A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

49 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej II.II.2.5

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Koty
Koty

Wiersz „Koty” T.S. Eliota odczytany przez profesora Jerzego Bralczyka, językoznawcę i miłośnika kotów.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2977
„Czym Kociość jest i co oznacza” – rozważania natury filozoficznej w poezji współczesnej.
„Czym Kociość jest i co oznacza” – rozważania natury filozoficznej w poezji współczesnej.

Scenariusz zajęć przewiduje rozważania filozoficzne ujęte w formę utworów poetyckich, w których wspólnym tematem jest zwierzę domowe – kot.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2655
Kot w pustym mieszkaniu
Kot w pustym mieszkaniu

Aktorska interpretacja wiersza „Kot w pustym mieszkaniu” Wisławy Szymborskiej w wykonaniu Andrzeja Seweryna, aktora teatralnego i filmowego, reżysera teatralnego, pedagoga i dyrektora Teatru Polskiego w Warszawie.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
7366
POLONA - serwis Biblioteki Narodowej
POLONA - serwis Biblioteki Narodowej

Polona to nowoczesny portal, który udostępnia w sieci zbiory Biblioteki Narodowej. Jest narzędziem pozwalającym na powszechne otwarcie dla czytelników skarbca i magazynów Biblioteki Narodowej. Prezentuje również zbiory innych i...

Gimnazjum
Język polski
Gimnazjum
Plastyka
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Plastyka
Szkoły ponadgimnazjalne
Historia sztuki
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
9532
Andrzej Krzycki jako prekursor baroku
Andrzej Krzycki jako prekursor baroku

Scenariusz lekcji, która jest poświęcona przedstawieniu sylwetki i twórczości poety renesansowego, którego twórczość zwiastowała nadejście baroku. Na zajęciach zostają poruszone zagadnienia związane z poetyką obydwu epok....

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3829
Dramat i teatr antyczny
Dramat i teatr antyczny

Pokaz slajdów przedstawiających proces powstania i rozwoju teatru antycznego w Grecji. Wskazując na znaczenie Dionizjów dla rozwoju teatru, podkreślono religijny charakter pierwszych przedstawień i ukazano cechy charakterystyczne antycznego ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5921
Geneza teatru greckiego
Geneza teatru greckiego

Animacja przedstawiająca genezę teatru greckiego, poczynając od obrzędów ku czci Dionizosa, ukazuje też ewolucję antycznych przedstawień teatralnych.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
8142
Impresjonizm w poezji Młodej Polski
Impresjonizm w poezji Młodej Polski

Przedstawienie impresjonizmu jako kierunku w literaturze i malarstwie charakterystycznego dla przełomu XIX i XX wieku. Analiza obrazów i utworów lirycznych pod kątem cech wyróżniających estetykę impresjonistyczną.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2655
O przemijaniu. Dyskusja wokół wybranych tekstów literackich
O przemijaniu. Dyskusja wokół wybranych tekstów literackich

Lekcja stanowi swoistą syntezę refleksji na temat przemijania. Uczniowie, na podstawie wybranych utworów literackich różnych epok, dyskutują o poruszanym problemie.

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2955
Realizm w powieści Ojciec Goriot Honoriusza Balzaka
Realizm w powieści Ojciec Goriot Honoriusza Balzaka

Lekcja dotyczy głównych założeń realizmu jako kierunku literackiego. Uczniowie poznają biografię Honoriusza Balzaka. Analizują powieść Ojciec Goriot.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4962
Futuryzm – manifesty i realizacje
Futuryzm – manifesty i realizacje

Scenariusz lekcji, w trakcie której na przykładzie futuryzmu włoskiego, rosyjskiego i polskiego uczniowie określają założenia programowe nurtu i cechy w konkretnych utworach: Czyżewskiego, Młodożeńca, Jasieńskiego.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4303
Systemy wiersza
Systemy wiersza

Krótkie powtórzenie najważniejszych informacji o systemach wiersza – kiedy powstały, kto tak tworzył, cechy charakterystyczne.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1926