A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

37 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej II.TEKSTY.2.10

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Eschatologia judaistyczna i chrześcijańska
Eschatologia judaistyczna i chrześcijańska

Pokaz slajdów poświęcony charakterystyce i porównaniu eschatologii judaistycznej i chrześcijańskiej....

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2000
2010-11-15
Topos syna marnotrawnego w ujęciu Tadeusza Różewicza i Hieronima Boscha
Topos syna marnotrawnego w ujęciu Tadeusza Różewicza i Hieronima Boscha

Lekcja poświęcona utrwaleniu wiadomości na temat toposu syna marnotrawnego w literaturze i sztuce. U...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2867
2010-11-15
O przemijaniu. Dyskusja wokół wybranych tekstów literackich
O przemijaniu. Dyskusja wokół wybranych tekstów literackich

Lekcja stanowi swoistą syntezę refleksji na temat przemijania. Uczniowie, na podstawie wybranych utw...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1945
2010-11-15
Być barankiem - ofiarowanie Izaaka a ocalenie Kazimiery Iłłakowiczówny
Być barankiem - ofiarowanie Izaaka a ocalenie Kazimiery Iłłakowiczówny

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie zapoznają się z historią biblijną i interpretują ją w ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2065
2010-11-15
Historie biblijne w poezji współczesnej —
Historie biblijne w poezji współczesnej — "Żona Lota" Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego oraz "Kain i Abel" Kazimiery Iłłakowiczówny

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie analizują treść historii biblijnych i inspirowanych ni...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4259
2010-11-15
„Hit czy kit?” — kultura wysoka i pop-kultura
„Hit czy kit?” — kultura wysoka i pop-kultura

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie zastanawiają się, jak odróżnić kulturę wysoką od popul...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2733
2010-11-15
Jak zmienia się język modlitwy?
Jak zmienia się język modlitwy? "Psałterz puławski" oraz "Psalmy" Czesława Miłosza

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie poznają historię języka polskiego, jeden z zabytków pi...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1972
2010-11-15
Przypowieść jako gatunek literatury moralistycznej
Przypowieść jako gatunek literatury moralistycznej

Przedstawienie cech gatunkowych przypowieści. Praktyczna analiza przypowieści o synu marnotrawnym. D...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3095
2010-11-15
Apokalipsa, czyli biblijny koniec świata
Apokalipsa, czyli biblijny koniec świata

Lekcja interaktywna prezentuje treść biblijnej Apokalipsy św. Jana i okoliczności jej powstania. Uka...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5290
2010-11-15
Życie i nauczanie Chrystusa
Życie i nauczanie Chrystusa

Lekcja interaktywna prezentuje treść Ewangelii jako relacji o życiu i nauczaniu Chrystusa. Przedstaw...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3505
2010-11-15
Arcydzieła biblijnej liryki
Arcydzieła biblijnej liryki

Lekcja interaktywna prezentuje treści biblijnych psalmów „Pieśni nad Pieśniami”, „Hymnu o miłości” o...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5172
2010-11-15
Stary Testament – sens ludzkiego cierpienia
Stary Testament – sens ludzkiego cierpienia

Lekcja interaktywna dla nauczycieli przedstawiająca treść Księgi Rodzaju, Księgi Hioba i Koheleta, p...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3222
2010-11-15