A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

16 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.TEKSTY.1.22

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Czy znasz te wyrazy? Miron Białoszewski
Czy znasz te wyrazy? Miron Białoszewski "Namuzowywanie"

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie analizują wiersz Mirona Białoszewskiego "Namuzowywanie...

Gimnazjum
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4316
2010-11-15
Wstydzę się, że piję
Wstydzę się, że piję

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie analizują postawy życiowe dwóch bohaterów: Zdzisia z o...

Gimnazjum
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2295
2010-11-15
Na jakiej zasadzie szukać sensu słów w wierszach Mirona Białoszewskiego?
Na jakiej zasadzie szukać sensu słów w wierszach Mirona Białoszewskiego?

Uczniowie poznają biografię Mirona Białoszewskiego. Wyjaśniają neologizmy podane w tytułach biografi...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2774
2010-11-15
Szara naga jama – czy to powód do radości? Widzenia świata na podstawie wiersza Mirona Białoszewskiego
Szara naga jama – czy to powód do radości? Widzenia świata na podstawie wiersza Mirona Białoszewskiego

Scenariusz lekcji dotyczy dwóch sposobów widzenia świata: optymistycznego i pesymistycznego. Uczniow...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2151
2010-11-15
Dialog ze śmiercią - na podstawie wiersza Mirona Białoszewskiego
Dialog ze śmiercią - na podstawie wiersza Mirona Białoszewskiego "Wywiad" i wiersza Stanisława Grochowiaka "Rozbieranie do snu"

Scenariusz lekcji, która ma na celu dokonanie analizy porównawczej wiersza Mirona Białoszewskiego "W...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5727
2010-11-15
Pamiętnik z powstania warszawskiego – dokument historyczny czy literacka próba ocalenia przeszłości?
Pamiętnik z powstania warszawskiego – dokument historyczny czy literacka próba ocalenia przeszłości?

Lekcja podsumowująca, poświęcona analizie utworu Mirona Białoszewskiego Pamiętnik z powstania warsza...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5009
2010-11-15
Świadectwo i ocalenie - postawa Mirona Białoszewskiego wobec wojny i okupacji
Świadectwo i ocalenie - postawa Mirona Białoszewskiego wobec wojny i okupacji

Podczas lekcji uczniowie poznają charakterystyczne motywy twórczości Mirona Białoszewskiego. Dokonuj...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1997
2010-11-15
Wyrażanie emocji w
Wyrażanie emocji w "Pamiętniku z powstania warszawskiego" Mirona Białoszewskiego

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie analizują język "Pamiętnika z powstania warszawskiego"...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2465
2010-11-15
Pamiętnik z powstania warszawskiego – dokument historyczny czy literacka próba ocalenia przeszłości?
Pamiętnik z powstania warszawskiego – dokument historyczny czy literacka próba ocalenia przeszłości?

Lekcja podsumowująca poświęcona analizie utworu Mirona Białoszewskiego Pamiętnik z powstania warszaw...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3148
2010-11-15
Kryzys języka i poetyka codzienności w
Kryzys języka i poetyka codzienności w "Pamiętniku z powstania warszawskiego" Mirona Białoszewskiego

Lekcja dotyczy różnych postaw ludzi w sytuacji zagrożenia. Uczniowie przypominają wiadomości na tema...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2223
2010-11-15
Świadectwo i ocalenie - postawa Mirona Białoszewskiego wobec wojny i okupacji
Świadectwo i ocalenie - postawa Mirona Białoszewskiego wobec wojny i okupacji

Podczas lekcji uczniowie poznają charakterystyczne motywy twórczości Mirona Białoszewskiego. Dokonuj...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1674
2010-11-15
"Blok, ja w nim" i inne wiersze Mirona Białoszewskiego, czyli o poetyzacji codzienności

Scenariusz lekcji, której celem jest zaznajomienie uczniów z twórczością Mirona Białoszewskiego jako...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3437
2010-11-15