A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

230 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.II.3.4

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Alegoria
Alegoria

Film prezentuje analizę obrazów: „Alegoria natury i pięciu zmysłów” (Carlo Cignani) oraz „Alegoria p...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2489
2013-11-28
Wyrazić niewyrażalne. Założenia sztuki symbolicznej
Wyrazić niewyrażalne. Założenia sztuki symbolicznej

Scenariusz zajęć, podczas których uczniowie doskonalą umiejętność rozpoznawania alegorii i symbolu w...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1818
2013-11-28
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (scenariusz lekcji)
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej zagadnień zjawiska antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przyk...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3996
2013-05-06
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (zasoby multimedialne)
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (zasoby multimedialne)

Zasoby multimedialne dla scenariusza lekcji dotyczącej zagadnień zjawiska antysemityzmu w Polsce pod...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3039
2013-05-06
Analiza i interpretacja wiersza K. K. Baczyńskiego pt. „Deszcze”
Analiza i interpretacja wiersza K. K. Baczyńskiego pt. „Deszcze”

Analiza i interpretacja wiersza Krzysztofa Kamila Baczyńskiego pt. „Deszcze”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4224
2010-11-15
Analiza i interpretacja wiersza Ewy Lipskiej pt. „Egzamin”.
Analiza i interpretacja wiersza Ewy Lipskiej pt. „Egzamin”.

Analiza i interpretacja wiersza Ewy Lipskiej pt. „Egzamin”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
8930
2010-11-15
Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”
Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”

Analiza i interpretacja wiersza Adama Mickiewicza pt. „Burza”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6695
2010-11-15
Przypowieść o synu marnotrawnym – sens przenośny
Przypowieść o synu marnotrawnym – sens przenośny

Ekran wskazuje na dydaktyczną funkcję przypowieści, prezentuje sensy przenośne „Przypowieści o synu ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6630
2010-11-15
Oto nadchodzi dzień końca świata.
Oto nadchodzi dzień końca świata.

Scenariusz dotyczy zajęć poświęconych porównaniu wizji końca świata w wierszu Cz. Miłosza "Piosenka ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1745
2010-11-15
Brzydota jako kategoria estetyczna – współczesność
Brzydota jako kategoria estetyczna – współczesność

Przedstawiony scenariusz jest przykładem lekcji, na której wykorzystuje się zagadnienie korespondenc...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2583
2010-11-15
Zbrodnia Kaina
Zbrodnia Kaina

Pokaz slajdów przedstawiający biblijną historię Kaina i zbrodni popełnionej przez niego na Ablu....

Gimnazjum
Język polski
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3061
2010-11-15
Zbigniew Herbert – „U wrót doliny”. Analiza i interpretacja
Zbigniew Herbert – „U wrót doliny”. Analiza i interpretacja

Karta pracy. Analiza i interpretacja wiersza Zbigniewa Herberta pt. „U wrót doliny”.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4754
2010-11-15