A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

16 zasobów

Katalog zasobów Szkoły ponadgimnazjalne Język polski Punkt podstawy programowej I.I.1.7

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Ironia w poezji Wisławy Szymborskiej
Ironia w poezji Wisławy Szymborskiej

Scenariusz zajęć, w trakcie których uczniowie utrwalają pojęcie ironii oraz doskonalą umiejętność op...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1822
2013-07-22
Ironia
Ironia

Film przedstawia krótką analizę pojęcia ironia przeprowadzoną przez dr. Bogusława Bednarka.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
1671
2013-07-22
Lekcja języka polskiego – scenariusz inscenizacji teatralnej z okazji Dnia Edukacji Narodowej
Lekcja języka polskiego – scenariusz inscenizacji teatralnej z okazji Dnia Edukacji Narodowej

Propozycja przedstawienia teatralnego z okazji Dnia Edukacji Narodowej w gimnazjum. Uczniowie doskon...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6541
2010-11-15
Julian Ursyn Niemcewicz – życie i twórczość
Julian Ursyn Niemcewicz – życie i twórczość

Lekcja poświęcona przedstawieniu sylwetki i zarysowaniu charakteru twórczości Juliana Ursyna Niemcew...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2564
2010-11-15
Sąd nad Zenonem Ziembiewiczem
Sąd nad Zenonem Ziembiewiczem

Lekcja jest w całości poświęcona wysłuchaniu i ocenie przemówień oskarżycielskich i obrończych na te...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4185
2010-11-15
Reportaż - dziennikarstwo czy literatura? - scenariusz.
Reportaż - dziennikarstwo czy literatura? - scenariusz.

Scenariusz lekcji wprowadzającej pojęcie reportażu: prasowego i literackiego.

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3271
2010-11-15
Styl urzędowy. Analiza stylizowanych tekstów Stanisława Barańczaka i Sławomira Mrożka
Styl urzędowy. Analiza stylizowanych tekstów Stanisława Barańczaka i Sławomira Mrożka

Podczas lekcji uczniowie poznają wyznaczniki gramatyczno-wyrazowe stylu urzędowego, jego funkcje, ce...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2474
2010-11-15
Poemat heroikomiczny – charakterystyka gatunku na przykładzie Monachomachii Ignacego Krasickiego
Poemat heroikomiczny – charakterystyka gatunku na przykładzie Monachomachii Ignacego Krasickiego

Uczniowie zapoznają się z gatunkiem poematu heroikomicznego. Czytają i analizują fragmenty Monachoma...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2093
2010-11-15
Ignacy Krasicki jako najwybitniejszy przedstawiciel polskiego oświecenia. Twórczość pisarza na tle epoki
Ignacy Krasicki jako najwybitniejszy przedstawiciel polskiego oświecenia. Twórczość pisarza na tle epoki

Scenariusz lekcji, która dotyczy społecznego i kulturalnego życia ostatnich lat I Rzeczpospolitej w ...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
3118
2010-11-15
Wewnętrzna pustka człowieka doświadczonego wojną. Lektura
Wewnętrzna pustka człowieka doświadczonego wojną. Lektura "Kartoteki" Tadeusza Różewicza

Scenariusz lekcji poświęconej analizie dramatu Tadeusza Różewicza pod tytułem "Kartoteka". Uwaga ucz...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
2605
2010-11-15
W poszukiwaniu formy dla świata wyzutego z wartości. Analiza
W poszukiwaniu formy dla świata wyzutego z wartości. Analiza "Tanga" Sławomira Mrożka

Scenariusz lekcji dotyczącej twórczości Sławomira Mrożka. Część zajęć jest poświęcona analizie "Tang...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4766
2010-11-15
Obraz polskiego społeczeństwa w „Dziadach”
Obraz polskiego społeczeństwa w „Dziadach”

Lekcja interaktywna dla nauczycieli prezentuje obraz polskiego społeczeństwa w „Dziadach” cz. III. U...

Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
6480
2010-11-15