A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

208 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.II.4.3

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Prof. Hartman o „Zbrodni i karze”
Prof. Hartman o „Zbrodni i karze”

Komentarz profesora filozofii Jana Hartmana do dzieła Fiodora Dostojewskiego „Zbrodnia i kara”, odwołujący się do młodzieńczych interpretacji wątków powieści.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4262
„Prosty rachunek” Rodiona Raskolnikowa i „racje serca” Soni. Konflikt wartości w „Zbrodni i karze” Fiodora Dostojewskiego
„Prosty rachunek” Rodiona Raskolnikowa i „racje serca” Soni. Konflikt wartości w „Zbrodni i karze” Fiodora Dostojewskiego

Scenariusz zajęć, które umożliwiają uczniom przeprowadzenie analizy i podsumowanie motywu konfliktu wartości w literaturze, charakteryzowanie bohaterów wraz z opisaniem ich motywacji oraz przeanalizowanie relacji przyczynowo-skutkowych w dzi...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6288
Analiza i interpretacja wiersza K. K. Baczyńskiego pt. „Deszcze”
Analiza i interpretacja wiersza K. K. Baczyńskiego pt. „Deszcze”

Analiza i interpretacja wiersza Krzysztofa Kamila Baczyńskiego pt. „Deszcze”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5975
Analiza i interpretacja wiersza Ewy Lipskiej pt. „Egzamin”.
Analiza i interpretacja wiersza Ewy Lipskiej pt. „Egzamin”.

Analiza i interpretacja wiersza Ewy Lipskiej pt. „Egzamin”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
11997
Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”
Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”

Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”.

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
9373
Przypowieść o synu marnotrawnym – sens przenośny
Przypowieść o synu marnotrawnym – sens przenośny

Ekran wskazuje na dydaktyczną funkcję przypowieści, prezentuje sensy przenośne „Przypowieści o synu marnotrawnym” i wyjaśnia znaczenie pojęcia morał. Zawiera ćwiczenia kształcące umiejętność czytania ze zrozumieniem, sprawdzające opanowanie wi...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
8675
Impresjonizm - wstępna charakterystyka
Impresjonizm - wstępna charakterystyka

Istota impresjonizmu. Manet i Degas. Próba odpowiedzi, co wyróżniało tych dwóch malarzy spośród innych impresjonistów.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Wiedza o kulturze
3230
Ten dzień zmienił moje życie – lekcja powtórzeniowa.
Ten dzień zmienił moje życie – lekcja powtórzeniowa.

Uczniowie zastanawiają się pod wpływem czego, człowiek może się zmienić. W grupach analizują zmiany bohaterów literackich: Jacka Soplicy, Józefa Skawińskiego i Ebenezera Scrooga. Następnie wzbogacają słownictwo poprzez zbieranie nazewnictwa ...

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3397
Zbigniew Herbert – „U wrót doliny”. Analiza i interpretacja
Zbigniew Herbert – „U wrót doliny”. Analiza i interpretacja

Karta pracy. Analiza i interpretacja wiersza Zbigniewa Herberta pt. „U wrót doliny”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6411
A wiosną - niechaj wiosnę, nie Polskę, zobaczę
A wiosną - niechaj wiosnę, nie Polskę, zobaczę

Scenariusz lekcji pierwszej z cyklu poświęconego Skamandrytom. Celem lekcji jest zapoznanie uczniów z podstawowymi pojęciami z zakresu poetyki tej grupy literackiej. Uczniowie dowiadują się, jak rozpoznać charakterystyczne dla niej cechy poezj...

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6275
Opis i analiza dzieł sztuki: Tadusz Kubiak
Opis i analiza dzieł sztuki: Tadusz Kubiak "Don Kichot i Sancho Pansa"

Karta pracy jest uzupełnieniem lekcji w pracowni komputerowej. W czasie 45 minut wykonuje kolejne zadania, które są połączone z pokazami, stanowiącymi jedną całość tematyczną. Uczeń zapoznaje się ze specyfiką twórczością malarskiej Daumiera...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3416
Interpretacja i analiza dzieła sztuki: Honore Daumier
Interpretacja i analiza dzieła sztuki: Honore Daumier "Don Kichot i Sancho Pansa"

Uczeń zapoznaje się ze specyfiką twórczością malarskiej H. Daumiera. Następnie krok po kroku dokonuje analizy i interpretacji obrazu "Don Kichot i Sancho Pansa". Analiza obejmuje: kompozycję i kolorystykę, interpretacja – ich funkcję poz...

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6206