A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

194 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.III.2.1

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Co znaczy „ojczyzna”
Co znaczy „ojczyzna”

Doktor Urszula Glensk, literaturoznawca i krytyk literacki, komentuje myśl Horacego „Słod­ko i zaszc...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2328
2013-11-28
Gdy myślę Ojczyzna... – próba refleksji historiozoficznej
Gdy myślę Ojczyzna... – próba refleksji historiozoficznej

Scenariusz zajęć, w trakcie których uczniowie rozważają zagadnienia związane z pojęciem ojczyzna, wy...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1752
2013-11-28
Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”
Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”

Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
7054
2010-11-15
Bosch - malarz i jego symbole
Bosch - malarz i jego symbole

Krótka analiza obrazów Bosch'a: „Leczenie głupoty”, „Niesienie krzyża” i „Stworzenie Ewy”....

Szkoły ponadgimnazjalne
Historia, Historia sztuki, Język polski, Wiedza o kulturze
5027
2010-11-15
Średniowiecze
Średniowiecze

Krótki test, który pozwoli sprawdzić podstawowe informacje dotyczące średniowiecza.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3013
2010-11-15
Czy literatura może stać się inspiracją dla malarza, muzyka i rzeźbiarza?
Czy literatura może stać się inspiracją dla malarza, muzyka i rzeźbiarza?

Scenariusz lekcji powtórzeniowej. W trakcie zajęć uczniowie pracują wykorzystując wcześniej przygoto...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2549
2010-11-15
Trudno jest opisać miłość. Jak z tym problemem radzili sobie autorzy w różnych epokach literackich?
Trudno jest opisać miłość. Jak z tym problemem radzili sobie autorzy w różnych epokach literackich?

Lekcja ma formę powtórzeniową. Temat miłości jest potraktowany przekrojowo. Uczniowie przypominają s...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1741
2010-11-15
Teatr w życiu
Teatr w życiu

W czasie lekcji uczniowie poznają nowe dla nich rodzaje teatrów. Pracują w grupach ze Słownikiem ter...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2205
2010-11-15
Czym jest kultura masowa?
Czym jest kultura masowa?

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie dyskutują o kulturze masowej. Czytają esej na ten tema...

Gimnazjum
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4685
2010-11-15
Mistrzowie i ich wybranki
Mistrzowie i ich wybranki

W czasie lekcji uczniowie przypominają sobie utwory, w których bohaterami są mistrzowie i ich wybran...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2057
2010-11-15
Pojęcia, wyrażenia i zwroty – co przetrwało do naszych czasów w języku polskim z greki i łaciny?
Pojęcia, wyrażenia i zwroty – co przetrwało do naszych czasów w języku polskim z greki i łaciny?

Lekcja na podany temat dotyczy wyjaśnienia pojęć, wyrażeń i zwrotów, których używamy obecnie, a któr...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2183
2010-11-15
Michał Anioł – sprawdzian wiadomości
Michał Anioł – sprawdzian wiadomości

Test sprawdza wiedzę na temat twórczości Michała Anioła i podstawowe informacje o odrodzeniu.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2465
2010-11-15