego Skamandrytom. Celem lekcji jest zapoznanie uczniów ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6325
2010-11-15
Pejzaż malarski jako wyraz romantycznej koncepcji przyrody i życia.
Pejzaż malarski jako wyraz romantycznej koncepcji przyrody i życia.

Lekcja umożliwia poznanie istoty romantycznego malarstwa pejzażowego. Uczniowie czytają fragment ksi...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2203
2010-11-15
"Bogurodzica" – najstarsza pieśń religijna

Lekcja poświęcona jest analizie pieśni "Bogurodzica". Nauczyciel w formie wykładu zapoznaje uczniów ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
7562
2010-11-15
Julian Ursyn Niemcewicz – życie i twórczość
Julian Ursyn Niemcewicz – życie i twórczość

Lekcja poświęcona przedstawieniu sylwetki i zarysowaniu charakteru twórczości Juliana Ursyna Niemcew...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3777
2010-11-15
Osip Mandelsztam – neoklasycyzm w poezji rosyjskiej początku XX wieku
Osip Mandelsztam – neoklasycyzm w poezji rosyjskiej początku XX wieku

Zajęcia sprowadzają się do przedstawiania sylwetki i twórczości Mandelsztama w świetle neoklasycyzmu...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1979
2010-11-15
Rimbaud, Aniele Stróżu mój... Twórczość francuskiego poety Artura Rimbauda w kontekście wiersza Jonasza Kofty
Rimbaud, Aniele Stróżu mój... Twórczość francuskiego poety Artura Rimbauda w kontekście wiersza Jonasza Kofty

Lekcja ma na celu przeprowadzenie analizy poezji Artura Rimbauda w kontekście wiersza Jonasza Kofty....

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5114
2010-11-15
Człowiek a cebula - o wierszu Wisławy Szymborskiej
Człowiek a cebula - o wierszu Wisławy Szymborskiej

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie definiują pojęcie „człowiek”, wskazują na cechy różnią...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5323
2010-11-15