A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

181 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.II.3.3

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (scenariusz lekcji)
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (scenariusz lekcji)

Scenariusz lekcji dotyczącej zagadnień zjawiska antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przyk...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4215
2013-05-06
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (zasoby multimedialne)
Zjawisko antysemityzmu w Polsce pod koniec XIX wieku na przykładzie noweli „Mendel Gdański” Marii Konopnickiej (zasoby multimedialne)

Zasoby multimedialne dla scenariusza lekcji dotyczącej zagadnień zjawiska antysemityzmu w Polsce pod...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3204
2013-05-06
Galeria ilustracji z Zielnika Szymona Syreniusza
Galeria ilustracji z Zielnika Szymona Syreniusza

Zasób zawiera ilustracje z zielnika Szymona Syreniusza

Gimnazjum
Geografia
Szkoły ponadgimnazjalne
Geografia, Historia, Język łaciński i kultura antyczna, Język polski
5409
2010-11-15
Galeria materiałów z Kroniki Polskiej Marcina Bielskiego
Galeria materiałów z Kroniki Polskiej Marcina Bielskiego

Zasób zawiera ryciny, zdjęcia i ilustracje z Kroniki Polskiej Marcina Bielskiego

Gimnazjum
Historia, Plastyka, Wiedza o społeczeństwie
Szkoły ponadgimnazjalne
Historia i społeczeństwo (przedmiot uzupełniający), Historia, Język polski
8870
2010-11-15
Przypowieść o synu marnotrawnym – sens przenośny
Przypowieść o synu marnotrawnym – sens przenośny

Ekran wskazuje na dydaktyczną funkcję przypowieści, prezentuje sensy przenośne „Przypowieści o synu ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6794
2010-11-15
Średniowiecze
Średniowiecze

Krótki test, który pozwoli sprawdzić podstawowe informacje dotyczące średniowiecza.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2951
2010-11-15
Trudno jest opisać miłość. Jak z tym problemem radzili sobie autorzy w różnych epokach literackich?
Trudno jest opisać miłość. Jak z tym problemem radzili sobie autorzy w różnych epokach literackich?

Lekcja ma formę powtórzeniową. Temat miłości jest potraktowany przekrojowo. Uczniowie przypominają s...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1697
2010-11-15
Nawiązania antyczne w
Nawiązania antyczne w "Trenach" Jana Kochanowskiego

Lekcja podejmuje temat rozpaczy ojca nad utratą córki.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3259
2010-11-15
Nike z Samotraki, Nike która się waha... – czyli różne wyobrażenia greckiej bogini zwycięstwa
Nike z Samotraki, Nike która się waha... – czyli różne wyobrażenia greckiej bogini zwycięstwa

Lekcja ma na celu zapoznać uczniów z motywem sztuki greckiej, zawartym w polskiej poezji.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3424
2010-11-15
Motyw
Motyw "exegi monumentum" w poezji polskiej na przestrzeni wieków

Lekcja z elementami „scenografii”. Lekcja angażuje wyobraźnię uczniów, słuch, wrażliwość estetyczną....

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2186
2010-11-15
Cechy eposu na podstawie
Cechy eposu na podstawie "Pana Tadeusza" Adama Mickiewicza oraz "Iliady" Homera

Scenariusz lekcji z analizy porównawczej - wykorzystanie znajomości tekstów dwóch eposów.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
5265
2010-11-15
Świat widziany przez małpy Bruegla i Wisławy Szymborskiej.
Świat widziany przez małpy Bruegla i Wisławy Szymborskiej.

Kształcenie u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem, poszukiwania informacji w r&oacu...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1313
2010-11-15