A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

75 zasobów

Katalog zasobów Gimnazjum Język polski Punkt podstawy programowej III.1.2

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Stop dyskryminacji
Stop dyskryminacji

Karta pracy pozwalająca na określenie przyczyn i skutków negatywnych stereotypów oraz zredagowanie k...

Gimnazjum
Język polski, Wiedza o społeczeństwie
1274
2015-05-12
Nowe słowa…
Nowe słowa…

Karta pracy zawiera rebusy wprowadzające w tematykę zajęć oraz zadanie pozwalające na definiowanie p...

Gimnazjum
Język polski, Wiedza o społeczeństwie
1330
2015-05-12
Wolność jest możliwa tylko pomiędzy równymi sobie” (Hannah Arendt) – o przeciwdziałaniu dyskryminacji i negatywnym stereotypom
Wolność jest możliwa tylko pomiędzy równymi sobie” (Hannah Arendt) – o przeciwdziałaniu dyskryminacji i negatywnym stereotypom

Scenariusz zajęć kształtujących umiejętności dla budowania własnego systemu wartości oraz zachowań a...

Gimnazjum
Język polski, Wiedza o społeczeństwie
1448
2015-05-12
Skąd się wziął Murzyn?
Skąd się wziął Murzyn?

Materiał filmowy: rozmowa z Margaret Ohią, jzykoznawczynia i medioznawczynią, na temat pochodzenia s...

Gimnazjum
Język polski, Wiedza o społeczeństwie
1273
2015-05-12
Mówimy i piszemy poprawnie, czyli jak unikać błędów językowych
Mówimy i piszemy poprawnie, czyli jak unikać błędów językowych

Lekcja dotycząca błędu i normy językowej. Omawai rodzaje najczęściej popełnianych błędów językowych....

Gimnazjum
Język polski
3565
2010-11-15
Oświecenie – wiadomości wstępne
Oświecenie – wiadomości wstępne

Krótki test, który pozwoli sprawdzić podstawową wiedzę o oświeceniu.

Gimnazjum
Język polski
3603
2010-11-15
Książe i róża
Książe i róża

Lekcja poświęcona pracy z tekstem literackim. Uczniowie doskonalą umiejętność posługiwania się cytat...

Gimnazjum
Język polski
4791
2010-11-15
Ćwiczymy użytkowe formy wypowiedzi
Ćwiczymy użytkowe formy wypowiedzi

Scenariusz lekcji powtórzeniowej, w trakcjie której uczniowie podają, jakie cechy charakteryzują uży...

Gimnazjum
Język polski
10067
2010-11-15
Reklamo, pokaż język
Reklamo, pokaż język

Scenariusz prezentuje lekcję, na której uczniowie wskazują językowe i pozajęzykowe środki perswazyjn...

Gimnazjum
Język polski
2768
2010-11-15
Co nas łączy? Charakterystyka głównych bohaterów
Co nas łączy? Charakterystyka głównych bohaterów "Kamieni na szaniec" Aleksandra Kamińskiego

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie pracują z paradokumentem Aleksandra Kamińskiego "Kamie...

Gimnazjum
Język polski
13571
2010-11-15
Kto ma rację? Antygona kontra Kreon
Kto ma rację? Antygona kontra Kreon

Uczniowie analizują postawy moralne dwóch głównych bohaterów tragedii pt. „Antygona” Sofoklesa. Zbie...

Gimnazjum
Język polski
5986
2010-11-15
Gdyby Bilbo i Gandalf mówili to, co myślą
Gdyby Bilbo i Gandalf mówili to, co myślą

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie w grupach przeredagowują tekst literacki, uzupełniając...

Gimnazjum
Język polski
3034
2010-11-15