A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

11 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej II.TEKSTY.1.11

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Albert Camus „Dżuma” - sprawdzian
Albert Camus „Dżuma” - sprawdzian

Test sprawdzający znajomość lektury.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
34125
Zofia Nałkowska „Granica” - sprawdzian z treści
Zofia Nałkowska „Granica” - sprawdzian z treści

Test sprawdzający znajomość lektury - „Granica” Zofii Nałkowskiej.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
34067
Maria Kuncewiczowa
Maria Kuncewiczowa

Ilustracja przedstawiająca portret Marii Kuncewiczowej, polskiej pisarki XX wieku.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1992
Sztuka słowa a sztuka obrazu
Sztuka słowa a sztuka obrazu

Scenariusz omawia interdyscyplinarne powiązania występujące w opowiadaniu "Brzezina" J. Iwaszkiewicza, filmie pod tym samym tytułem w reżyserii A. Wajdy, a także w obrazach J.Malczewskiego.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4761
Trudna afirmacja życia w
Trudna afirmacja życia w "Brzezinie" Jarosława Iwaszkiewicza

Scenariusz nawiązując do opowiadania pt. "Brzezina" J. Iwaszkiewicza, omawia problemy egzystencji ludzkiej: cierpienie, przemijanie, życie i śmierć.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5286
Wędrówka bohatera
Wędrówka bohatera "Małej Apokalipsy" jako próba odnalezienia prawdy o sobie i otaczającej rzeczywistości

Lekcja poświęcona utrwaleniu wiadomości na temat realizacji motywu wędrówki w literaturze. Uczniowie analizują symboliczny wymiar wyprawy głównego bohatera "Małej Apokalipsy" T. Konwickiego, zestawiając ją kolejno z drogą krzyżową i aktem po...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2700
Groteskowe oswajanie rzeczywistości PRL-u w
Groteskowe oswajanie rzeczywistości PRL-u w "Małej Apokalipsie" Tadeusza Konwickiego

Scenariusz lekcji poświęconej analizie elementów świata przedstawionego w "Małej Apokalipsie" T. Konwickiego. Uczniowie analizują użyte w utworze elementy groteski. Wskazują występujące w tekście cechy antyutopii.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3877
O czym pisał Stanisław Lem? – zebranie informacji o twórczości pisarza
O czym pisał Stanisław Lem? – zebranie informacji o twórczości pisarza

Lekcja przedstawia wielowymiarowość twórczości Stanisława Lema. Analiza fragmentu Bomby megabitowej jest okazją do dyskusji o wadach i zaletach internetu.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4723
Roma Ligocka, czyli „Dziewczynka w czerwonym płaszczyku”
Roma Ligocka, czyli „Dziewczynka w czerwonym płaszczyku”

Analiza fragmentów książki Romy Ligockiej pt. „Dziewczynka w czerwonym płaszczyku”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3682
Medaliony na tle literatury o podobnych motywach
Medaliony na tle literatury o podobnych motywach

Scenariusz zajęć ma na celu zobowiązanie uczniów do powtórki literatury o tematyce wojennej i powojennej. Uczniowie na podstawie zdobytej wiedzy analizują książkę Zofii Nałkowskiej "Medaliony" i inne przygotowane na lekcję utwory o tematyce ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4447
Ludzie ludziom zgotowali ten los – znaczenie
Ludzie ludziom zgotowali ten los – znaczenie "Medalionów" Zofii Nałkowskiej

Scenariusz dotyczy zajęć z zakresu omawiania lektury. Na podstawie treści utworu uczniowie dokonują analizy motta zawartego w temacie. Lekcja ma służyć wykształceniu wyobrażenia o zbrodniach hitlerowskich. Nauczyciel zapoznaje także uczniów z przes...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
8171