A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

19 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej II.I.3.2

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Tragedia Oświęcimia widziana oczami dziecka w Losie utraconym Imre Kertesza
Tragedia Oświęcimia widziana oczami dziecka w Losie utraconym Imre Kertesza

Lekcja ma służyć zapoznaniu uczniów z sylwetką i twórczością jednego z najważniejszych współczesnych...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2882
2010-11-15
Osoba Piłata w Mistrzu i Małgorzacie Michaiła Bułhakowa jako ucieleśnienie wewnętrznego rozdarcia człowieka. Ocena postawy bohatera
Osoba Piłata w Mistrzu i Małgorzacie Michaiła Bułhakowa jako ucieleśnienie wewnętrznego rozdarcia człowieka. Ocena postawy bohatera

Uczniowie przypominają sobie postać Piłata z Pisma Świętego i porównują ją z obrazem zawartym w Mist...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2462
2010-11-15
„Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro” (J. W. Goethe) – postać diabła z
„Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro” (J. W. Goethe) – postać diabła z "Mistrza i Małgorzaty" Michaiła Bułhakowa

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie zapoznają się z obrazem diabła w literaturze na przykł...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3871
2010-11-15
"Na Zachodzie bez zmian" – pacyfizm w prozie Ericha Marii Remarque’a

Scenariusz dotyczy utworu "Na Zachodzie bez zmian". Uczniowie dyskutują na temat pacyfizmu i wpływu ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3363
2010-11-15
"Germinal" Emil Zola - naturalizm – charakterystyka kierunku

Scenariusz lekcji, która przedstawia najważniejsze założenia naturalizmu. Uczniowie poznają sylwetkę...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3490
2010-11-15
Groteskowy obraz świata w
Groteskowy obraz świata w "Szewcach" Stanisława Ignacego Witkiewicza

Scenariusz lekcji poświęconej omawianiu lektury "Szewcy" S. I. Witkiewicza.W początkowej fazie lekcj...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4881
2010-11-15
Listy do ojca Zygmunta Krasińskiego – autentyczność i szczerość czy autokreacja i maskarada?
Listy do ojca Zygmunta Krasińskiego – autentyczność i szczerość czy autokreacja i maskarada?

Uczniowie poprzez analizę sztuki epistolograficznej zapoznają się z sylwetką Zygmunta Krasińskiego. ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2252
2010-11-15
Cyprian Norwid – poeta niezrozumiały przez współczesnych - analiza wiersza
Cyprian Norwid – poeta niezrozumiały przez współczesnych - analiza wiersza "Fortepian Szopena"

Scenariusz lekcji poświęconej sylwetce Cypriana Kamila Norwida jako artysty odrzuconego przez współc...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5875
2010-11-15
„Człowiek – to brzmi dumnie” – obrachunek z moralnością i historią w opowiadaniach Tadeusza Borowskiego
„Człowiek – to brzmi dumnie” – obrachunek z moralnością i historią w opowiadaniach Tadeusza Borowskiego

Scenariusz lekcji w trakcie której uczniowie zapoznają się z twórczością i biografią Tadeusza Borows...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4030
2010-11-15
Wokulski pozytywista
Wokulski pozytywista

Ekran ukazuje kreację Wokulskiego jako pozytywisty, charakteryzuje jego światopogląd, cechy charakte...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5330
2010-11-15
Apokalipsa, czyli biblijny koniec świata
Apokalipsa, czyli biblijny koniec świata

Lekcja interaktywna prezentuje treść biblijnej Apokalipsy św. Jana i okoliczności jej powstania. Uka...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4934
2010-11-15
Życie i nauczanie Chrystusa
Życie i nauczanie Chrystusa

Lekcja interaktywna prezentuje treść Ewangelii jako relacji o życiu i nauczaniu Chrystusa. Przedstaw...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3282
2010-11-15