A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

60 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej II.II.3.1

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

„Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro” (J. W. Goethe) – postać diabła z
„Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro” (J. W. Goethe) – postać diabła z "Mistrza i Małgorzaty" Michaiła Bułhakowa

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie zapoznają się z obrazem diabła w literaturze na przykł...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4158
2010-11-15
"Na Zachodzie bez zmian" – pacyfizm w prozie Ericha Marii Remarque’a

Scenariusz dotyczy utworu "Na Zachodzie bez zmian". Uczniowie dyskutują na temat pacyfizmu i wpływu ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3603
2010-11-15
"Germinal" Emil Zola - naturalizm – charakterystyka kierunku

Scenariusz lekcji, która przedstawia najważniejsze założenia naturalizmu. Uczniowie poznają sylwetkę...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3736
2010-11-15
Groteskowy obraz świata w
Groteskowy obraz świata w "Szewcach" Stanisława Ignacego Witkiewicza

Scenariusz lekcji poświęconej omawianiu lektury "Szewcy" S. I. Witkiewicza.W początkowej fazie lekcj...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5140
2010-11-15
Sztuka słowa a sztuka obrazu
Sztuka słowa a sztuka obrazu

Scenariusz omawia interdyscyplinarne powiązania występujące w opowiadaniu "Brzezina" J. Iwaszkiewicz...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3253
2010-11-15
Trudna afirmacja życia w
Trudna afirmacja życia w "Brzezinie" Jarosława Iwaszkiewicza

Scenariusz nawiązując do opowiadania pt. "Brzezina" J. Iwaszkiewicza, omawia problemy egzystencji lu...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3584
2010-11-15
Co znaczy słowo: człowiek?
Co znaczy słowo: człowiek?

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie poznają słownikowe definicje słów: człowiek i człowiec...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2514
2010-11-15
Andrzej Krzycki jako prekursor baroku
Andrzej Krzycki jako prekursor baroku

Scenariusz lekcji, która jest poświęcona przedstawieniu sylwetki i twórczości poety renesansowego, k...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2515
2010-11-15
Impresjonizm w poezji Młodej Polski
Impresjonizm w poezji Młodej Polski

Przedstawienie impresjonizmu jako kierunku w literaturze i malarstwie charakterystycznego dla przeło...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1871
2010-11-15
Realizm w powieści Ojciec Goriot Honoriusza Balzaka
Realizm w powieści Ojciec Goriot Honoriusza Balzaka

Lekcja dotyczy głównych założeń realizmu jako kierunku literackiego. Uczniowie poznają biografię Hon...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3434
2010-11-15
Futuryzm – manifesty i realizacje
Futuryzm – manifesty i realizacje

Scenariusz lekcji, w trakcie której na przykładzie futuryzmu włoskiego, rosyjskiego i polskiego uczn...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2956
2010-11-15
Na czym polega piękno? Odpowiadają przedstawiciele średniowiecza i renesansu
Na czym polega piękno? Odpowiadają przedstawiciele średniowiecza i renesansu

Zajęcia poświęcone są koncepcji piękna na przestrzeni trzech epok: antyku, średniowiecza i renesansu...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2513
2010-11-15