A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

7 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.TEKSTY.1.23

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Gatunki literatury polskiej – esej
Gatunki literatury polskiej – esej

Scenariusz lekcji dotyczyącej eseju. Uczniowie zdobywają najważniejsze wiadomości związane z tym gatunkiem literackim.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2949
Obozy i łagry w literaturze polskiej
Obozy i łagry w literaturze polskiej

Lekcja dotyczy obozów i łagrów z okresu drugiej wojny światowej. Uczniowie dowiadują się o pisarzach, którzy byli w nich więzieni. Poznają także słownik obozowy.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2892
„Rozpasana” rewolucja w dramacie Szewcy Stanisława Ignacego Witkiewicza
„Rozpasana” rewolucja w dramacie Szewcy Stanisława Ignacego Witkiewicza

Celem zajęć jest zapoznanie uczniów z twórczością Stanisława Ignacego Witkiewicza. Zasadnicza część lekcji poświęcona jest analizie dramatu Szewcy.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4225
Cechy dramatu naturalistycznego na przykładzie utworu
Cechy dramatu naturalistycznego na przykładzie utworu "Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej

Scenariusz lekcji dotyczącej dramatu "Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej. Podczas lekcji uczniowie zapoznają się z sylwetką artystyczną autorki. Utrwalają wiadomości dotyczące budowy dramatu naturalistycznego, określają jego elementy, wskazując ...

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5759
Wewnętrzna pustka człowieka doświadczonego wojną. Lektura
Wewnętrzna pustka człowieka doświadczonego wojną. Lektura "Kartoteki" Tadeusza Różewicza

Scenariusz lekcji poświęconej analizie dramatu Tadeusza Różewicza pod tytułem "Kartoteka". Uwaga uczniów zostanie również zwrócona na zagadnienia związane z charakterem teatru awangardowego.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3803
W poszukiwaniu formy dla świata wyzutego z wartości. Analiza
W poszukiwaniu formy dla świata wyzutego z wartości. Analiza "Tanga" Sławomira Mrożka

Scenariusz lekcji dotyczącej twórczości Sławomira Mrożka. Część zajęć jest poświęcona analizie "Tanga".

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
7230
Wizyjność i kosmiczne obrazowanie
Wizyjność i kosmiczne obrazowanie

Ekran interaktywy przybliża treść i problematykę treści Apokalipsy św. Jana oraz tekstów poetyckich nią inspirowanych. Wprowadza terminy: katastrofizm, katastrofiści, Pantokrator. Utrwala rozumienie terminów: anafora, epifora, hiperbola, enu...

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4899