A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

26 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej II.III.1.1

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

"Na Zachodzie bez zmian" – pacyfizm w prozie Ericha Marii Remarque’a

Scenariusz dotyczy utworu "Na Zachodzie bez zmian". Uczniowie dyskutują na temat pacyfizmu i wpływu ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3837
2010-11-15
Groteskowy obraz świata w
Groteskowy obraz świata w "Szewcach" Stanisława Ignacego Witkiewicza

Scenariusz lekcji poświęconej omawianiu lektury "Szewcy" S. I. Witkiewicza.W początkowej fazie lekcj...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5419
2010-11-15
Sztuka słowa a sztuka obrazu
Sztuka słowa a sztuka obrazu

Scenariusz omawia interdyscyplinarne powiązania występujące w opowiadaniu "Brzezina" J. Iwaszkiewicz...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3466
2010-11-15
Trudna afirmacja życia w
Trudna afirmacja życia w "Brzezinie" Jarosława Iwaszkiewicza

Scenariusz nawiązując do opowiadania pt. "Brzezina" J. Iwaszkiewicza, omawia problemy egzystencji lu...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3778
2010-11-15
Co znaczy słowo: człowiek?
Co znaczy słowo: człowiek?

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie poznają słownikowe definicje słów: człowiek i człowiec...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2707
2010-11-15
Andrzej Krzycki jako prekursor baroku
Andrzej Krzycki jako prekursor baroku

Scenariusz lekcji, która jest poświęcona przedstawieniu sylwetki i twórczości poety renesansowego, k...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2726
2010-11-15
Francisco Goya y Lucientes - test
Francisco Goya y Lucientes - test

Test sprawdzający znajomość twórczości Francisca Goi.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1484
2010-11-15
Topos syna marnotrawnego w ujęciu Tadeusza Różewicza i Hieronima Boscha
Topos syna marnotrawnego w ujęciu Tadeusza Różewicza i Hieronima Boscha

Lekcja poświęcona utrwaleniu wiadomości na temat toposu syna marnotrawnego w literaturze i sztuce. U...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3045
2010-11-15
Literatura reportażu – charakterystyka gatunku na podstawie twórczości Ryszarda Kapuścińskiego
Literatura reportażu – charakterystyka gatunku na podstawie twórczości Ryszarda Kapuścińskiego

Lekcja ma na celu podjęcie próby odpowiedzi na pytanie, czy reportaż należy zaliczać do literatury p...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4118
2010-11-15
Racjonalizm contra fideizm, czyli Kartezjusz contra Pascal
Racjonalizm contra fideizm, czyli Kartezjusz contra Pascal

Podstawowym założeniem lekcji jest przedstawienie uczniom dwóch ważnych nurtów filozofii XVII-wieczn...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2732
2010-11-15
O czym pisał Stanisław Lem? – zebranie informacji o twórczości pisarza
O czym pisał Stanisław Lem? – zebranie informacji o twórczości pisarza

Lekcja przedstawia wielowymiarowość twórczości Stanisława Lema. Analiza fragmentu Bomby megabitowej ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3558
2010-11-15
Na czym polega piękno? Odpowiadają przedstawiciele średniowiecza i renesansu
Na czym polega piękno? Odpowiadają przedstawiciele średniowiecza i renesansu

Zajęcia poświęcone są koncepcji piękna na przestrzeni trzech epok: antyku, średniowiecza i renesansu...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2677
2010-11-15