A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

21 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.II.1.1

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Przypowieść o synu marnotrawnym – sens przenośny
Przypowieść o synu marnotrawnym – sens przenośny

Ekran wskazuje na dydaktyczną funkcję przypowieści, prezentuje sensy przenośne „Przypowieści o synu ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
8787
2010-11-15
„Pamiętnik starego subiekta”, plotka i czas
„Pamiętnik starego subiekta”, plotka i czas

Ekran przybliża treść oraz charakteryzuje problematykę i podstawowe funkcje „Pamiętnika starego subi...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6001
2010-11-15
Świat przedstawiony – skomplikowana powieść społeczno-obyczajowa
Świat przedstawiony – skomplikowana powieść społeczno-obyczajowa

Ekran prezentuje „Lalkę” jako powieść o skomplikowanej budowie oraz wyjaśnia, na czym polega jej spo...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5663
2010-11-15
Zawiedzione nadzieje
Zawiedzione nadzieje

Ekran prezentuje tło historyczne „Przedwiośnia”, charakteryzuje stanowisko pisarza wobec kryzysowej ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4611
2010-11-15
Żeromski – pisarz i patriota
Żeromski – pisarz i patriota

Ekran prezentuje sylwetkę pisarza i jego twórczość, wskazuje na obywatelski i patriotyczny wymiar je...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3618
2010-11-15
Warszawa a Paryż
Warszawa a Paryż

Ekran przedstawia Paryż oglądany przez Wokulskiego jako przeciwieństwo Warszawy. Charakteryzuje mias...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5191
2010-11-15
Żydzi w „Lalce”
Żydzi w „Lalce”

Ekran prezentuje Żydów – mieszkańców Warszawy. Charakteryzuje bliżej postaci Henryka Szlangbauama i ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6457
2010-11-15
Inscenizacyjny rozmach dramatu
Inscenizacyjny rozmach dramatu

Ekran interaktywny prezentujący skutki kompozycji otwartej dla budowy dramatu. Wyjaśnia, na czym pol...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4142
2010-11-15
Arcydzieło dramatu romantycznego
Arcydzieło dramatu romantycznego

Lekcja interaktywna prezentuje „Dziady” Adama Mickiewicza jako arcydzieło dramatu romantycznego; cha...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
12993
2010-11-15
Wobec „Dziadów” – romantycy i nie tylko
Wobec „Dziadów” – romantycy i nie tylko

Ekran interaltywny prezentuje zagadnienie odbioru „Dziadów" Mickiewicza przez współczesnych i potomn...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3583
2010-11-15
Wielka Improwizacja i prometeizm
Wielka Improwizacja i prometeizm

Ekran prezentuje treść i problematykę Wielkiej Improwizacji, wyjaśnia pojęcie prometejskiego buntu i...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
7297
2010-11-15
Jak wyzwolić ojczyznę?
Jak wyzwolić ojczyznę?

Ekran interaktywny ukazujący proces przemiany głównego bohatera cyklu „Dziadów” A. Mickiewicza. Zawi...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3761
2010-11-15