A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

16 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.III.1.5

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Dramat Szekspirowski na przykładzie tragedii pt. „Romeo i Julia” (zasoby multimedialne)
Dramat Szekspirowski na przykładzie tragedii pt. „Romeo i Julia” (zasoby multimedialne)

Zasoby multimedialne dla scenariusza lekcji dotyczącej zagadnień rodzajów i cech dramatu oraz postac...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5679
2013-05-06
Dramat Szekspirowski na przykładzie tragedii pt. „Romeo i Julia” (scenariusz lekcji)
Dramat Szekspirowski na przykładzie tragedii pt. „Romeo i Julia” (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej zagadnień rodzajów i cech dramatu oraz postaci Williama Szekspira [spec...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
8468
2013-05-06
Czym jest kultura masowa?
Czym jest kultura masowa?

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie dyskutują o kulturze masowej. Czytają esej na ten tema...

Gimnazjum
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4400
2010-11-15
W kręgu Skamandrytów. Podsumowanie wiadomości
W kręgu Skamandrytów. Podsumowanie wiadomości

Test sprawdzający znajomość poezji Skamandrytów.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2487
2010-11-15
„Ta sztuka jest poniżej krytyki!” Co to jest recenzja?– charakterystyka gatunku
„Ta sztuka jest poniżej krytyki!” Co to jest recenzja?– charakterystyka gatunku

Lekcja dotyczy zagadnień związanych z krytyką wszelkiej działalności artystycznej. Uczniowie poznają...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2053
2010-11-15
Sąd nad Zenonem Ziembiewiczem
Sąd nad Zenonem Ziembiewiczem

Lekcja jest w całości poświęcona wysłuchaniu i ocenie przemówień oskarżycielskich i obrończych na te...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4261
2010-11-15
Reklama dźwignią handlu
Reklama dźwignią handlu

Zdefiniowanie pojęć dotyczących reklamy, dyskusja nad jej rolą, analiza językowa haseł reklamowych...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3415
2010-11-15
Czy język może tworzyć świat? - magiczna i sprawcza funkcja języka
Czy język może tworzyć świat? - magiczna i sprawcza funkcja języka

Scenariusz lekcji, która  ma na celu zapoznanie uczniów z magiczną i sprawczą funkcją języka. Ucznio...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1969
2010-11-15
Perswazja i manipulacja – impresywna funkcja wypowiedzi
Perswazja i manipulacja – impresywna funkcja wypowiedzi

Uczeń poznaje kolejną funkcję językową. Uczy się odróżniać perswazje od manipulacji oraz wartościuje...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4059
2010-11-15
Zbigniew Herbert – poeta kultury. Analiza wybranych wierszy
Zbigniew Herbert – poeta kultury. Analiza wybranych wierszy

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie zapoznają się z sylwetką Zbigniewa Herberta, dokonują ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4081
2010-11-15
Dlaczego „nie należy zaniedbywać nauki o pięknie”? Z. Herbert „Potęga smaku”
Dlaczego „nie należy zaniedbywać nauki o pięknie”? Z. Herbert „Potęga smaku”

Analiza i interpretacja wiersza Zbigniewa Herberta pt. „Potęga smaku”. Zapoznanie z głównymi zasadam...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4175
2010-11-15
Politycy i język
Politycy i język

Lekcja dotyczy języka władzy. Uczniowie poznają pojęcie nowomowy. Charakteryzują język współczesnej ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1379
2010-11-15