A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

18 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej II.II.3.3

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Możliwości języka – wstęp do eseju
Możliwości języka – wstęp do eseju

W czasie lekcji uczniowie czytają esej wybrany przez nauczyciela i na podstawie definicji słownikowe...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1778
2010-11-15
Europa jako wspólnota kulturowa – interpretacja wybranych esejów Zbigniewa Herberta i Zygmunta Kubiaka
Europa jako wspólnota kulturowa – interpretacja wybranych esejów Zbigniewa Herberta i Zygmunta Kubiaka

Scenariusz lekcji poświęconej analizie przykładów twórczości eseistycznej               Zbigniewa He...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2243
2010-11-15
„Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro” (J. W. Goethe) – postać diabła z
„Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro” (J. W. Goethe) – postać diabła z "Mistrza i Małgorzaty" Michaiła Bułhakowa

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie zapoznają się z obrazem diabła w literaturze na przykł...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4158
2010-11-15
Esej literacki na przykładzie eseju Alberta Camusa „Prometeusz w piekle”
Esej literacki na przykładzie eseju Alberta Camusa „Prometeusz w piekle”

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie poznają główne cechy eseju literackiego. Dokonują anal...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4349
2010-11-15
Felieton
Felieton

Karta pracy ucznia dotycząca wiersza Wisławy Szymborskiej pt. „Głos w sprawie pornografii".

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2013
2010-11-15
„Człowiek – to brzmi dumnie” – obrachunek z moralnością i historią w opowiadaniach Tadeusza Borowskiego
„Człowiek – to brzmi dumnie” – obrachunek z moralnością i historią w opowiadaniach Tadeusza Borowskiego

Scenariusz lekcji w trakcie której uczniowie zapoznają się z twórczością i biografią Tadeusza Borows...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4267
2010-11-15
Ekspresjonizm w poezji Jana Kasprowicza
Ekspresjonizm w poezji Jana Kasprowicza

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie dowiadują się, jakie były założenia programowe ekspres...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2826
2010-11-15
Jak kocha arystokracja?
Jak kocha arystokracja?

Ekran ukazuje poglądy XIX-wiecznej arystokracji na miłość i małżeństwo, jej negatywny stosunek do pr...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3438
2010-11-15
Przyjaźnie pana Stanisława
Przyjaźnie pana Stanisława

Ekran ukazuje przyjaźń jako ważny element w biografii Wokulskiego, wymienia jego przyjaciół i zaryso...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2707
2010-11-15
Wokulski romantyk
Wokulski romantyk

Ekran prezentujący postać głównego bohatera „Lalki” Stanisława Wokulskiego jako romantyka, z zastrze...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4023
2010-11-15
Inscenizacyjny rozmach dramatu
Inscenizacyjny rozmach dramatu

Ekran interaktywny prezentujący skutki kompozycji otwartej dla budowy dramatu. Wyjaśnia, na czym pol...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2718
2010-11-15
Łamanie zasad – synkretyzm
Łamanie zasad – synkretyzm

Ekran interaktywny prezentujący sposoby przejawiania się synkretyzmu w dramacie romantycznym jako na...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2737
2010-11-15