A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

7 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.I.1.6

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Jak pytać? Jak odpowiadać? Trudna sztuka dialogu
Jak pytać? Jak odpowiadać? Trudna sztuka dialogu

Scenariusz zajęć, w trakcie których uczniowie utrwalają wiedzę na temat komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz ich znaczenie w porozumiewaniu się, jak również poznają schemat komunikacji Romana Jakobsona i ustalają cechy koherentnego dial...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3845
Czy mam powtórzyć pytanie?
Czy mam powtórzyć pytanie?

Jacek Żakowski, dziennikarz i publicysta, przywołuje przykłady, kiedy rozmówca uchyla się od odpowiedzi w trakcie wywiadów oraz wskazuje sposoby na uzyskanie pożądanej odpowiedzi, nawet mimo niechęci interlokutora.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2708
Cechy dramatu naturalistycznego na przykładzie utworu
Cechy dramatu naturalistycznego na przykładzie utworu "Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej

Scenariusz lekcji dotyczącej dramatu "Moralność pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej. Podczas lekcji uczniowie zapoznają się z sylwetką artystyczną autorki. Utrwalają wiadomości dotyczące budowy dramatu naturalistycznego, określają jego elementy, wskazując ...

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5900
Erystyka a polityka
Erystyka a polityka

Scenariusz lekcji, która omawia pojęcie erystyki i niektóre chwyty erystyczne. W trakcie zajęć uczniowie analizują język polityki pod kątem stosowania tych chwytów i innych elementów perswazyjnych.

Gimnazjum
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4285
Reportaż - dziennikarstwo czy literatura? - scenariusz.
Reportaż - dziennikarstwo czy literatura? - scenariusz.

Scenariusz lekcji wprowadzającej pojęcie reportażu: prasowego i literackiego.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5453
Dialogi i humor w „Lalce” B. Prusa
Dialogi i humor w „Lalce” B. Prusa

Ekran prezentuje zagadnienie dialogów i humoru w „Lalce” B. Prusa – określa funkcje dialogów, sposób mówienia postaci, związek dialogów z sytuacją rozmowy i sposoby wykorzystania autentycznego języka Wa...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
9806
Dialog i monolog w dramacie
Dialog i monolog w dramacie

Ekran interaktywny objaśniający rolę dialogów i monologów w dramacie. Może być wykorzystany przy wprowadzaniu materiału.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5516