A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

208 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.II.4.3

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Prof. Hartman o „Zbrodni i karze”
Prof. Hartman o „Zbrodni i karze”

Komentarz profesora filozofii Jana Hartmana do dzieła Fiodora Dostojewskiego „Zbrodnia i kara”, odwo...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2767
2013-11-28
„Prosty rachunek” Rodiona Raskolnikowa i „racje serca” Soni. Konflikt wartości w „Zbrodni i karze” Fiodora Dostojewskiego
„Prosty rachunek” Rodiona Raskolnikowa i „racje serca” Soni. Konflikt wartości w „Zbrodni i karze” Fiodora Dostojewskiego

Scenariusz zajęć, które umożliwiają uczniom przeprowadzenie analizy i podsumowanie motywu konfliktu ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4828
2013-11-28
Analiza i interpretacja wiersza K. K. Baczyńskiego pt. „Deszcze”
Analiza i interpretacja wiersza K. K. Baczyńskiego pt. „Deszcze”

Analiza i interpretacja wiersza Krzysztofa Kamila Baczyńskiego pt. „Deszcze”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4708
2010-11-15
Analiza i interpretacja wiersza Ewy Lipskiej pt. „Egzamin”.
Analiza i interpretacja wiersza Ewy Lipskiej pt. „Egzamin”.

Analiza i interpretacja wiersza Ewy Lipskiej pt. „Egzamin”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
9652
2010-11-15
Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”
Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”

Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
7493
2010-11-15
Przypowieść o synu marnotrawnym – sens przenośny
Przypowieść o synu marnotrawnym – sens przenośny

Ekran wskazuje na dydaktyczną funkcję przypowieści, prezentuje sensy przenośne „Przypowieści o synu ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
7373
2010-11-15
Impresjonizm - wstępna charakterystyka
Impresjonizm - wstępna charakterystyka

Istota impresjonizmu. Manet i Degas. Próba odpowiedzi, co wyróżniało tych dwóch malarzy spośród inny...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski, Wiedza o kulturze
2745
2010-11-15
Ten dzień zmienił moje życie – lekcja powtórzeniowa.
Ten dzień zmienił moje życie – lekcja powtórzeniowa.

Uczniowie zastanawiają się pod wpływem czego, człowiek może się zmienić. W grupach analizują zmiany ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2761
2010-11-15
Zbigniew Herbert – „U wrót doliny”. Analiza i interpretacja
Zbigniew Herbert – „U wrót doliny”. Analiza i interpretacja

Karta pracy. Analiza i interpretacja wiersza Zbigniewa Herberta pt. „U wrót doliny”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5353
2010-11-15
A wiosną - niechaj wiosnę, nie Polskę, zobaczę
A wiosną - niechaj wiosnę, nie Polskę, zobaczę

Scenariusz lekcji pierwszej z cyklu poświęconego Skamandrytom. Celem lekcji jest zapoznanie uczniów ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5011
2010-11-15
Opis i analiza dzieł sztuki: Tadusz Kubiak
Opis i analiza dzieł sztuki: Tadusz Kubiak "Don Kichot i Sancho Pansa"

Karta pracy jest uzupełnieniem lekcji w pracowni komputerowej. W czasie 45 minut wykonuje kolejne za...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2814
2010-11-15
Interpretacja i analiza dzieła sztuki: Honore Daumier
Interpretacja i analiza dzieła sztuki: Honore Daumier "Don Kichot i Sancho Pansa"

Uczeń zapoznaje się ze specyfiką twórczością malarskiej H. Daumiera. Następnie krok po kroku doko...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5066
2010-11-15