A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

41 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej II.II.3.2

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Tragedia Oświęcimia widziana oczami dziecka w Losie utraconym Imre Kertesza
Tragedia Oświęcimia widziana oczami dziecka w Losie utraconym Imre Kertesza

Lekcja ma służyć zapoznaniu uczniów z sylwetką i twórczością jednego z najważniejszych współczesnych...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3209
2010-11-15
„Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro” (J. W. Goethe) – postać diabła z
„Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro” (J. W. Goethe) – postać diabła z "Mistrza i Małgorzaty" Michaiła Bułhakowa

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie zapoznają się z obrazem diabła w literaturze na przykł...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4275
2010-11-15
"Na Zachodzie bez zmian" – pacyfizm w prozie Ericha Marii Remarque’a

Scenariusz dotyczy utworu "Na Zachodzie bez zmian". Uczniowie dyskutują na temat pacyfizmu i wpływu ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3724
2010-11-15
Sztuka słowa a sztuka obrazu
Sztuka słowa a sztuka obrazu

Scenariusz omawia interdyscyplinarne powiązania występujące w opowiadaniu "Brzezina" J. Iwaszkiewicz...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3359
2010-11-15
Trudna afirmacja życia w
Trudna afirmacja życia w "Brzezinie" Jarosława Iwaszkiewicza

Scenariusz nawiązując do opowiadania pt. "Brzezina" J. Iwaszkiewicza, omawia problemy egzystencji lu...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3690
2010-11-15
Wędrówka bohatera
Wędrówka bohatera "Małej Apokalipsy" jako próba odnalezienia prawdy o sobie i otaczającej rzeczywistości

Lekcja poświęcona utrwaleniu wiadomości na temat realizacji motywu wędrówki w literaturze. Uczniowie...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2018
2010-11-15
Topos syna marnotrawnego w ujęciu Tadeusza Różewicza i Hieronima Boscha
Topos syna marnotrawnego w ujęciu Tadeusza Różewicza i Hieronima Boscha

Lekcja poświęcona utrwaleniu wiadomości na temat toposu syna marnotrawnego w literaturze i sztuce. U...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2959
2010-11-15
Impresjonizm w poezji Młodej Polski
Impresjonizm w poezji Młodej Polski

Przedstawienie impresjonizmu jako kierunku w literaturze i malarstwie charakterystycznego dla przeło...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1928
2010-11-15
O przemijaniu. Dyskusja wokół wybranych tekstów literackich
O przemijaniu. Dyskusja wokół wybranych tekstów literackich

Lekcja stanowi swoistą syntezę refleksji na temat przemijania. Uczniowie, na podstawie wybranych utw...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2016
2010-11-15
Poezje Władysława Broniewskiego na nowo odczytane
Poezje Władysława Broniewskiego na nowo odczytane

Prezentacja twórczości lirycznej Władysława Broniewskiego na tle jego biografii oraz tradycji litera...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2256
2010-11-15
Futuryzm – manifesty i realizacje
Futuryzm – manifesty i realizacje

Scenariusz lekcji, w trakcie której na przykładzie futuryzmu włoskiego, rosyjskiego i polskiego uczn...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3041
2010-11-15
O czym pisał Stanisław Lem? – zebranie informacji o twórczości pisarza
O czym pisał Stanisław Lem? – zebranie informacji o twórczości pisarza

Lekcja przedstawia wielowymiarowość twórczości Stanisława Lema. Analiza fragmentu Bomby megabitowej ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3484
2010-11-15