A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

14 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej II.I.3.1

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Funkcje retoryki barokowej w
Funkcje retoryki barokowej w "Kazaniach sejmowych" Piotra Skargi

Scenariusz lekcji, której celem jest zapoznanie uczniów ze sztuką barokowej retoryki, typowymi figur...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4011
2010-11-15
Współczesne zapożyczenia – szansa czy zagrożenie dla rozwoju polszczyzny?
Współczesne zapożyczenia – szansa czy zagrożenie dla rozwoju polszczyzny?

Scenariusz lekcji, który zawiera przede wszystkim ćwiczenia dotyczące różnego typu zapożyczeń języko...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4624
2010-11-15
Funkcje języka i wypowiedzi
Funkcje języka i wypowiedzi

Schemat przedstawiający podział funkcji języka i wypowiedzi.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5755
2010-11-15
„Człowiek – to brzmi dumnie” – obrachunek z moralnością i historią w opowiadaniach Tadeusza Borowskiego
„Człowiek – to brzmi dumnie” – obrachunek z moralnością i historią w opowiadaniach Tadeusza Borowskiego

Scenariusz lekcji w trakcie której uczniowie zapoznają się z twórczością i biografią Tadeusza Borows...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4528
2010-11-15
Wokulski pozytywista
Wokulski pozytywista

Ekran ukazuje kreację Wokulskiego jako pozytywisty, charakteryzuje jego światopogląd, cechy charakte...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5955
2010-11-15
Kim jest Stanisław Wokulski?
Kim jest Stanisław Wokulski?

Lekcja interaktywna prezentująca głównego bohatera „Lalki” – jego biografię, charakterystykę, pogląd...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6942
2010-11-15
Niezwykła kompozycja „Dziadów”
Niezwykła kompozycja „Dziadów”

Ekran interaktywny prezentujący i wyjaśniający cechy kompozycji dramatu romantycznego na przykładzie...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5086
2010-11-15
Wobec „Dziadów” – romantycy i nie tylko
Wobec „Dziadów” – romantycy i nie tylko

Ekran interaltywny prezentuje zagadnienie odbioru „Dziadów" Mickiewicza przez współczesnych i potomn...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2619
2010-11-15
Wielka Improwizacja i prometeizm
Wielka Improwizacja i prometeizm

Ekran prezentuje treść i problematykę Wielkiej Improwizacji, wyjaśnia pojęcie prometejskiego buntu i...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5178
2010-11-15
Plugawa skorupa – zdrajcy
Plugawa skorupa – zdrajcy

Ekran interaktywny poświęcony III cz. „Dziadów” A. Mickiewicza, prezentuje postawę serwilistyczną cz...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2988
2010-11-15
Daty, miejsca i postacie
Daty, miejsca i postacie

Ekran interaktywny prezentujący elementy świata przedstawionego „Dziadów” cz. III Adama Mickiewicza....

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3354
2010-11-15
Proces filomatów
Proces filomatów

Ekran interaktywny prezentujący okoliczności historyczne, z których bezpośrednio wyrastają Dziady cz...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3367
2010-11-15