A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

42 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.III.1.2

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Namalujmy obraz słowami, czyli jak napisać reportaż (scenariusz lekcji)
Namalujmy obraz słowami, czyli jak napisać reportaż (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej poprawnego tworzenia tekstu reportażu [specyficzne potrzeby edukacyjne]...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3029
2013-05-06
Trudno jest opisać miłość. Jak z tym problemem radzili sobie autorzy w różnych epokach literackich?
Trudno jest opisać miłość. Jak z tym problemem radzili sobie autorzy w różnych epokach literackich?

Lekcja ma formę powtórzeniową. Temat miłości jest potraktowany przekrojowo. Uczniowie przypominają s...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1607
2010-11-15
Teatr w życiu
Teatr w życiu

W czasie lekcji uczniowie poznają nowe dla nich rodzaje teatrów. Pracują w grupach ze Słownikiem ter...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2027
2010-11-15
Mistrzowie i ich wybranki
Mistrzowie i ich wybranki

W czasie lekcji uczniowie przypominają sobie utwory, w których bohaterami są mistrzowie i ich wybran...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1864
2010-11-15
Literatura w kinie
Literatura w kinie

Materiał źródłowy - przypomnienie ekranizacji polskich powieści.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1797
2010-11-15
Rimbaud, Aniele Stróżu mój... Twórczość francuskiego poety Artura Rimbauda w kontekście wiersza Jonasza Kofty
Rimbaud, Aniele Stróżu mój... Twórczość francuskiego poety Artura Rimbauda w kontekście wiersza Jonasza Kofty

Lekcja ma na celu przeprowadzenie analizy poezji Artura Rimbauda w kontekście wiersza Jonasza Kofty....

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3451
2010-11-15
Jak napisać życiorys i list motywacyjny?
Jak napisać życiorys i list motywacyjny?

Lekcja zapoznaje uczniów z formami CV i listu motywacyjnego. Praktyczne ćwiczenia i przełamywanie ew...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3528
2010-11-15
„Ta sztuka jest poniżej krytyki!” Co to jest recenzja?– charakterystyka gatunku
„Ta sztuka jest poniżej krytyki!” Co to jest recenzja?– charakterystyka gatunku

Lekcja dotyczy zagadnień związanych z krytyką wszelkiej działalności artystycznej. Uczniowie poznają...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2019
2010-11-15
Przełom antypozytywistyczny i główne kierunki w liryce Młodej Polski
Przełom antypozytywistyczny i główne kierunki w liryce Młodej Polski

Zarysowanie przełomu antypozytywistycznego jako poszukiwania nowych środków wyrazu. Przedstawienie g...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1464
2010-11-15
Sąd nad Zenonem Ziembiewiczem
Sąd nad Zenonem Ziembiewiczem

Lekcja jest w całości poświęcona wysłuchaniu i ocenie przemówień oskarżycielskich i obrończych na te...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4182
2010-11-15
Analiza i interpretacja wiersza Juliusza Słowackiego pt.
Analiza i interpretacja wiersza Juliusza Słowackiego pt. "Hymn"

Test sprawdzający znajomość cech hymnu oraz umiejętność określania postawy podmiotu lirycznego....

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5395
2010-11-15
Krwawe wydarzenia w tragedii
Krwawe wydarzenia w tragedii

Ilustracja przedstawiająca scenę z tragedii Sofoklesa „Antygona", gdy posłaniec przynosi Kreonowi wi...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1567
2010-11-15