A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

230 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.II.3.4

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Alegoria
Alegoria

Film prezentuje analizę obrazów: „Alegoria natury i pięciu zmysłów” (Carlo Cignani) oraz „Alegoria przemijania” (Gaspar Peeter van Verbruggen Młodszy), przeprowadzoną przez eksperta Muzeum Narodowego we Wrocławiu, Jad...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3576
Wyrazić niewyrażalne. Założenia sztuki symbolicznej
Wyrazić niewyrażalne. Założenia sztuki symbolicznej

Scenariusz zajęć, podczas których uczniowie doskonalą umiejętność rozpoznawania alegorii i symbolu w tekście kultury (malarskim i literackim).

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2763
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (scenariusz lekcji)
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej zagadnień zjawiska antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej [specyficzne potrzeby edukacyjne].

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6667
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (zasoby multimedialne)
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (zasoby multimedialne)

Zasoby multimedialne dla scenariusza lekcji dotyczącej zagadnień zjawiska antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej [specyficzne potrzeby edukacyjne].

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4934
Analiza i interpretacja wiersza K. K. Baczyńskiego pt. „Deszcze”
Analiza i interpretacja wiersza K. K. Baczyńskiego pt. „Deszcze”

Analiza i interpretacja wiersza Krzysztofa Kamila Baczyńskiego pt. „Deszcze”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6025
Analiza i interpretacja wiersza Ewy Lipskiej pt. „Egzamin”.
Analiza i interpretacja wiersza Ewy Lipskiej pt. „Egzamin”.

Analiza i interpretacja wiersza Ewy Lipskiej pt. „Egzamin”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
12058
Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”
Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”

Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”.

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
9469
Przypowieść o synu marnotrawnym – sens przenośny
Przypowieść o synu marnotrawnym – sens przenośny

Ekran wskazuje na dydaktyczną funkcję przypowieści, prezentuje sensy przenośne „Przypowieści o synu marnotrawnym” i wyjaśnia znaczenie pojęcia morał. Zawiera ćwiczenia kształcące umiejętność czytania ze zrozumieniem, sprawdzające opanowanie wi...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
8782
Oto nadchodzi dzień końca świata.
Oto nadchodzi dzień końca świata.

Scenariusz dotyczy zajęć poświęconych porównaniu wizji końca świata w wierszu Cz. Miłosza "Piosenka o końcu świata" i w "Biblii". Uczniowie redagują plan dekompozycyjny fragmentu "Biblii", wypisują obrazy poetyckie z w...

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2457
Brzydota jako kategoria estetyczna – współczesność
Brzydota jako kategoria estetyczna – współczesność

Przedstawiony scenariusz jest przykładem lekcji, na której wykorzystuje się zagadnienie korespondencji sztuk. W scenariuszu omówione są trzy wiersze z kręgu współczesnej poezji turpistycznej. Brzydota w poezji i sztuce współcze...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3717
Zbrodnia Kaina
Zbrodnia Kaina

Pokaz slajdów przedstawiający biblijną historię Kaina i zbrodni popełnionej przez niego na Ablu.

Gimnazjum
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4408
Zbigniew Herbert – „U wrót doliny”. Analiza i interpretacja
Zbigniew Herbert – „U wrót doliny”. Analiza i interpretacja

Karta pracy. Analiza i interpretacja wiersza Zbigniewa Herberta pt. „U wrót doliny”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6474