ZalogujZarejestruj

49 zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej II.II.2.5 Wyniki wyszukiwania

Zawęź wyniki

Koty
2940
2013-11-28
Koty
Wiersz „Koty” T.S. Eliota odczytany przez profesora Jerzego Bralczyka, językoznawcę i miłośnika kotów.
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
„Czym Kociość jest i co oznacza” – rozważania natury filozoficznej w poezji współczesnej.
2632
2013-11-28
„Czym Kociość jest i co oznacza” – rozważania natury filozoficznej w poezji współczesnej.
Scenariusz zajęć przewiduje rozważania filozoficzne ujęte w formę utworów poetyckich, w których wspólnym tematem jest zwierzę domowe – kot.
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
Kot w pustym mieszkaniu
7283
2013-11-28
Kot w pustym mieszkaniu
Aktorska interpretacja wiersza „Kot w pustym mieszkaniu” Wisławy Szymborskiej w wykonaniu Andrzeja Seweryna, aktora teatralnego i filmowego, reżysera teatralnego, pedagoga i dyrektora Teatru Polskiego w Warszawie.
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
POLONA - serwis Biblioteki Narodowej
9459
2013-07-29
POLONA - serwis Biblioteki Narodowej
Polona to nowoczesny portal, który udostępnia w sieci zbiory Biblioteki Narodowej. Jest narzędziem pozwalającym na powszechne otwarcie dla czytelników skarbca i magazynów Biblioteki Narodowej. Prezentuje również zbiory innych i...
Gimnazjum
Język polski, Plastyka
Szkoły ponadgimnazjalne
Historia sztuki, Język polski
Andrzej Krzycki jako prekursor baroku
3805
2010-11-15
Andrzej Krzycki jako prekursor baroku
Scenariusz lekcji, która jest poświęcona przedstawieniu sylwetki i twórczości poety renesansowego, którego twórczość zwiastowała nadejście baroku. Na zajęciach zostają poruszone zagadnienia związane z poetyką obydwu epok....
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
Dramat i teatr antyczny
5857
2010-11-15
Dramat i teatr antyczny
Pokaz slajdów przedstawiających proces powstania i rozwoju teatru antycznego w Grecji. Wskazując na znaczenie Dionizjów dla rozwoju teatru, podkreślono religijny charakter pierwszych przedstawień i ukazano cechy charakterystyczne antycznego ...
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
Geneza teatru greckiego
8001
2010-11-15
Geneza teatru greckiego
Animacja przedstawiająca genezę teatru greckiego, poczynając od obrzędów ku czci Dionizosa, ukazuje też ewolucję antycznych przedstawień teatralnych.
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
Impresjonizm w poezji Młodej Polski
2626
2010-11-15
Impresjonizm w poezji Młodej Polski
Przedstawienie impresjonizmu jako kierunku w literaturze i malarstwie charakterystycznego dla przełomu XIX i XX wieku. Analiza obrazów i utworów lirycznych pod kątem cech wyróżniających estetykę impresjonistyczną.
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
O przemijaniu. Dyskusja wokół wybranych tekstów literackich
2926
2010-11-15
O przemijaniu. Dyskusja wokół wybranych tekstów literackich
Lekcja stanowi swoistą syntezę refleksji na temat przemijania. Uczniowie, na podstawie wybranych utworów literackich różnych epok, dyskutują o poruszanym problemie.
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
Realizm w powieści Ojciec Goriot Honoriusza Balzaka
4934
2010-11-15
Realizm w powieści Ojciec Goriot Honoriusza Balzaka
Lekcja dotyczy głównych założeń realizmu jako kierunku literackiego. Uczniowie poznają biografię Honoriusza Balzaka. Analizują powieść Ojciec Goriot.
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
Futuryzm – manifesty i realizacje
4255
2010-11-15
Futuryzm – manifesty i realizacje
Scenariusz lekcji, w trakcie której na przykładzie futuryzmu włoskiego, rosyjskiego i polskiego uczniowie określają założenia programowe nurtu i cechy w konkretnych utworach: Czyżewskiego, Młodożeńca, Jasieńskiego.
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
Systemy wiersza
1904
2010-11-15
Systemy wiersza
Krótkie powtórzenie najważniejszych informacji o systemach wiersza – kiedy powstały, kto tak tworzył, cechy charakterystyczne.
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
Szukaj poza portalem: