A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

25 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.III.1.4

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Gęba, kępa, kędy... – etiuda dykcyjna
Gęba, kępa, kędy... – etiuda dykcyjna

Scenariusz zajęć, w czasie których uczniowie utrwalają umiejętności związane z dbaniem o kulturę i poprawność języka podczas budowania wypowiedzi ustnej, wykonują ćwiczenia dykcyjne i poznają różne sposoby przygotowania się do wygłaszania wy...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2481
Siła głosu tkwi w nas
Siła głosu tkwi w nas

Doktor Ewelina Ciszewska, aktorka, choreograf i pedagog, wyjaśnia, jak przygotować się do wystąpienia przed publicznością, jak ćwiczyć głos i jakie elementy wpływają na czytelność wypowiedzi.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2685
Kicz i arcydzieło, czyli jak wyrazić miłość (scenariusz lekcji)
Kicz i arcydzieło, czyli jak wyrazić miłość (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej kiczu i arcydzieła [specyficzne potrzeby edukacyjne].

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4172
Kicz i arcydzieło, czyli jak wyrazić miłość (zasoby multimedialne)
Kicz i arcydzieło, czyli jak wyrazić miłość (zasoby multimedialne)

Zasoby multimedialne dla scenariusza lekcji dotyczącej kiczu i arcydzieła [specyficzne potrzeby edukacyjne].

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3726
Namalujmy obraz słowami, czyli jak napisać reportaż (scenariusz lekcji)
Namalujmy obraz słowami, czyli jak napisać reportaż (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej poprawnego tworzenia tekstu reportażu [specyficzne potrzeby edukacyjne].

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5792
Czy literatura może stać się inspiracją dla malarza, muzyka i rzeźbiarza?
Czy literatura może stać się inspiracją dla malarza, muzyka i rzeźbiarza?

Scenariusz lekcji powtórzeniowej. W trakcie zajęć uczniowie pracują wykorzystując wcześniej przygotowane materiały: albumy związane z malarstwem, architekturą, rzeźbą, płyty z nagraniami, ilustracje, reprodukcje, zdjęcia. Przygotowują w grupach pre...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3383
Teatr w życiu
Teatr w życiu

W czasie lekcji uczniowie poznają nowe dla nich rodzaje teatrów. Pracują w grupach ze Słownikiem terminów literackich, wypisując na jego podstawie cechy poszczególnych teatrów. Przygotowują dramę.

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3149
Czym jest kultura masowa?
Czym jest kultura masowa?

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie dyskutują o kulturze masowej. Czytają esej na ten temat, wypisują jego cechy (w celu powtórzenia tej formy literackiej) i znajdują różnice między kulturą masową a kulturą wysoką....

Gimnazjum
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6772
Julian Ursyn Niemcewicz – życie i twórczość
Julian Ursyn Niemcewicz – życie i twórczość

Lekcja poświęcona przedstawieniu sylwetki i zarysowaniu charakteru twórczości Juliana Ursyna Niemcewicza. Szczególny nacisk został położony na analizę działalności publicystycznej autora "Powrotu posła".

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3907
Rimbaud, Aniele Stróżu mój... Twórczość francuskiego poety Artura Rimbauda w kontekście wiersza Jonasza Kofty
Rimbaud, Aniele Stróżu mój... Twórczość francuskiego poety Artura Rimbauda w kontekście wiersza Jonasza Kofty

Lekcja ma na celu przeprowadzenie analizy poezji Artura Rimbauda w kontekście wiersza Jonasza Kofty. Zwrócono szczególną uwagę na takie cechy twórczości Rimbauda, jak bezkompromisowość, pozostawanie poza wszelkimi poetyckimi schematam...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5312
„Ta sztuka jest poniżej krytyki!” Co to jest recenzja?– charakterystyka gatunku
„Ta sztuka jest poniżej krytyki!” Co to jest recenzja?– charakterystyka gatunku

Lekcja dotyczy zagadnień związanych z krytyką wszelkiej działalności artystycznej. Uczniowie poznają recenzję i potrafią ją napisać.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2964
Sąd nad Zenonem Ziembiewiczem
Sąd nad Zenonem Ziembiewiczem

Lekcja jest w całości poświęcona wysłuchaniu i ocenie przemówień oskarżycielskich i obrończych na temat postawy Zenona Ziembiewicza. Młodzież poznaje zasady prezentacji maturalnej i przygotowuje się do wygłoszenia własnego tekstu.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6436