A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

265 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.II.2.4

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

O sposobach kreacji świata przedstawionego
O sposobach kreacji świata przedstawionego

Scenariusz zajęć, w trakcie których uczniowie doskonalą umiejętność określania i nazywania elementów świata przedstawionego w tekstach literackich i w filmie.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1805
Reguły narracji w filmie
Reguły narracji w filmie

Fragment rozmowy z Agnieszką Holland, reżyserką, na temat reguł prowadzenia narracji filmowej.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2585
Święty Aleksy średniowiecznym ideałem ascety. „Legenda o świętym Aleksym” (scenariusz lekcji)
Święty Aleksy średniowiecznym ideałem ascety. „Legenda o świętym Aleksym” (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej zagadnień średniowiecznej postaci Świętego Alksego jako przykładu ascety [specyficzne potrzeby edukacyjne].

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
8086
Święty Aleksy średniowiecznym ideałem ascety. „Legenda o świętym Aleksym” (zasoby multimedialne)
Święty Aleksy średniowiecznym ideałem ascety. „Legenda o świętym Aleksym” (zasoby multimedialne)

Zasoby multimedialne dla scenariusza lekcji dotyczącej zagadnień średniowiecznej postaci Świętego Alksego jako przykładu ascety [specyficzne potrzeby edukacyjne].

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6053
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (scenariusz lekcji)
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej zagadnień zjawiska antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej [specyficzne potrzeby edukacyjne].

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6854
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (zasoby multimedialne)
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (zasoby multimedialne)

Zasoby multimedialne dla scenariusza lekcji dotyczącej zagadnień zjawiska antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej [specyficzne potrzeby edukacyjne].

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5064
Analiza i interpretacja wiersza K. K. Baczyńskiego pt. „Deszcze”
Analiza i interpretacja wiersza K. K. Baczyńskiego pt. „Deszcze”

Analiza i interpretacja wiersza Krzysztofa Kamila Baczyńskiego pt. „Deszcze”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6173
Analiza i interpretacja wiersza Ewy Lipskiej pt. „Egzamin”.
Analiza i interpretacja wiersza Ewy Lipskiej pt. „Egzamin”.

Analiza i interpretacja wiersza Ewy Lipskiej pt. „Egzamin”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
12197
Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”
Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”

Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”.

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
9643
Przypowieść o synu marnotrawnym – sens przenośny
Przypowieść o synu marnotrawnym – sens przenośny

Ekran wskazuje na dydaktyczną funkcję przypowieści, prezentuje sensy przenośne „Przypowieści o synu marnotrawnym” i wyjaśnia znaczenie pojęcia morał. Zawiera ćwiczenia kształcące umiejętność czytania ze zrozumieniem, sprawdzające opanowanie wi...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
8987
Trudno jest opisać miłość. Jak z tym problemem radzili sobie autorzy w różnych epokach literackich?
Trudno jest opisać miłość. Jak z tym problemem radzili sobie autorzy w różnych epokach literackich?

Lekcja ma formę powtórzeniową. Temat miłości jest potraktowany przekrojowo. Uczniowie przypominają sobie informacje na temat dzieł traktujących o miłości w danej epoce. Wypełniają kartę pracy, wpisując do tabeli nazwiska autorów, gatunki lit...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2316
Zbigniew Herbert – „U wrót doliny”. Analiza i interpretacja
Zbigniew Herbert – „U wrót doliny”. Analiza i interpretacja

Karta pracy. Analiza i interpretacja wiersza Zbigniewa Herberta pt. „U wrót doliny”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6557