A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

85 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej II.II.4.1

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Bądź wierny – poetycka moralistyka w twórczości Zbigniewa Herberta
Bądź wierny – poetycka moralistyka w twórczości Zbigniewa Herberta

Scenariusz zajęć, w trakcie których uczniowie analizują wiersz Z. Herberta „Przesłanie Pana Cogito”,...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2387
2013-11-28
O czym mówi Pan Cogito?
O czym mówi Pan Cogito?

Doktor Urszula Glensk, literaturoznawca i krytyk literacki, komentuje wiersz „Przesłanie Pana Cogito...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2663
2013-11-28
Przesłanie Pana Cogito
Przesłanie Pana Cogito

Aktorska interpretacja wiersza Zbigniewa Herberta „Przesłanie Pana Cogito” w wykonaniu Wiesława Koma...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4659
2013-11-28
Tragedia Oświęcimia widziana oczami dziecka w Losie utraconym Imre Kertesza
Tragedia Oświęcimia widziana oczami dziecka w Losie utraconym Imre Kertesza

Lekcja ma służyć zapoznaniu uczniów z sylwetką i twórczością jednego z najważniejszych współczesnych...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3309
2010-11-15
„Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro” (J. W. Goethe) – postać diabła z
„Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro” (J. W. Goethe) – postać diabła z "Mistrza i Małgorzaty" Michaiła Bułhakowa

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie zapoznają się z obrazem diabła w literaturze na przykł...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4400
2010-11-15
"Na Zachodzie bez zmian" – pacyfizm w prozie Ericha Marii Remarque’a

Scenariusz dotyczy utworu "Na Zachodzie bez zmian". Uczniowie dyskutują na temat pacyfizmu i wpływu ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3837
2010-11-15
"Germinal" Emil Zola - naturalizm – charakterystyka kierunku

Scenariusz lekcji, która przedstawia najważniejsze założenia naturalizmu. Uczniowie poznają sylwetkę...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3993
2010-11-15
Groteskowy obraz świata w
Groteskowy obraz świata w "Szewcach" Stanisława Ignacego Witkiewicza

Scenariusz lekcji poświęconej omawianiu lektury "Szewcy" S. I. Witkiewicza.W początkowej fazie lekcj...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5419
2010-11-15
Sztuka słowa a sztuka obrazu
Sztuka słowa a sztuka obrazu

Scenariusz omawia interdyscyplinarne powiązania występujące w opowiadaniu "Brzezina" J. Iwaszkiewicz...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3466
2010-11-15
Trudna afirmacja życia w
Trudna afirmacja życia w "Brzezinie" Jarosława Iwaszkiewicza

Scenariusz nawiązując do opowiadania pt. "Brzezina" J. Iwaszkiewicza, omawia problemy egzystencji lu...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3778
2010-11-15
Co znaczy słowo: człowiek?
Co znaczy słowo: człowiek?

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie poznają słownikowe definicje słów: człowiek i człowiec...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2707
2010-11-15
Andrzej Krzycki jako prekursor baroku
Andrzej Krzycki jako prekursor baroku

Scenariusz lekcji, która jest poświęcona przedstawieniu sylwetki i twórczości poety renesansowego, k...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2726
2010-11-15