A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

298 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.II.4.2

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Czy istnieje kino uniwersalne?
Czy istnieje kino uniwersalne?

Agnieszka Holland, reżyserka, objaśnia, jak w filmach przejawiają się zagadnienia związane z tożsamością narodową oraz problematyką uniwersalną i co sprawia, że film nabiera wymiaru uniwersalnego.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2594
Wartości narodowe i uniwersalne w dramacie Stanisława Wyspiańskiego
Wartości narodowe i uniwersalne w dramacie Stanisława Wyspiańskiego

Scenariusz zajęć, w trakcie których uczniowie doskonalą umiejętność wskazywania wartości narodowych i uniwersalnych w tekstach kultury, ćwiczą rozpoznawanie znaczeń symbolicznych, jak również doskonalą umiejętność interpretacji tekstu dramat...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2673
Święty Aleksy średniowiecznym ideałem ascety. „Legenda o świętym Aleksym” (scenariusz lekcji)
Święty Aleksy średniowiecznym ideałem ascety. „Legenda o świętym Aleksym” (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej zagadnień średniowiecznej postaci Świętego Alksego jako przykładu ascety [specyficzne potrzeby edukacyjne].

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
7918
Święty Aleksy średniowiecznym ideałem ascety. „Legenda o świętym Aleksym” (zasoby multimedialne)
Święty Aleksy średniowiecznym ideałem ascety. „Legenda o świętym Aleksym” (zasoby multimedialne)

Zasoby multimedialne dla scenariusza lekcji dotyczącej zagadnień średniowiecznej postaci Świętego Alksego jako przykładu ascety [specyficzne potrzeby edukacyjne].

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5916
Analiza i interpretacja wiersza K. K. Baczyńskiego pt. „Deszcze”
Analiza i interpretacja wiersza K. K. Baczyńskiego pt. „Deszcze”

Analiza i interpretacja wiersza Krzysztofa Kamila Baczyńskiego pt. „Deszcze”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6032
Analiza i interpretacja wiersza Ewy Lipskiej pt. „Egzamin”.
Analiza i interpretacja wiersza Ewy Lipskiej pt. „Egzamin”.

Analiza i interpretacja wiersza Ewy Lipskiej pt. „Egzamin”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
12061
Holandia i jej sztuka w XVII w.
Holandia i jej sztuka w XVII w.

Prezentacja poświęcona trzem malarzom z Holandii XVII w.: Frans Hals, Rembrandt, Vermeer.

Gimnazjum
Plastyka
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Plastyka
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Wiedza o kulturze
5454
Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”
Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”

Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”.

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
9471
Impresjonizm - wstępna charakterystyka
Impresjonizm - wstępna charakterystyka

Istota impresjonizmu. Manet i Degas. Próba odpowiedzi, co wyróżniało tych dwóch malarzy spośród innych impresjonistów.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Wiedza o kulturze
3258
W świecie sielanki
W świecie sielanki

Scenariusz lekcji języka polskiego, która podejmuje motyw sielanki w literaturze.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2537
Czy literatura może stać się inspiracją dla malarza, muzyka i rzeźbiarza?
Czy literatura może stać się inspiracją dla malarza, muzyka i rzeźbiarza?

Scenariusz lekcji powtórzeniowej. W trakcie zajęć uczniowie pracują wykorzystując wcześniej przygotowane materiały: albumy związane z malarstwem, architekturą, rzeźbą, płyty z nagraniami, ilustracje, reprodukcje, zdjęcia. Przygotowują w grupach pre...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3278
Michał Anioł – sprawdzian wiadomości
Michał Anioł – sprawdzian wiadomości

Test sprawdza wiedzę na temat twórczości Michała Anioła i podstawowe informacje o odrodzeniu.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3394