A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

15 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej II.TEKSTY.1.13

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

„W górach jest wszystko, co kocham…”
„W górach jest wszystko, co kocham…”

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie poznają temat bieszczadzki w literaturze polskiej. Nauczyciel przybliża im sylwetkę Jerzego Harasymowicza. Uczniowie pracują w grupach z tekstem o historii Bieszczad i o tematach bieszczadzkich w tw&oac...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1947
Kontestatorzy – buntownicy z wyboru?
Kontestatorzy – buntownicy z wyboru?

Na zajęciach uczniowie poznają biografię i twórczość Edwarda Stachury.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1975
Tadeusz Gajcy – poeta tragiczny.
Tadeusz Gajcy – poeta tragiczny.

Materiał przybliża sylwetkę Tadeusza Gajcego . Analiza i interpretacja poematu Do potomnego i wiersza Wczorajszemu

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2802
Julian Tuwim – wiersze, które znamy wszyscy
Julian Tuwim – wiersze, które znamy wszyscy

Lekcja dotyczy twórczości Juliana Tuwima. Uczniowie poznają jego najbardziej znane wiersze i wykonują do nich ilustrację.

Gimnazjum
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3519
Ponadczasowość poezji księdza Jana Twardowskiego
Ponadczasowość poezji księdza Jana Twardowskiego

Lekcja dotyczy cech charakterystycznych dla twórczości księdza Twardowskiego. Uczniowie poznają tematykę wierszy oraz omawiają ich ponadczasowe walory.

Gimnazjum
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2611
Antyk u Grochowiaka - test
Antyk u Grochowiaka - test

Sprawdzian dotyczy kultury antycznej na tle kultury śródziemnomorskiej.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3403
Erotyk w XX wieku
Erotyk w XX wieku

Scenariusz lekcji omawiającej pojęcie erotyku i odnoszącej je do dwudziestowiecznych utworów zaliczanych do tego gatunku.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2630
Analiza i interpretacja wiersza Andrzeja Bursy pt. „Przecież znasz wszystkie moje chwyty (...)”.
Analiza i interpretacja wiersza Andrzeja Bursy pt. „Przecież znasz wszystkie moje chwyty (...)”.

Analiza i interpretacja wiersza Andrzeja Bursy pt. „Przecież znasz wszystkie moje chwyty (...)”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
8399
Co znaczy słowo: człowiek?
Co znaczy słowo: człowiek?

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie poznają słownikowe definicje słów: człowiek i człowieczeństwo.Czytają wiersz A. Kamieńskiej pt. "Śmieszne" z podziałem na role. Poznają nowy rodzaj metafory: oksymoron. Rozdzielają tekst wiersza ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3663
Poezje Władysława Broniewskiego na nowo odczytane
Poezje Władysława Broniewskiego na nowo odczytane

Prezentacja twórczości lirycznej Władysława Broniewskiego na tle jego biografii oraz tradycji literackiej (szczególnie romantycznej) z wykorzystaniem nowoczesnych opracowań muzycznych utworów poety.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2949
Futuryzm – manifesty i realizacje
Futuryzm – manifesty i realizacje

Scenariusz lekcji, w trakcie której na przykładzie futuryzmu włoskiego, rosyjskiego i polskiego uczniowie określają założenia programowe nurtu i cechy w konkretnych utworach: Czyżewskiego, Młodożeńca, Jasieńskiego.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4250
Nie widziałam cię już od miesiąca... – liryka miłosna Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej
Nie widziałam cię już od miesiąca... – liryka miłosna Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej

Lekcja ma na celu zapoznanie uczniów z twórczością poetycką Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej i cechami liryki miłosnej.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3621