A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

98 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.III.1.7

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Namalujmy obraz słowami, czyli jak napisać reportaż (scenariusz lekcji)
Namalujmy obraz słowami, czyli jak napisać reportaż (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej poprawnego tworzenia tekstu reportażu [specyficzne potrzeby edukacyjne].

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5438
Galeria ilustracji z Zielnika Szymona Syreniusza
Galeria ilustracji z Zielnika Szymona Syreniusza

Zasób zawiera ilustracje z zielnika Szymona Syreniusza

Gimnazjum
Geografia
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Geografia
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Geografia
Szkoły ponadgimnazjalne
Historia
Szkoły ponadgimnazjalne
Język łaciński i kultura antyczna
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
11274
Analiza i interpretacja wiersza K. K. Baczyńskiego pt. „Deszcze”
Analiza i interpretacja wiersza K. K. Baczyńskiego pt. „Deszcze”

Analiza i interpretacja wiersza Krzysztofa Kamila Baczyńskiego pt. „Deszcze”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5945
Analiza i interpretacja wiersza Ewy Lipskiej pt. „Egzamin”.
Analiza i interpretacja wiersza Ewy Lipskiej pt. „Egzamin”.

Analiza i interpretacja wiersza Ewy Lipskiej pt. „Egzamin”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
11935
Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”
Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”

Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”.

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
9325
Literatura w kinie
Literatura w kinie

Materiał źródłowy - przypomnienie ekranizacji polskich powieści.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2532
A wiosną - niechaj wiosnę, nie Polskę, zobaczę
A wiosną - niechaj wiosnę, nie Polskę, zobaczę

Scenariusz lekcji pierwszej z cyklu poświęconego Skamandrytom. Celem lekcji jest zapoznanie uczniów z podstawowymi pojęciami z zakresu poetyki tej grupy literackiej. Uczniowie dowiadują się, jak rozpoznać charakterystyczne dla niej cechy poezj...

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6242
Analiza i interpretacja wiersza Stanisława Grochowiaka pt. „Ikar”
Analiza i interpretacja wiersza Stanisława Grochowiaka pt. „Ikar”

Analiza i interpretacja wiersza Stanisława Grochowiaka pt. „Ikar”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4332
Charakterystyka św. Aleksego
Charakterystyka św. Aleksego

Karta pracy mająca na celu przybliżenie sylwetki św. Aleksego i utrwalenie wiadomości zawartych w Legendzie o Świętym Aleksym.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3680
"Bogurodzica" – najstarsza pieśń religijna

Lekcja poświęcona jest analizie pieśni "Bogurodzica". Nauczyciel w formie wykładu zapoznaje uczniów z podstawowymi informacjami dotyczącymi pieśni, a następnie pomaga im w analizie i interpretacji tekstu.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
7488
Julian Ursyn Niemcewicz – życie i twórczość
Julian Ursyn Niemcewicz – życie i twórczość

Lekcja poświęcona przedstawieniu sylwetki i zarysowaniu charakteru twórczości Juliana Ursyna Niemcewicza. Szczególny nacisk został położony na analizę działalności publicystycznej autora "Powrotu posła".

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3712
Retoryka w XVI wieku
Retoryka w XVI wieku

Podczas lekcji uczniowie zapoznają się z pojęciem retoryka. Utrwalają sposoby jej realizacji w tradycji kulturowej. W dyskusji podsumowującej charakteryzują retorykę doby renesansu i jej głównego przedstawiciela - Piotra Skargę.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2512