A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

5 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej II.TEKSTY.1.1

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Antyczna koncepcja poety i poezji
Antyczna koncepcja poety i poezji

Scenariusz lekcji, której celem jest przybliżenie uczniom antycznej koncepcji poety i poezji. W trakcie zajęć uczniowie poznają najważniejsze utwory Horacego. Dokonują ich analizy i interpretacji, formułując koncepcje poety i poezji wpisanej w...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3888
Antyczna teoria literatury
Antyczna teoria literatury

Scenariusz lekcji, która dotyczy antycznej koncepcji teorii literatury. W trakcie zajęć uczniowie poznają poglądy Arystotelesa i Horacego. Kształcą także umiejętność czytania ze zrozumieniem.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2916
O przemijaniu. Dyskusja wokół wybranych tekstów literackich
O przemijaniu. Dyskusja wokół wybranych tekstów literackich

Lekcja stanowi swoistą syntezę refleksji na temat przemijania. Uczniowie, na podstawie wybranych utworów literackich różnych epok, dyskutują o poruszanym problemie.

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2926
Świat widziany oczami Rzymianina – ody Horacego
Świat widziany oczami Rzymianina – ody Horacego

Lekcja dotyczy liryki rzymskiej, przedstawionej na przykładzie ód Horacego, oraz porusza problem starożytnych filozofii.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2824
„Carpe diem” – czyli Horacego sposób na godne życie
„Carpe diem” – czyli Horacego sposób na godne życie

Scenariusz lekcji dotyczy zajęć z zakresu analizy i interpretacji pieśni Horacego. W trakcie zajęć uczeń zajmuje się nurtami stoicyzmu i epikureizmu. Wskazuje główne cechy tych nurtów w tekstach. Poznaje pojęcia „Carpe diem” oraz...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5904